דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הילולת הרשב״י במירון

האסון במירון: 32 גופות זוהו מתוך 45, זיהוי הנספים ימשיך בצאת השבת

אלפים עדיין נמצאים סמוך לקבר הרשב״י | הממשלה הכריזה על יום אבל לאומי ביום א' | במהלך חגיגות ל"ג בעומר בהשתתפות כ-100 אלף בני אדם נמחצו למוות עשרות במסדרון יציאה מאחד ממתחמי ההדלקה | מח"ש פתחה בחקירת האירוע

  • אלפים עדיין נמצאים סמוך לקבר הרשב״י | הממשלה הכריזה על יום אבל לאומי ביום א' | במהלך חגיגות ל"ג בעומר בהשתתפות כ-100 אלף בני אדם נמחצו למוות עשרות במסדרון יציאה מאחד ממתחמי ההדלקה | מח"ש פתחה בחקירת האירוע
יהל פרג'
ארז רביב
אורן דגן
טל כרמון
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

אסון כבד אירע הלילה (שישי) בהילולת ל"ג בעומר במירון: במהלך היציאה במסדרון צר במתחם ההדלקה של חסידות אהרון בהר מירון, סמוך לשעה 01:00 בלילה (בין חמישי לשישי), נמחצו למוות עשרות בני אדם ומאות נפצעו. בעקבות האסון הופסקו כליל החגיגות במירון, בהן השתתפו כמאה אלף בני אדם. למרות הפסקת החגיגות בשעות הלילה, אלפים עדיין נמצאים סמוך לציון הקבר.

באירוע נהרגו 45 בני אדם. לבתי החולים פונו לפחות 109 פצועים מהאירוע, 23 מהם במצב קשה. פינוי כלל הנפגעים באירוע לבתי החולים הסתיים סמוך לשעה 3:00, בין היתר באמצעות מסוקי חיל האוויר. נכון לשעות הצהרים 21 בני אדם עדיין היו מאושפזים.

כוחות מד"א טיפלו בשטח ב-150 פצועים. מותם של 38 מההרוגים נקבע בשטח, מותם של 6 נוספים נקבע בבית החולים זיו, ובהמשך דווח על הרוג נוסף. זיהוי גופות ההרוגים במכון לרפואה משפטית בתל אביב החל בצהריים, ועד שעות הערב זוהו 32 מגופותיהם. בהוראת הרב הראשי לישראל הזיהוי הופסק עם כניסת השבת ויתחדש בצאת השבת.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי כמה מהשוהים במקום החליקו ממדרגות ויצרו 'מפולת אנושית' תחתיה נמחצו רבים. המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בחקירת התנהלות המשטרה באירוע.

הממשלה הכריזה על יום אבל לאומי ביום ראשון לזכר ההרוגים באסון. דגלי המדינה במשרדי הממשלה ובצה"ל יורדו לחצי התורן. ביום שני תתקיים ישיבת אבל בכנסת.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

זיהוי גופות ההרוגים נעצר עם כניסת השבת בהוראת הרב הראשי, 32 גופות זוהו

עדכון מהמכון לרפואה משפטית: תהליך זיהוי הגופות נעצר בהוראת הרב הראשי לישראל. עד כה זוהו 32 גופות הרוגי האסון במירון, מתוך 45 שנהרגו. מתוכם שוחררו 22 גופות לקבורה.
עקב כניסת השבת בהוראת הרב הראשי לישראל , לא ניתן להמשיך בהליך השחרור .
תהליך השחרור כולל אישור הזיהוי והשחרור על ידי נציגי המשטרה והבאה לקבורה. שלא יוכלו להתבצע במהלך השבת בהוראת הרב הראשי.
בצאת השבת נמשיך ונעדכן.
אנו משתתפים בצער המשפחות.

ביידן שוחח עם נתניהו והביע תנחומים וצער על האסון במירון

נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן התקשר לראש הממשלה נתניהו והביע תנחומים על האסון במירון. בנוסף ניחמו את ישראל גם מנהיגים נוספים, בהם נשיאנרוסיה ולדימיר םוטין וראש ממשלת הודו נרנדרה מודי.

