דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ב בתמוז תשפ"ד 28.07.24
28.6°תל אביב
  • 24.4°ירושלים
  • 28.6°תל אביב
  • 28.8°חיפה
  • 28.5°אשדוד
  • 26.9°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 30.2°טבריה
  • 26.2°צפת
  • 29.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מבצע שומר החומות

נתניהו: "יש לנו גיבוי בינלאומי, המערכה ממשיכה בכל העוצמה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר שהמערכה צפויה לקחת זמן: "אנחנו ממשיכים לפעול ככל שיידרש כדי להשיב שקט וביטחון" | שר הביטחון בני גנץ הוסיף: "אין מדינה ריבונית שלא הייתה מגיבה כמו ישראל מול ארגון טרור שיורה ללא הבחנה לעבר אזרחיה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי מסרו היום (ראשון) הצהרות בקריה.

נתניהו אמר: "אנחנו ממשיכים לפעול ככל שיידרש כדי להשיב שקט וביטחון. זה עוד ייקח זמן. מדברים על הלחץ הבינלאומי. תמיד יש לחצים, אבל בסך הכול אנחנו מקבלים גיבוי רציני מאוד. אני רוצה להודות לידידנו, ג'ו ביידן, ומדינות אחרות רבות, שעשו צעדים בלתי מקובלים כמו הנפת דגלי ישראל על בתי הממשל שלהם. אנו מעריכים זאת.

נתניהו בירך על מגמת הרגיעה שרואים בציבור הערבי. "הרגיעה לא מוחלטת, אבל ראינו ירידה. תמיד אמרתי: לא כל ולא רוב הציבור, אבל מיעוט שיש לטפל בו. אנחנו רוצים לגבות מחיר מהתוקפן כמו בכל סוג של טרור, להשיב את השקט והביטחון ולשקם את ההרתעה והמשילות. זה לוקח זמן. המטרה שלנו היא להפסיק את האלימות, ואחר כך לשקם את היחסים בין יהודים וערבים. אנחנו חיים יחד במדינה, וצריך להשיב מסלול של דו-קיום ושיתוף פעולה".

בהמשך דבריו התייחס נתניהו למבצע בעזה. "אנחנו גובים מחירים כבדים מאוד מחמאס על התוקפנות הבלתי נסבלת. צה"ל תקף יותר מ-1,500 מטרות בימים האחרונים, פגע קשה בפעילות התת-קרקעית של חמאס. הארגון השקיע עשור שלם והון על חפירת מנהרות, והרוב, לא הכול, ירד לטמיון. המטרו הפך למלכודת מוות למחבלים. בתחבולות עושים מלחמה, בתעוזה ננצח".

מוקדם יותר הסתיימה ישיבת הקבינט בתום ארבע שעות, ובמהלכה אושר להמשיך בתקיפות לפי תכנית הצבא. גורם מדיני אמר שישראל תכניס לכל הצעה להפסקת אש את נושא השבויים והנעדרים. גורם בקבינט העריך שהמבצע יסתיים השבוע.

אחרי נתניהו התייחס גם גנץ למהומות ביישובים הערביים: "הכינו חזק ונמשיך להכות חזק בחמאס, אבל חשוב לא פחות שננצח במלחמה על הבית. ערב החג הוא הזדמנות של כל מנהיג ציבור להתעורר, וזה הזמן של כל אחד מאיתנו להתייחס לשני כאל אח ולהרגיע את הרוחות בינינו".

על המבצע בעזה אמר גנץ: "בימים האחרונים הפך צה"ל את רשת המנהור העזתי למלכודת מוות. ממטרו של חמאס לרכבת של גיהנום. זה הישג אסטרטגי במלחמה בחמאס, ששובר את התפיסה שלו ואת תורת הלחימה שלו. אנחנו יודעים שבחמאס הופתעו".

גנץ דיבר גם על הפגיעה באזרחים ברצועת עזה: "אנו עושים זאת בהתאם לדין הבינלאומי תוך הפעלת שיקול דעת. כפי שאמרתי למשלחת האמריקנית ולשר ההגנה, אין מדינה ריבונית שלא הייתה מגיבה כמו ישראל מול ארגון טרור שיורה ללא הבחנה לעבר אזרחיה".

הרמטכ"ל כוכבי אמר לסיום: "חמאס עשה טעות קשה. הוא לא קרא אותנו נכון ולא העריך את עוצמת התגובה שלנו. פגענו ביכולת תת-קרקע שהיה פרויקט הדגל של חמאס. פגענו אנושות בפרויקט ייצור הטילים והרקטות, וגם זה יצריך שיקום ארוך. עם זאת, הירי על העוטף נמשך ובהיקף גדול. אנחנו מודעים לכך. אנחנו מתכוונים להמשיך לפעול בעוצמה ככל שיידרש ועל פי השלבים שתכננו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!