דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה

האיחוד האירופי שוקל להתיר מעבר בין המדינות החברות לתיירים מחוסנים

על פי הצעת הנציבות האירופית, שעדיין לא אושרה רשמית, ההחלטה על כניסת תיירים מחוץ לאיחוד תישאר בידי המדינות עצמן | ישראל צפויה להיכנס לרשימת המדינות שמהן תותר כניסת תיירים

אנשים יושבים בשולחנות מחוץ לבית קפה בפריז (AP Photo/Thibault Camus)
אנשים יושבים בשולחנות מחוץ לבית קפה בפריז (AP Photo/Thibault Camus)

בכירים באיחוד האירופי העלו היום (שני) הצעה להקלת ההגבלות על ביקורים ב-27 המדינות החברות. על פי הצעת הנציבות האירופית, המעבר בין המדינות יתאפשר לתושבי האיחוד שקיבלו את שתי מנות החיסון. על פי דובר הנציבות, ההחלטה על כניסת תיירים ממדינות אחרות תישאר בידי המדינות החברות, אך בכל מקרה לא יינתן להם פטור  מבדיקות ותקופת בידוד.

הכניסה לאיחוד האירופי מוגבלת מאוד, נכון לעכשיו, למעט מספר מצומצם של מדינות בהן שיעור התחלואה נמוך. עם זאת, בנציבות האירופית מקווים להגדיל משמעותית את רשימת המדינות הפתוחות לקראת עונת התיירות בקיץ הקרוב.

"הנציבות מציעה להתיר כניסה לאיחוד האירופי, גם מסיבות לא חיוניות, לא רק לאלו שבאים ממדינות במצב אפידמיולוגי טוב, אלא גן לכאלה שקיבלו את המנה המומלצת של אחד החיסונים שהאיחוד אישר", נכתב בהודעה.

החיסונים לקורונה שאישרה הסוכנות האירופית לתרופות, הגולטור של מדינות האיחוד בנושאי רפואה, הם אלה של פייזר, מודרנה, אסטרהזניקה וג'ונסון אנד ג'ונסון. הסוכנות עדיין לא אישרה אף חיסון תוצרת רוסיה או סין, אך היא בוחנת את המידע על חיסון 'ספוטניק V' הרוסי.

מדינות האחיוד יוכלו לאשר גם כניסה של כאלה שקיבלו את החיסונים שאושרו על ידי ארגון הבריאות העולמי לשימוש חירום. מדובר באותם ארבעה חיסונים שאישרה הסוכנות האירופית שבקרוב יצטרף אליהם, ככל הנראה, החיסון של חברת סינופראם הסינית.

אדאלברט יאנץ, דובר הנציבות, אמר כי אמורה להתאפשר כניסת תיירים ממדינות שאינן חברות באיחוד האירופי, אך הדגיש כי ההצעה לא מתכוונת לפטור אותם מבדיקות ובידוד עם הגעתם. "ההחלטה הזאת תישאר, במידה רבה, בידי המדינות החברות", אמר.

הנציבות הציעה גם להעלות את תנאי הסף למעמד של של מדינה ממנה תותר תיירות מכל סוג. על פי ההצעה, כדי לעמוד בדרישה, מספר המקרים החדשים ל-100 אלף תושבים ב-14 יום יעלה מ-25 ל-100. "מדובר עדיין בנתון נמוך משמעותית מהממוצע הנוכחי של האיחוד האירופי, שעומד על מעל ל-420", נכתב בהצעה.

לא ברור עדיין אילו מדינות יעמדו בתנאים המוצעים, אך בכיר באיחוד אמר שישראל בהחלט תהיה ברשימה. הבכיר שוחח עם סוכנות הידיעות איי.פי בעילום שם משום שעד אימוץ ההחלטה הוא לא מורשה למסור עליה פרטים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!