"שוחחתי עכשיו עם הנשיא ביידן, הוא התקשר אליי וביקש להביע את תנחומיו וצערו על הטרגדיה שהתרחשה כאן", אמר נתניהו, "אני מודה לו בשמכם אזרחי ישראל. כמו גם לנשיא פוטין, לראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, למנהיגי אירופה, מנהיגים בעולם הערבי – מבחריין, האמירויות ומנהיגים רבים אחרים שמשתתפים בצערנו ובצערם של כל אזרחי ישראל. ברגעים האלה, אנחנו יחד יותר מתמיד".

 

יו״ר הרשות הפלסטינית שיגר אגרת תנחומים לנשיא המדינה: "מתפללים עבור הקורבנות"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, קיבל טרם כניסת השבת אגרת התנחומים של יו״ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס בעקבות האסון בהר מירון. באגרת מביע עבאס את צערו ״על האסון שגרם למותם של עשרות קורבנות,״ ומוסיף: ״אנו מתפללים עבור הקורבנות ומאחלים החלמה לפצועים.״

זוהה ההרוג ה-13 באסון: אברהם דניאל אמבון, אזרח ארגנטינה

דניאל בן ה-21 אזרח ארגנטינה הלומד בישראל תלמיד ישיבת היכל יצחק בשכונת קריית יובל בירושלים בראשות הרב לאנדו זוהה ע״י קרובי משפחה במכון לרפואה משפטית אבו כביר. מועד הלוויתו לא נקבע עדיין.

מליאת הכנסת תקיים ישיבת אבל מיוחדת ביום ב'

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, החליט בתום התייעצות עם סגניו, כי מליאת הכנסת תקיים ביום שני הקרוב דיון אבל מיוחד באסון הכבד שאירע הלילה במירון. הדיון יתקיים במתכונת של דיון אישי.

כמו כן הנחה יו"ר הכנסת לוין כי ביום ראשון, אשר הוכרז על ידי הממשלה כיום אבל לאומי, יורדו דגלי הלאום ברחבת הכנסת ועל גג המשכן לחצי התורן. כן יתאפשר לחברי הכנסת להדליק נרות זיכרון בכניסה למשכן הכנסת.

החלו לוויות ההרוגים

החלו לוויות ההרוגים באסון במירון. 12 מתוך 45 ההרוגים זוהו, והם יובאו היום (שישי) לקבורה. בתמונה – לוויית אחד ההרוגים בירושלים

הלווית אחד מהרוגי האסון במירון בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

המכון לרפואה משפטית: זוהו 12 הרוגים מתוך 45, התהליך יימשך עוד שעות

משרד הבריאות הודיע כי עד כה זוהו במכון לרפואה משפטית בתל אביב גופותיהם של 12 מתוך 45 ההרוגים באסון במירון. הגופות הגיעו אל המכון החל מהשעה 12:00 ועד השעה 13:15. עד למרות תגבור צוות המכון, זיהוי יתר ההרוגים יימשך ככל הנראה עוד מספר שעות.

התארכות התהליך עלולה לגרום לכך שהוא יסתיים רק לאחר כניסת השבת, ובני המשפחות של הנפגעים, הממתינים בסמוך למכון לזיהוי יקיריהם, לא יוכלו לחזור לבתיהן עד צאת השבת. במכון מנסים לסייע להן ככל הניתן.

לפי הודעת המשרד, תהליך הזיהוי מתנהל במספר שלבים הכוללים איסוף פרטים אישיים ומזהים ע"י נציגי המשטרה. הפרטים נאספים מבני המשפחה (שבאופן טבעי נמצאים במצוקה ) וככל שהגופות לא זוהו בשטח, נדרשות גם טביעות אצבעות, בדיקות שיניים, בדיקת CT, ובדיקות DNA ככל שנדרש. והצלבת הנתונים מול אלו שנאספו. "זהו תהליך שאורך זמן ולא ניתן להאיצו", הסבירו במכון.
כל צוות המכון תוגבר בצוותים מומחים ועובדים סוציאליים שמלווים כל משפחה. במכון נמצאים גם רבנים, רב המכון והרב של זק"א אשר יוצאים אל המשפחות ומדברים איתן.

