דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
27.1°תל אביב
  • 21.1°ירושלים
  • 27.1°תל אביב
  • 25.4°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 28.7°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 24.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מבצע שומר החומות

צה״ל: 60 מטוסים פגעו ביותר מ-10 קילומטרים של מנהרות חמאס, אין קשר בין השיגורים מלבנון לחיזבאללה

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, עדכן שמתחילת מבצע "שומר החומות" חיסל הצבא לפחות 160 מחבלים ברצועת עזה

ירי של סוללת ארטילריה של צה"ל בסמוך לגבול עם עזה (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
ירי של סוללת ארטילריה של צה"ל בסמוך לגבול עם עזה (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

דובר צה"ל, תת אלוף הדי זילברמן, אמר הבוקר (שלישי) כי מתחילת מבצע "שומר החומות" חיסל הצבא לפחות 160 מחבלים ברצועת עזה, מהם כ-130 מחמאס והיתר מהג'יהאד האיסלאמי. עוד אמר תת אלוף זילברמן כי הצבא פתח במתקפה נרחבת על שכונת היוקרה רימאל בעזה, הנחשבת למרכז העצבים של חמאס. הוא אמר כי תקיפת היעדים בשכונה תימשך היום, לאחר שצה"ל התחיל אמש בתקיפת מטרות באזור.

תא"ל זילברמן הוסיף שבמהלך הלילה נמשכה המתקפה נגד העיר תת-קרקעית ברצועה: "המשכנו לשלב ד' בתוכנית נגד 'מטרו חמאס' בעזה ובחאן יונס, ובתוך חצי שעה עם 60 מטוסים תקפנו 65 מטרות באמצעות 110 חימושים על מנהרות באורך 10-15 ק"מ. בנוסף, תקפנו מספר רב של בתי מפקדים ברמת מ"פים ומג"דים, בהם של מפקדי ג'בליה וזיתון".

בנוגע לגזרה הצפונית, עדכן תא"ל זילברמן כי ייתכן שאחד מהשיגורים מדרום לבנון אמש חצה את שטח ישראל. לדבריו, הירי שכלל שש רקטות ופצצות מרגמה, בוצע מצפון להר דב על ידי פלגים פלסטינים. "הגבנו באש ארטילרית עם מספר פגזי טנקים למקורות הירי. יתכן ושיגורים כאלה יחזרו על עצמם", הודה והבהיר כי "אין קשר בין חיזבאללה לירי בצפון".

בנוסף, חמישה בתי מפקדים של ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה הותקפו. הבתים שהותקפו שימשו כתשתית טרור וחלקם גם שימשו כתשתית לניהול לחימה. בין בתי המפקדים שהותקפו נמנים ביתו של מפקד גדוד מערב ג'באליה, ביתו של מפקד פלוגה בגדוד ג'באליה, ביתו של מפקד פלוגה בגדוד זיתון וביתו של בכיר במערך הימי של ארגון הטרור חמאס. הותקפה תשתית צבאית בביתו של האחראי בסיוע הקרבי של חמאס במחנות המרכז.

הפצצות של חיל האוויר הישראלי ברצועת עזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
הפצצות של חיל האוויר הישראלי ברצועת עזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)

דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב וכלי טיס תקפו גם מספר עמדות שיגור ירי רקטי שכוונו לפגיעה בערים תל אביב, אשקלון ובמדינת ישראל ואזרחיה. כמו כן, צה"ל תקף חוליית פעילי נ"ט של ארגון הטרור חמאס בעיר עזה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!