דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
27.1°תל אביב
  • 21.1°ירושלים
  • 27.1°תל אביב
  • 25.4°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 28.7°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 24.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ירושלים

עזה וירושלים: המהומות בבירה גלשו לרצועה, במשטרה מתגברים כוחות

יותר מעשר שרפות פרצו במהלך השבת בעוטף עזה בעקבות נחיתת בלוני תבערה | 18 שוטרים וכ-200 פלסטינים נפצעו במהומות בשכונת שייח ג'ראח ובהר הבית וגורמים רשמיים חוששים מהסלמה

שוטרים מפזרים מפגינים סמוך לשער שכם בעיר העתיקה תוך שימוש במכת"זית, 7 במאי 2021 (צילום: AP Photo/Mahmoud Illean)
שוטרים מפזרים מפגינים סמוך לשער שכם בעיר העתיקה תוך שימוש במכת"זית, 7 במאי 2021 (צילום: AP Photo/Mahmoud Illean)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ההתפרעויות וההתנגשויות בין פלסטינאים לפעילי ימין ולכוחות משטרה בשייח ג'ראח ובהר הבית, ובלוני התבערה שהופרכו במהלך השבת מעזה, עשויים להיות רק ההתחלה. במערכת הביטחון חוששים מהסלמה במהלך אירועי הימים הקרובים בהם לילת אל-קאדר, יום ירושלים ועיד אל-פיטר.

שוטרי מג"ב סמוך לבית בבעלות יהודית בשייח ג'ראח, במהלך הפגנת הפלסטינים בשכונה (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90)
שוטרי מג"ב סמוך לבית בבעלות יהודית בשייח ג'ראח, במהלך הפגנת הפלסטינים בשכונה (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90)

פעילי ימין ופלסטינים התעמתו אתמול (שישי) בשעות הלילה בשכונת שייח ג'ראח בירושלים. ביום חמישי התלקחו בשכונה עימותים לאחר שפעיל הימין הקיצוני חבר הכנסת איתמר בן גביר (הציונות הדתית) הקים לשכה מאולתרת בסביבת מספר בתים שהבעלות עליהם נמצאת במחלוקת. העימותים אמש החלו במהלך סעודת שבירת צום הרמאדן שנערכה בשכונה ובסמוך לבתים בהם מתגוררים פעילי ימין. על פי דיווחים, פעילי הימין נסוגו עם הגעת המשטרה, שפיזרה את הפלסטינים תולך שימוש בפרשים, מכת"זיות ורימוני הלם.

בהר הבית נרשמו במהלך שעות הערב והלילה שלושה גלים של התפרעויות, במהלכם נפצעו 18 שוטרים ומעל 200 פלסטינים. עשרות שוטרים פזרו את ההתפרעויות תוך שימוש בגז מדמיע וברימוני הלם. בצד הפלסטיני טוענים שכניסת השוטרים להר היא שהציתה את המהומות, אך לפי הודעת המשטרה השוטרים הגיעו למקום על מנת לטפל בהפרות סדר.

שוטרים במהלך ההתפרעויות במתחם אל-אקצה, 7 במאי 2021 (צילום: ג'מאל עווד/ פלאש90)
שוטרים במהלך ההתפרעויות במתחם אל-אקצה, 7 במאי 2021 (צילום: ג'מאל עווד/ פלאש90)

בלוני תבערה שהופרחו מרצועת עזה גרמו במהלך השבת ליותר מעשר שריפות במספר מוקדים באזור עוטף עזה. ההתחממות ברצועה קשורה ככל הנראה לאירועים בהר הבית.

גורמים רשמיים הביעו חשש מהסלמה באלימות לקראת מספר אירועים בימים הקרובים. הלילה, מוצאי שבת, יתקיים לילת אל-קאדר, אחד הלילות האחרונים ברמאדן ובו על פי המסורת המוסלמית ניתנה לנביא מוחמד הגרסה הראשונית של הקוראן על ידי המלאך גבריאל. ברצועת עזה מתוכננות צעדות הצפויות להתקרב לגדר המערכת במטרה להתעמת עם כוחות צה"ל, ככל הנראה במתכונת "צעדות השיבה".

מחר (ראשון) בערב צפויים להתחיל אירועי יום ירושלים, שימשכו גם ביום שני, ובערב יום רביעי יחול עיד אל-פיטר, המציין את סיום צום הרמאדן. המועדים השונםי צפויים להלהיט את הרוחות באזור.

שר הביטחון בני גנץ (כחול לבן) אמר בהתייחס לאירועים האחרונים: "אסור לתת לקיצונים להביא להסלמה, ישראל תמשיך לשמור על חופש הפולחן בהר הבית ולצד זאת לא תיתן לטרור להרים את ראשו".

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, אמר עם ביום הערכת מצב מיוחדת לאור אירועי הימים האחרונים: "״אנחנו ערוכים בכוחות מתוגברים בדגש על מחוז ירושלים וזאת בתום יממה רווית אירועים בהם נפצעו 18 שוטרים שפעלו בשטחי ירושלים. אני מדגיש כאן כי זכות המחאה תשמר אך הפרות סדר יענו בתקיפות ובאפס סובלנות, אני קורא לכולם לנהוג באחריות ובאיפוק״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!