ד״ר חן קוגל, מנהל המכון לרפואה משפטית: ״עובדי המכון והצוותים שהגיעו עובדים במסירות וברגישות להשלמת תהליך הזיהוי. אנחנו פועלים במלא המרץ אך יש להבין שמדובר בתהליך מורכב ורגיש ועלינו לפעול באחריות ולהמנע חלילה מטעויות גורליות.
ליבנו עם המשפחות ביום קשה זה״.

הממשלה אישרה הכרזת יום אבל לאומי ביום א' בעקבות האסון במירון

הממשלה אישרה במשאל טלפוני את הצעת ראש הממשלה ושר הביטחון, כי בעקבות האסון שהתרחש בהר מירון, יוכרז יום אבל לאומי ביום ראשון, כ׳ באייר התשפ״א, ה-2 במאי 2021. ביום זה יורדו דגלי המדינה לחצי התורן במבני ציבור, מחנות צה״ל ובנציגויות ישראל בחו״ל.

נשיא המדינה הדליק 45 נרות נשמה מחוץ לבית הנשיא לזכר הרוגי האסון בהר מירון

נשיא המדינה ראובן ריבלין הדליק 45 נרות נשמה מחוץ לבית הנשיא לזכר הרוגי האסון בהר מירון. כמו כן, בית הנשיא פתח חמ״ל לסיוע באיתור נעדרים עבור משפחות המחפשות אחר יקיריהן בטלפון: 02-6707221.

נשיא המדינה הדליק 45 נרות נשמה מחוץ לבית הנשיא לזכר הרוגי האסון בהר מירון (צילום: מארק ניימן / לע"מ)

מוקדם יותר שוחח הנשיא עם מלך ירדן שהתקשר להביע תנחומים על האסון בהר מירון.

ירושלים: נערכים ל-8 לוויות טרם כניסת השבת

נכון לשעה זו, מתוכננות בעיר ירושלים שמונה לוויות עוד לפני כניסה השבת, כך לפי הודעת העירייה.

מערך החירום בעיר גייס  ציוד מיוחד להבאת הנפטרים לבירה ולאפשרות שחלק מההלוויות ייערכו רק במוצ"ש, מה שיצריך ציוד מיוחד לשמירה על כבוד המת.

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן יודיע בימים הקרובים על בדיקת האירוע, לאחר התייעצויות

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן: "משתתף בצער משפחות ההרוגים באסון שהתרחש במירון, ומאחל בריאות שלמה לפצועים".

ממשרד המבקר נמסר כי נושא ההילולה במירון טופל בהרחבה בשני  דוחות מקיפים שעסקו בארועי ל"ג בעומר לרבות סדרי המעבר, הנגישות והיערכות כוחות החירום במתחם קבר רשב"י. כמו כן, צוותי הביקורת עסקו בשנה החולפת בנושא המקומות הקדושים, לרבות מתחם קבר רשב"י.

המבקר אנגלמן יקיים התיעצויות עם צוותי הביקורת ויודיע בימים הקרובים בעניין בדיקת האירוע

21 בני אדם עדיין מאושפזים בבתי החולים בעקבות האסון

עדכון תמונת מצב נפגעים בבתי החולים:

בי״ח הדסה עין כרם:
נפגע 1 במצב בינוני

בי״ח נהריה:
נפגע 1 במצב קל

בי״ח פוריה:
נפגע 1 במצב קל

בי״ח זיו:
סהכ 14
6 נפגעים במצב קל
8 נפגעים במצב בינוני

בי״ח רמב"ם:
4 נפגעים במצב קשה

למכון לרפואה משפטית הועברו גופותיהם של 45 הרוגי האסון.

