דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי י"א בתמוז תשפ"ד 17.07.24
27.8°תל אביב
  • 26.9°ירושלים
  • 27.8°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 28.7°אשדוד
  • 27.4°באר שבע
  • 33.6°אילת
  • 28.1°טבריה
  • 26.0°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
האסון במירון

"אובדן חיים שובר לב": מדינות העולם שלחו הודעות תנחומים על אסון מירון

נשיא ארה"ב שוחח עם ראש הממשלה ואמר כי ארצו "עומדת לצד תושבי ישראל והקהילות היהודיות ברחבי העולם" | אבו מאזן לנשיא ראובן ריבלין: "מתפללים עבור הקורבנות ומאחלים החלמה לפצועים"

כוחות הצלה בזירת האסון במירון (צילום: דוד כהן/פלאש90)
כוחות הצלה בזירת האסון במירון (צילום: דוד כהן/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מדינות רבות בעולם שלחו הודעות תנחומים לישראל בעקבות האסון בהילולה בהר מירון, בו נהרגו לפחות 45 בני אדם וכ-150 נוספים נפצעו.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח אמש (שישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "ארה"ב עומדת לצד תושבי ישראל והקהילות היהודיות ברחבי העולם, באבלם על האסון הנורא בהר מירון", נכתב בהודעה רשמית שפרסם ביידן, אובדן חייהם של מאמינים בשעת תפילתם שוברת את הלב. הנחיתי את הצוות שלי להציע סיוע לישראל בשעה שהיא מתמודדת עם הטיפול בנפגעים".

סגנית הנשיא קמלה האריס כתבה בדף הטוויטר שלה כי היא ובעלה דאג ארנהוף "שבורי לב" מהטרגדיה בהר מירון. "אנו עומדים לצד אזרחי ישראל בשעה קשה זו, ואנחנו מתפללים להחלמתם של כל הפצועים".

גם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הביע תנחומים על "אובדן חיי האדם" באסון בהר מירון. "רוסיה חולקת באבל של תושבי ישראל הידידותיים", צוטט הנשיא בחשבון הטוויטר הרשמי של משרד החוץ.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שלח אגרת תנחומים לנשיא המדינה ראובן ריבלין. אבו מאזן  הביע צער "על האסון שגרם למותם של עשרות קורבנות," והוסיף כי "אנו מתפללים עבור הקורבנות ומאחלים החלמה לפצועים".

שגרירות איחוד האמירויות בישראל כתבה בחשבון הטוויטר הרשמי שלה כי "ליבנו יוצא לתושבי ישראל שאיבדו את יקיריהם בטרגדיה בהר מירון. השגריר, אנשי השגרירות וכל אזרחי איחוד האמירויות שולחים תנחומים למשפחות וברכת החלמה מהירה לפצועים".

אליזבת מלכת אנגליה שלחה תנחומים לנשיא ריבלין. "התעצבתי מאוד לשמוע על האסון בחגיגות ל"ג בעומר בהר מירון", כתבה המלכה, "מחשבותיי נמצאות עם כל אלה שנפצעו וחבריהם ובני משפחותיהם של אלו שאיבדו את חייהם. אני שולחת להם את תנחומיי הכנים".

על פי משרד החוץ, שר החוץ של בחריין, עבלטיף אל זיאני, שלח איגרת תנחומים לשר החוץ גבי אשכנזי וגם ושר החוץ של גרמניה, אייקו מאס שלח אליו מסרון אישי.

מלבד זאת, שלחו תחומים גם נשיאי סרביה, הונדורס, גיאורגיה וקפריסין; ראשי ממשלות בריטניה, רומניה וליטא, וסגנית ראש ממשלת אוקראינה; שרי חוץ ומשרדי החוץ של הודו, שבדיה, צ'כיה, סלובקיה , צרפת, איטליה; שגרירי טורקיה, בריטניה, אוסטרליה, גרמניה, טורקיה, פולין, ספרד, בלגיה ואלבניה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!