דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
האלימות בערי ישראל

"סוהיל, שהצמיגיה שלו סמוכה לעסק של אבא שלי, התקשר אליו ואמר לו לבוא כי שורפים להם את המקום"

יואב בודנר הקים עסק למשחקי דמיון בתוך מעבדת המחשבים של אביו בלוד. אמש נשרף המקום, ככל הנראה לאחר שיהודים הציתו עסק סמוך שנמצא בבעלות ערבי

מתחם מסחרי בלוד שנשרף במהומות (צילום: יואב בודנר)
מתחם מסחרי בלוד שנשרף במהומות (צילום: יואב בודנר)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

יואב בודנר (32) הקים במהלך הקורונה עסק קטן למשחקי פנטזיה במחסן של מעבדת המחשבים של אביו בלוד. יחד עם שותפים, בהשקעה מצטברת של אלפי שעות ותוך שימוש בחלקי מחשבים ישנים, הם בנו במקום דגם של חללית שנועד לאפשר לקבוצות קטנות לשחק בצוות חלל. אמש (שלישי) נשרפה החללית, יחד עם מעבדת המחשבים, לאחר שאלמונים הציתו את בית העסק הסמוך הנמצא בבעלות ערבית.

"סוהיל וחידי, הבעלים של הצמיגיה הסמוכה לעסק של אבא שלי, התקשר לאבא ואמר לו 'בוא בוא, שורפים לנו את המקום", מספר בודנר. "אבא שלי נסע לשם והוא לא ענה לי למשך איזה שעה כבר הגשתי תלונה במשטרה כי חשבתי שאולי קרה לו משהו מתוך הבלגן שהיה בעיר.

יואב בודנר (מימין) ואחמד וחידי, בנו של סוהיל בעלי הצמיגיה. "האנשים הפשוטים לא רוצים להילחם" (צילום: אלבום פרטי)
יואב בודנר (מימין) ואחמד וחידי, בנו של סוהיל בעלי הצמיגיה. "האנשים הפשוטים לא רוצים להילחם" (צילום: אלבום פרטי)

"אני לא יודע להגיד בוודאות מה שקרה שם. אני מבין שיהודים באו לשרוף לסוהיל את העסק, ובאמת השמידו אותו. אין לו עסק יותר. לי נשרף דגם החללית בעסק, והמעבדה של אבא ספגה נזקי עשן". 

איך התנהלו היחסים בין אביך לסוהיל לאורך השנים?
"סוהיל אדם ממש אהוב. אף אחד בלוד, לא יהודים ולא ערבים, לא היו רוצים לפגוע לו בעסק. זה כל כך הזוי, הוא מטפל ברכבים של כולם וכל מי שנכנס אליו לעסק מחבק אותו כל פעם. אין מצב שזה מישהו שמכיר. אני בטוח שזה מישהו מבחוץ פשוט ראה עסק של ערבי ותקף. אני לא באמת יודע אבל אין לי הסבר אחר לזה, לא היו אנשים ששנאו אותו".

בודנר מתייחס להתרחשויות בלוד בהפתעה. "אמא שלי נולדה ברמלה ואבא שלי עובד בלוד כבר עשור. אני מאוד מופתע ממה שקורה שם. זה מקום של דו קיום יחסי, שעובד כבר הרבה שנים. אני בטוח שזה זה לא פשוט אזרחים שיוצאים לרחובות. יש גורמים שמנצלים את הסיטואציה הרגישה שאנחנו נמצאים בה כדי לזרוע כאוס. זה תמיד ככה. התושבים, האנשים הפשוטים, לא רוצים להילחם.

"גם תוך כדי הבלאגן יש עדיין יש חיים משותפים בלוד. אתמול אכלתי בעיר פיצה והייתה שם שיחה חברית בין המוכרת היהודייה לבין צעיר ערבי, על כך שמרביצים אחד לשני ברחובות אבל בפנים אוכלים יחד פיצה. זה קצת ככה. דו קיום הוא לא עניין של להסתיר את המתחים. חיים איתם".

ומה מצב העסקים שלך ושל אביך?
"כל המעבדה שחורה. זה קשה. אני באמת מרגיש מזל שיש קהילה של אנשים שתומכים. קהילת משחקי הפנטזיה תרמו כסף למרות שזה אנשים שאין להם הרבה. ננסה לנקות את המקום היום, החברים יבואו לעזור לנקות וננסה להפעיל ביטוח. אני אנסה להמשיך הלאה, לשפץ ולהתחיל מחדש".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!