מספר הנספים באסון המירון עלה ל-45

ראש הממשלה: "מבקש להכריז על יום אבל לאומי ביום ראשון"

שר הביטחון גנץ יקיים הערכת מצב בשעה 14:00 בקריה בתל אביב

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים: "מחפשים עובדים סוציאליים דוברי יידיש כי חסרים, וחלק מהמשפחות לא דוברות עברית"

ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים בכנס ברל כצנלסון: "בבני ברק, ירושלים וצפת פתחו מוקדי חירום כדי לנסות לעזור למשפחות לאתר את יקיריהן, גם בבתי החולים העובדות הסוציאליות עומדות לצד הצוותים הרפואיים. זה אסון נורא. מחפשים גם מאוד מאוד עובדים סוציאליים דוברי יידיש כי חסרים, וחלק מהמשפחות דוברות יידיש ולא עברית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לאתר האסון במירון, חלק מהנוכחים קוראים לעברו "צא טמא!"

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה: "יהיה צורך בבדיקה עצמאית לכלל ההיבטים הנוגעים לתכנון ולאחריות על האירוע"

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה: ״אסון נוראי אירע אמש במירון. ברור שיהיה צורך בבדיקה עצמאית ובלתי תלויה לכלל ההיבטים הנוגעים לתכנון האירוע, היערכות, אחריות, תשתיות וכדומה. אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחות ומתפלל להחלמתם המהירה של הפצועים.

"בשלב זה כוחות הביטחון וההצלה מרכזים מאמץ בסיוע לזיהוי הקורבנות, הודעה למשפחות, מציאת מנותקי קשר והשבת הציבור לבתים״.

האיחוד האירופי הביע תנחומיו, שר החוץ של גרמניה: "מחשבותינו עם הנפגעים, בני משפחותיהם ויקיריהם"

האיחוד האירופי הביע את תנחומיו לאחר אסון המירון. שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, "מחשבותינו עם הנפגעים, בני משפחותיהם ויקיריהם".

דמיטרו קולבה, שר החוץ של אוקראינה הביע גם הוא את צערו על האסון וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "לבי יוצא אל משפחות הקרבנות".

 

ראש הממשלה צפוי להגיע למירון במהלך הבוקר (שישי)

עיריית טמרה תקים תחנת רענון למפונים ממירון

ד"ר סוהיל דיאב ראש עיריית טמרה פנה למשטרת ישראל בבקשה להעביר את כל האוטובוסים דרך כביש 70 ואמר כי ותוקם שם תחנת התרעננות ומים. "כולנו שותפים לאסון ולאבידה", אמר. "מתוך אחריות החלטנו להציב תחנת מעבר כדי שהמפונים שיוכלו לנוח, לשתות ולאכול".

המשטרה החלה בזיהוי קרבנות האסון במירון, וביקשה ממשפחות להצטייד בפרטים מזהים

משטרת ישראל החלה משעות הבוקר בזיהוי הקורבנות ופועלת לאיתור הנעדרים באירוע מירון. לשם מלאכת הזיהוי ביקשה המשטרה מקרוביהם של הנעדרים להצטייד, עוד בטרם הגעתם אל המכון לרפואה משפטית, בכל פיסת מידע העשויה להצביע או לסייע בזהות הנעדרים.

ככל שניתן, להלן הפרטים הנדרשים של הנעדרים:

  1. תמונות מזהות.
  2. מספרי תעודות זיהוי.
  3. מספרי מכשירים ניידים.
  4. סימנים רפואיים מזהים על גוף הנעדרים לרבות- צלקות/ניתוחים/כתמי לידה/קעקועים וכדומה.
  5. צילומי שיניים ורנטגן.

כפי שצויין מלאכת הזיהוי מתבצעת במכון לרפואה משפטית בכתובת דרך בן צבי 67 ת"א-יפו, במקום הוקצה מתחם נפרד לקרובי הנעדרים.

בכל שאלה או מידע משטרת ישראל מעמידה את מוקד 110 לרשות האזרחים בנוגע לאירוע מירון.

