דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
האסון בגבעת זאב

ההרוגים בקריסת הטריבונה בגבעת זאב: מרדכי בנימין רובינשטיין (23) ומאיר גלויברמן (13)

חסידות קרלין, שבבית הכנסת שלה ארע האסון, הודיעה הערב שתשתף פעולה עם חקירת המשטרה | בהודעה שפרסמה נכתב: "צויידנו באישורים המתאימים"

מאיר גלויברמן ז"ל
מאיר גלויברמן ז"ל
דוד טברסקי

ההרוגים באסון קריסת הטריבונה בגבעת זאב בערב שבועות הם מרדכי בנימין רובינשטיין בן ה-23, נשוי ואב לתינוקת ומאיר גלויברמן בן ה-13, שניהם מביתר עילית. השניים יובאו למנוחות הלילה (שני) בהלוויה שתצא ממקום האסון לבית העלמין שמגר בירושלים.

חסידות קרלין: "צויידנו באישורים המתאימים"

חסידות קרלין הודיעה הערב שתשתף פעולה עם חקירת המשטרה. בהודעה שפרסמה, נכתב כי האירוע התנהל תחת האישורים הנדרשים והקריסה ארעה עקב כשל נקודתי בבניית הטריבונות. "אנו כואבים ומזועזעים נוכח האבל הכבד והצער הנורא על האסון שפקד את קהילתנו", נכתב בהודעה. "חסידות קרלין סטולין נוהגת בהקפדה יתירה ומיוחדת בכל הקשור לחיי אדם. במקרה זה מונו מפקחי בטיחות לבית המדרש לקראת החג, הושקעו משאבי עתק ביישום נהלי הבטיחות וביניהם יציאות חרום, דרכי מילוט, ערכות חירום וכו".

בחסידות ציינו כי הם דוחים את הניסיונות לקשור בין קריסת הטריבונה למתחם הבניה עצמו: "צויידנו באישורים המתאימים, כולל אישורי בטיחות נדרשים, אותם נציג בפני גורמי הרשויות, מבלי לפגוע בהליכי הבדיקה והחקירה".

מפקד משטרת מחוז ירושלים, דורון תורג'מן, אמר אתמול כי התריע על הסכנה במבנה והעביר את האחריות למועצה. "מדובר במבנה שטרם הושלם כבית כנסת", אמר תורג'מן. "התקיימה השבוע פגישה במהלכה הודיע מפקד התחנה לראש המועצה שהמבנה אסור בתפילה ובהתאם גם ניתנו הנחיות סדורות. תבינו דבר אחד – מדובר בבית כנסת, זו אחריות של הרשות המקומית וזו אחריותם להוביל לסגירה שלו".

מנגד, טוען ראש המועצה המקומית גבעת זאב, יוסי אברהמי, כי המועצה התריעה על הסכנה שבקיום האירוע: "המועצה פנתה לכל הגורמים, ביניהם גם המשטרה, והתרענו. גם אנשי הבטיחות וגם אנשי המועצה אמרו שאין לאשר את האירוע. אחר הצהריים שמנו מחסומים וסגרנו עם שלטים, ומבחינת המועצה אי אפשר לקיים את האירוע. לצערנו לא קיבלנו סיוע מהמשטרה. במכתב ששלחו אלי הם אמרו שהם מסירים אחריות. אני לא יודע מי אירגן את האירוע הזה, אני בהערכת מצב ונדע בדיוק מה קורה לאחריה".

נציב כבאות והצלה, דודי שמחי, אישר שרשות הכבאות קיבלה הודעה על האירוע ומסרה לרשות המקומית כי האירוע לא מאושר.

"המראות הקשים הזכירו את הזירה האיומה במירון"

חיים וינגרטן, ראש אג״מ זק״א, תושב גבעת זאב, סיפר בצאת החג: "ראיתי בתוך בית הכנסת עשרות אנשים רובם צעירים שוכבים מתחת לטריבונות שקרסו מגובה, מתחננים לעזרה כאשר הם שוכבים אחד על השני עם פציעות קשות. התחלנו לבצע במקום פעולות החייאה על שני פצועים. בחור בן 13 ואברך בשנות ה-20 לחייו. לצערי פראמדיק מד״א נאלץ לאשר את מותם של השניים במקום".

אליעזר סמט, מתנדב זק״א שטיפל בזירה: ״עם קבלת הדיווח על אירוע רב נפגעים יצאתי במהירות למקום, רצתי רגלית עם ציוד ואלונקות עד לזירת האירוע, טיפלתי ביותר מ-30 פצועים שחילצנו מתוך בית הכנסת יחד עם פראמדיקים של מד״א וחיילי פיקוד העורף. המראות הקשים הזכירו לי את הזירה האיומה בטיפול בנפגעים ובהרוגים באסון מירון לפני מספר שבועות. מצער מאוד שעוד אירוע של שמחה הסתיים בטרגדיה עם שני הרוגים שבאו לשמוח וחזרו לבני משפחותיהם בשקיות זק״א".

מבין 115 הפצועים שהגיעו אמש לבית החולים שערי צדק מאושפזים כעת 33, שישה מהם במצב קשה והיתר במצב קל-בינוני. מבין 120 הפצועים שהגיעו לבתי החולים של הדסה מאושפזים כעת 42, שישה במצב קשה, בהם נער בן 16 שעבר ניתוח נוירוכירורגי וכעת מונשם ומורדם ביחידה לטיפול נמרץ.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!