דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ד בתמוז תשפ"ד 20.07.24
29.1°תל אביב
  • 25.0°ירושלים
  • 29.1°תל אביב
  • 28.9°חיפה
  • 29.8°אשדוד
  • 26.9°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.1°צפת
  • 29.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

שר האוצר: קרן מס רכוש תופעל גם לנפגעי המהומות בערים המעורבות

צמרת האוצר התכנסה לדון בהשלכות ההסלמה | עד כה טיפלה רשות המסים באלפיים מקרים של פגיעה ברכוש

מכונית שהוצתה בלוד (צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)
מכונית שהוצתה בלוד (צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

קרן הפיצויים לנפגעי פעולות איבה ומלחמות תפצה אנשים שהרכוש שלהם נפגע במהומות האלימות בערים המעורבות בימים האחרונים, כך לפי הודעה שפרסם היום (רביעי) שר האוצר ישראל כ"ץ.

לפי ההודעה הדבר סוכם בפגישה של צמרת משרד האוצר ונגיד בנק ישראל שנערכה היום לנוכח ההסלמה במצב הביטחוני. במסגרת הישיבה סוכם על "מימוש מידי ויעיל של החוק להענקת פיצויים" בגין נזק ופגיעות ישירות ברכוש שנגרמו כתוצאה מסבב הלחימה הנוכחי והן עקב אירועי המהומות, בהתאם לחוק מס רכוש, זאת לאחר סקירת הנושא בפורום והצגת ההיבטים המקצועיים והמשפטים.

לפי חוק מס רכוש המדינה מחויבת לפצות את תושביה על נזקים ישירים ועקיפים שנגרמו כתוצאה ממעשי איבה או פעולות מלחמה שונות. על פניו נזק מהפגנות לא נכלל במסגרת החוק, אלא אם יוגדרו כפעולות איבה, או כאירוע שנגרם באופן ישיר ממצב לחימה. נכון לשנת 2019 בקרן יש כ-15 מיליארד שקלים.

 

בהערכת המצב נסקרו כל הגזרות התקציביות והפיננסיות, תפקודי מערכות הממשלה בחירום, הבנקים, חברות הביטוח והבורסה, וכן התקבלה סקירה על היבטי מאקרו מהכלכלנית הראשית. הממונה על התקציבים והחשב הכללי עדכנו בדבר הפעולות הדחופות שבוצעו ביממה האחרונה ואשר מתבצעות כעת במרץ, בכדי להעמיד את המשאבים הנדרשים במטרה לתת מענה לצרכים דחופים ולאפשר תפקוד מלא של משרדי הממשלה ויחידות המטה. כמו כן, הממונה על השכר סקר כי הוציא הנחייה עדכנית למגזר הציבורי אשר מרחיבה את האפשרות לעבוד מהבית, זאת בהתאם להחלטת המנהלים במשרדים וביחידות השונות.

בהערכת המצב מנהל רשות המסים הציג את פתיחת מוקדי קרן פיצויים לעובדים ולעסקים, וצוין כי עובדי קרן הפיצויים מס רכוש, מלווים בשמאים ומהנדסים, פועלים כל העת באזורים שנפגעו, ונותנים מענה מידי לאזרחים שביתם או רכושם נפגע מירי הטילים ובמסגרת המהומות. כן נמסר מהרשות כי עד כה נמנו כאלפיים מקרים בהם נגרם נזק לרכוש בדרגות פגיעה שונות וכעשרות משפחות שסופק להם דיור חלופי, וכן סוכם עם מנהל רשות המיסים כי תינתן אורכה לתשלום ולדיווח תשלומי המע"מ עד ל-24 במאי, ויקודמו באופן מיידי הצווים לאישור מענקי הקורונה בגין החודשים מאי-יוני, זאת בכדי להגביר את הוודאות לעסקים ולעצמאים בפרט בשעה זו.

החשב הכללי עדכן כי הנחה את חשבי משרדי הממשלה להקדים ולשלם לספקים ולרשויות בטווח של עד 80 ק"מ מרצועת עזה, את התשלומים המגיעים להם באופן מידי וללא תלות בימי האשראי.

בדיון השתתפו, מ"מ מנכ"ל המשרד, קובי בליטשטיין, נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, החשב הכללי, יהלי רוטנברג, מ״מ ראש אגף תקציבים, יוגב גרדוס, מנהל רשות המיסים, ערן יעקב, ראש מערך חירום סייבר וביטחון, יוני מור, הממונה על רשות שוק ההון, משה ברקת, ראש הרשות לניירות ערך, ענת גואטה, הכלכלנית הראשית, שירה גרינברג, יועמ״ש המשרד, אסי מסינג, הממונה על השכר, קובי בר נתן, רמ״ט כלכלי של שר האוצר, תמיר כהן, וכן נציגים נוספים מכלל האגפים ויחידות האוצר.

שר האוצר, ישראל כ"ץ: "משרד האוצר בראשותי נערך לימי הלחימה הצפויים בכל הכלים העומדים לרשותו, ואנשי המשרד כולם מגויסים על מנת לוודא שכל הצרכים הנדרשים לציבור הישראלי יסופקו באופן יעיל ומהיר, וכן כי יינתן מענה לכל מי שנפגע מהמצב. נמשיך לפעול במלוא העוצמה כנגד ארגוני הטרור, תוך מתן ביטחון מלא לעורף ולמשק הישראלי, בדיוק כפי שעשינו ועודנו עושים במהלך משבר הקורונה."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!