תל אביב: עובדים סוציאליים ילוו משפחות במכון לרפואה משפטית, בכיכר רבין הוצבה ניידת לתרומת דם

תל אביב: עובדים סוציאליים של צוות החירום העירוני הגיעו למכון לרפואה משפטית לליווי המשפחות בעת זיהוי יקיריהן.

ניידת לתרומות דם של מד״א מוצבת בכיכר רבין עד השעה 13:30 ותושבי העיר מוזמנים לתרום דם לטובת נפגעי האסון. אירוע ״אמנות גראז׳ בגן החשמל״, שתוכנן להיום, לא יתקיים.

בניין עיריית תל אביב-יפו בדגל ישראל עם צאת השבת.

מח״ש פתחה בחקירת אסון המירון

הודעה מטעם היועץ המשפטי לממשלה: בתום התייעצות דחופה שהתקיימה מוקדם יותר הבוקר (שישי) בראשות היועץ המשפטי לממשלה עם מ"מ פרקליט המדינה, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים פליליים, ומנהלת המחלקה לחקירות שוטרים, הוחלט כי מח"ש תתחיל מיידית בבדיקה על מנת לברר האם עולים חשדות לפלילים מצד שוטרים במסגרת אירוע האסון במירון.

בתוך כך, היועץ המשפטי לממשלה הנחה כי משטרת ישראל לא תגבה בשלב זה עדויות משוטרים המעורבים באירוע, במסגרת חקירת המשטרה שכבר נפתחה.
אנשי מח"ש כבר פועלים במסגרת הבדיקה, ונמצאים בזירת האירוע.
היועץ המשפטי לממשלה ומ"מ פרקליט המדינה יקיימו הערכות מצב נוספות ויקבלו את ההחלטות המתאימות על-פי התקדמות הבדיקה של מח"ש.

חדר המצב של משרד התחבורה במירון: אחרוני הנוסעים מהחניונים עושים דרכם הביתה

חדר המצב של משרד התחבורה במירון: אחרוני הנוסעים מהחניונים עושים דרכם הביתה בשיירה של מאות אוטובוסים שמתקדמים באיטיות עקב חסימות הצירים של המשטרה.

מנגד דיווחים מהשטח על המונים שעוד נמצאים במקום.

ראשון לציון הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף: "אין זו עת לחיפוש אשמים"

הראשון לציון הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף: ״המשכיל בעת ההיא יידום, אין זו עת לחיפוש אשמים. אני קורא לציבור הרחב להתפלל ולקרוע שערי שמים לרפואת הפצועים, לתמוך ולחזק את המשפחות שאיבדו את קרוביהם".

השרה רגב ביקשה מהשר לביטחון פנים וממשטרת ישראל לאפשר כניסת אוטובוסים למתחם הר המירון לטובת פינוי ההמונים

בהמשך להערכת המצב במשרד התחבורה, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ תא"ל מיל' מירי רגב, שוחחה כעת עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ועם פיקוד המשטרה בבקשה לאפשר למאות האוטובוסים של משרד התחבורה להיכנס למתחם ההר ולהשלים את פינוי הנוסעים. זאת בהמשך למערך פינוי ההמונים שפעל לאורך כל הלילה באמצעות אוטובוסים ורכבות.

השר אריה דרעי: ״הלב קרוע, ממאן להכיל את גודל השבר נוכח האסון הכבד"

השר אריה דרעי: ״הלב קרוע, ממאן להכיל את גודל השבר נוכח האסון הכבד. הפך לאבל מחולנו. אני קורא לציבור להתפלל ולקרוע שערי שמים לרפואת הפצועים, לתמוך ולחזק את המשפחות שאיבדו את קרוביהם. ויהי רצון שיבולע המוות לנצח וימחה ה׳ דמעה מעל כל פנים אמן״.

ארנון בר-דוד, יו"ר ההסתדרות: "ליבנו עם משפחות ההרוגים, מחזקים את ידיהם של כוחות החירום וההצלה"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד והנהגת הארגון: "אי אפשר לתפוס את גודל האסון בהר מירון. בזמן הקשה הזה, ליבנו עם משפחות ההרוגים וכולנו מתפללים לרפואתם השלמה של הפצועים.

"אנו עוקבים בדאגה אחר הדיווחים מהאסון ומחזקים את ידיהם של כוחות החירום וההצלה, של המתנדבים ושל צוותי הרפואה והסיעוד".

מירון במספרים: נתונים שפורסמו ע"י מד"א חושפים את היקף האסון

החובשים, הפראמדיקים והרופאים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל-150 נפגעים באסון המירון, כך לפי הודעת הארגון הבוקר (שישי). 

 צוותי מד"א פינו לבתי החולים באמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ומסוקי מד"א וחיל האוויר:

6 פצועים במצב אנוש

18 במצב קשה

8 במצב בינוני

80 במצב קל

בשטח נותרו הנפגעים שלצערנו לא ניתן היה להציל אותם

 

הפצועים פונו לבתי החולים:

זיו בצפת – 54 נפגעים, בהם:

6 במצב אנוש,  13 קשה, 4 בינוני ו-31 קל.

לבי"ח פוריה – 25 נפגעים, בהם:

2 בינוני ו-23 קל .

לבי"ח הגליל בנהריה 26 נפגעים, בהם:

1 בינוני ו-25 קל

לבי"ח רמב"ם – 5 נפגעים, בהם:

4 קשה ו-1 בינוני

לבי"ח הדסה עין כרם 1 קשה

לבי"ח העמק 1 קל

שירותי הדם של מגן דוד אדום סיפקו לבתי החולים בצפון הארץ 207 מנות ומרכיבי דם ובמד"א קוראים לציבור להגיע ולתרום דם, בעיקר בעלי דם מסוג O.

עיריית כרמיאל מפעילה בתחנת הרכבת מתחם לחלוקת שתייה ומזון לשבים ממירון ופתחה חמ"ל לאיתור נעדרים

עיריית כרמיאל מפעילה מלפנות בוקר וגם כעת בתחנת הרכבת מתחם לחלוקת שתייה ובסיוע מתנדבים מחלקים מים לשבים ממירון. בנוסף פתחה העירייה חמ״ל לסיוע למשפחות באיתור נעדרים תושבי העיר בטלפון 04-9085527

תל אביב: חסימות כבישים בסמוך למכון אבו כביר

רחוב בן צבי בתל אביב נחסם לתנועה בין הרחובות הרצל ופנחס לבון לשני הכיוונים, בשל התקהלות בסמוך למכון אבו כביר –  המרכז הלאומי לרפואה משפטית. חסימות הצירים יסומנו באפליקציית waze

עיריית ירושלים פתחה חמ"ל לסיוע למשפחות הנפגעים במירון

עיריית ירושלים פתחה במהלך הלילה חמ"ל רווחה לסיוע למשפחות האסון במירון
החמ"ל העירוני יסייע בתיאום עם גורמי החירום למשפחות האבלות ואלו המתמודדות עם בני משפחה פצועים בבתי חולים רחוקים. החמ"ל פעיל מסביב לשעון, וניתן לפנות אליו באמצעות המוקד העירוני (106).

משרד הרווחה: ערוכים לסיוע למשפחות הנפגעים

משרד העבודה והרווחה הודיע כי הוא ערוך להענקת סיוע למשפחות הנפגעים באסון הר מרון. מהמשרד נמסר כי צוות של עובדים סוציאליים ממחוז צפון נמצא בחפ"ק במקום, ומעניק סיוע ככל שנדרש. במקביל עובדים סוציאליים ממחוזות תל אביב וירושלים ערוכים לליווי משפחות הנפגעים במהלך סוף השבוע. עובדים סוציאליים מעיריית תל אביב יגיעו למכון לרפואה משפטית באבו כביר, לליווי משפחות שצפויות להגיע לזהות את יקיריהן.

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי, הנחה את שירותי הרווחה להיערך לליווי משפחות החללים ולהעניק להם סיוע למילוי צרכים מיידים. "המשרד משתתף באבלן של המשפחות ומוסר החלמה מהירה לפצועים."

מרפאות כללית באזור מירון ישרתו את כלל הפונים

לאור האסון במירון, כללית מחוז צפון, תעניק לכל פונה שירות רפואי, תמיכה נפשית ובית מרקחת, במרפאות צפת, מרום הגליל וחצור. לדברי ד"ר מרדכי דיין, מנהל כללית מחוז צפון "אנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם הרשויות ונדאג לצרכים הרפואיים לכל מי שיגיע למרפאותינו".

109 פצועים פונו לבתי החולים, 23 במצב קשה

למרכז הרפואי זיו בצפת פונו 47 נפגעים, 18 במצב קשה, 23 במצב קל, ו-6 הרוגים. הפצועים סובלים בעיקר מפגיעות אורטופדיות. 3 פצועים עם פגיעות ראש טופלו והונשמו על ידי צוות בית החולים ופונו על ידי מסוק לבתי חולים אחרים.

למרכז הרפואי לגליל בנהריה פונו 27 נפגעים במצב קל. שלושה מהפצועים, שניים בני 18 וילד בן 13, אושפזו להשגחה במחלקה כירורגית ובמחלקה אורתופדית. עד כה שוחררו 16 פצועים, לאחר שעברו בדיקות בחדר המיון.

למרכז הרפואי פוריה פונו 26 נפגעים, 2 במצב בינוני ו-24 במצב קל. חמישה פצועים במצב קל-בינוני אושפזו במחלקות ילדים וכירורגית.

למרכז הרפואי רמב"ם בחיפה פונו 7 נפגעים, 4 במצב קשה, 1 במצב בינוני ו-2 במצב קל.

למרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים פונה פצוע אחד במצב קשה, במסוק. ככל הנראה בשנות ה-30 עד 40 לחייו. הפצוע פונה מבית חולים זיו, הוא מונשם ומורדם במצב קשה.

למרכז הרפואי העמק בעפולה פונה נפגע אחד במצב קל.

בתי החולים והמשטרה פתחו מוקדי מידע למשפחות השוהים במירון

בעקבות האסון שאירע הלילה במירון, נפתחו מרכזי מידע עבור אלו שיקיריהם נמצאים במקום ולא הצליחו ליצור עימם קשר בשל קריסת קווי התקשורת.

ממוקד חירום זק"א נמסר: "אם אתם במירון ולא מצליחים לעדכן את משפחתכם שהכול בסדר. נא שלחו הודעה ל054-6665197 עם שם השוהה במירון, למי להתקשר להודיע ואנו נעשה זאת, נא לא להתקשר רק בהודעה כתובה".

משטרת ישראל: " אנו מודעים לניסיונות של בני משפחה וקרובים לנסות ולהשיג סלולרית את יקיריהם שנמצאים באזור מירון ומבהירה שבכל אזור ההר ישנה בעיית קליטה סלולרית שלא מאפשרת הוצאה וקבלה של שיחות. המשטרה עוסקת כעת בפינוי הקהל מההר על גבי אוטובוסים וכלי תחבורה נוספים".

מוקד 110, מוקד המידע של משטרת ישראל עומד לרשות הציבור,  ובו יעדכנו פרטים לגבי פינוי ההר, בתי החולים אליהם הגיעו הפצועים, טלפונים חיוניים ונעדרים.

אלו מרכזי המידע בבתי החולים השונים:

נהריה 04-9850505

נהריה חירום 1255141

זיו 04-6828838

זיו חירום 1255161

פוריה 04-6652211

נעדרים- *1201

המאמץ של משטרת ישראל וארגוני ההצלה והביטחון לפינוי הפצועים והנפגעים הסתיים, והמשטרה עוסקת בשעות האחרונות בפינוי הקהל הגדול שעדין נמצא בגזרת הר מירון. מהמשטרה נמסר: "אנו קוראים לציבור לא להגיע לאזור ולהישמע להנחיות המשטרה. ישנם מאות אוטובוסים שעומדים לרשות הנוסעים בכדי להסיע אותם לתחנות הרכבת והתחנות המרכזיות ברחבי הארץ והצפון".

"אנשים נמעכו אחד על השני, חפצים זרוקים בכל מקום"

מוטי בוקצ'ין, דובר זק"א שנמצא במקום אמר, "המראות קשים מאוד, נאלצנו לקבוע מוות ל-28 אנשים בזירה. הזירה נראתה כמו זירת קרב", והוסיף, "יש לנו הרוגים בכל הגילאים, מבוגרים וצעירים, אלו מראות שמזכירים את ימי הפיגועים".

זכי הלר, דובר מד"א: "אסון כבד מאוד. מראות שהצוותים שלנו שרגילים למראות קשים – התקשו הפעם לעכל. אנשים נמעכו אחד על השני, חפצים זרוקים בכל מקום. ביצענו פעולות החייאה במקום. בכל שנה האירוע הזה מסתיים בנס והשנה זה הסתיים באסון כבד מאוד".

פרמדיק מד"א עמרי הוכמן, שהיה מהראשונים להגיע לטפל בנפגעים סיפר: "הגענו למקום כשהייתה המולה גדולה ועשרות אנשים רצו לכיוון שלנו, הם צעקו לנו לאן להגיע וסיפרו שיש עשרות אנשים שנפצעו. המראות היו קשים מאוד, עשרות פצועים שכבו סמוך לטריבונה ועל המדרון ועשרות נוספים התהלכו כשהם סובלים מפציעות שונות, הכוחות הגדולים של ההר התחילו בטיפול רפואי ובביצוע פעולות החייאה, ובעזרת אלונקות חילצנו את הפצועים למרפאות מד"א על ההר, ומשם המשכנו את הטיפול באמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ומסוקים לבתי החולים בצפון הארץ ובירושלים".

זירת האסון במירון (צילום: דוד כהן/פלאש90)
זירת האסון במירון (צילום: דוד כהן/פלאש90)

ממשרד התחבורה נמסר כי הם נערכים לשינוע מאות אוטובוסים ורכבות חירום להשבת המשתתפים לבתיהם.

כוחות הצלה בזירת האסון במירון (צילום: דוד כהן/פלאש90)
כוחות הצלה בזירת האסון במירון (צילום: דוד כהן/פלאש90)

ריבלין: "מתפלל לרפואת הפצועים"

נשיא המדינה, ראובן ריבלין כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בחרדה גדולה אני עוקב אחר הדיווחים ממירון ומתפלל לרפואת הפצועים. אל נא רפא נא להם".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "‏אסון כבד בהר מירון. כולנו מתפללים לרפואת הנפגעים. אני מבקש לחזק את כוחות ההצלה הפועלים במקום".

שרת התחבורה, מירי רגב: "עוקבת בחרדה עמוקה ומתפללת לשלומם של הפצועים באסון הקשה במירון. ליבי בשעה קשה זו עם משפחות הנפגעים וכוחות ההצלה והביטחון, הפועלים בזירת האסון".

כוחות הצלה בזירת האסון במירון (צילום: דוד כהן/פלאש90)
כוחות הצלה בזירת האסון במירון (צילום: דוד כהן/פלאש90)

שר הבריאות, יולי אדלשטיין: "‏משרד הבריאות ואני עוקבים משעות הלילה אחר אסון מירון הנורא. בתי החולים וארגוני ההצלה עושים עבודת קודש לטפל בנפגעים. לבנו עם משפחות ההרוגים בשעה קשה זו. אני מחזק את ידי הרופאות והרופאים, האחיות והאחים, הפרמדיקים והמתנדבים על עבודת הקודש שנעשית גם ברגעים אלו".

מפכ"ל המשטרה בחפ"ק בזירת האסון במירון (צילום: דוברות המשטרה)
מפכ"ל המשטרה בחפ"ק בזירת האסון במירון (צילום: דוברות המשטרה)

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!