דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון ט"ו בתמוז תשפ"ד 21.07.24
29.0°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 29.1°חיפה
  • 29.7°אשדוד
  • 26.8°באר שבע
  • 34.2°אילת
  • 29.9°טבריה
  • 26.1°צפת
  • 29.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אסון הרכבל באיטליה

האפיפיור: ״מתפלל לשלומו של איתן הקטן״ | חקירת האסון באיטליה מתקדמת

שר התחבורה האיטלקי הודיע על הקמת ועדת חקירה שתברר את "הסיבות הטכניות והארגוניות" לאסון, במקביל לחקירה הפלילית, במטרה "להבטיח שאסונות כאלו לא יקרו שוב"

כוחות הצלה עובדים ליד הריסות הרכבל על צלע הר מוטרונה (צילום: Italian Police via AP)
כוחות הצלה עובדים ליד הריסות הרכבל על צלע הר מוטרונה (צילום: Italian Police via AP)

סטרסה, איטליה – חקירת אסון הרכבל באיטליה, בו נהרגו 14 בני אדם, בהם חמישה ישראלים, תתמקד בסיבות לקריעת הכבל הראשי; ובשאלה מדוע מעצור החירום לא נכנס לפעולה ומנע את הידרדרות הקרון במורד ההר, עד שקרע את כבל התמיכה והתרסק לאדמה, כך לפי דברי התובעת המובילה את החקירה אתמול (שני).

אולימפיה בוסי, תובעת העיר ורבניה, תיארה את מתווה החקירה, שיתבסס לדבריה על על העובדות הבדוקות בנוגע למה שהתרחש: "הבלמים במערכת הבטיחות לא עבדו, אחרת הקרון היה נעצר", היא אמרה. "מדוע זה התרחש – זו באופן טבעי השאלה שאנו חוקרים".

כוחות הצלה עובדים ליד הריסות הרכבל על צלע הר מוטרונה (צילום: Italian Police via AP)
כוחות הצלה עובדים ליד הריסות הרכבל על צלע הר מוטרונה (צילום: Italian Police via AP)

בוסי שוחחה עם כתבים בזמן שאיתן בירן הישראלי בן ה-5 שהתגורר עם משפחתו באיטליה והוא הניצול היחיד מהאסון, עוד מאושפז בבית חולים בטורינו.

על פי משרד החוץ הישראלי, שם הילד שניצל הוא איתן בירן. הוריו, אחיו הצעיר ושני הסבים של אמו, נספו בתאונה. הודעת המשרד נועדה לתקן דיווחים קודמים לפיהם גם איתן  נהרג.

לפי התקשורת באיטליה, מלבד משפחתו של איתן, יתר ההרוגים באסון הם איטלקים.

האסון, שאירע באחד האתרים הציוריים ביותר בצפון איטליה – פסגת הר מוטרונה הצופה אל אגם מג'ורה ואל אגמים אחרים בקרבת שוויצריה – העלה שאלות מחודשות בנוגע לבטיחות של תשתית התחבורה באיטליה.

שר התחבורה האיטלקי, אנריקו גיובאניני, ביקר באתר אתמול והודיע שיזם ועדה לחקירת "הסיבות הטכניות והארגוניות" של האסון, במקביל לחקירה שינהלו התובעים ותתמקד בהיבטים פליליים. מטרת החקירה עליה הכריז השר היא, לדבריו, "להבטיח שאסון כזה לא יקרה שוב לעולם".

לפי משרד התחבורה האיטלקי, בדיקה ראשונית העלתה שכל מערכות הרכבל עברו חידוש באוגוסט 2016, וכי בדיקת תחזוקה מלאה התקיימה ב-2017 ובדיקות נוספות בשנה שעברה.

בנובמבר ודצמבר 2020, בוצעו בדיקות נוספות בכבלים עצמם, לרבות בדיקות מגנטיות של הכבל הראשי המושך את הקרונית במעלה ההר, וכבל התמיכה עליו תלויה הקרונית וכבלי ההצלה. הבדיקה הוויזואלית האחרונה שבוצעה היתה בחודש דצמבר.

הישראלים שנספו בתאונה הם עמית בירן, סטודנט לרפואה באוניברסיטת פאביה, אישתו טל פלג-בירן, בנם בן השנתיים תום, וברברה ויצחק כהן, סבה וסבתה של פלג-בירן, שהגיעו למדינה לבקר את משפחתם. בת משפחה נוספת המתגוררת באיטליה, דודתו של איתן איה, לא היתה מעורבת בתאונה.

היום (שלישי) עדכן בית החולים בטורינו שניתוח שבוצע באיתן עבר בהצלחה וכי על פי בדיקות לא נגרם לא נזק מוחי, ולאור זאת מתכננים להעירו מהנשמה. האפיפיור, פרנציסקוס הקדוש, אמר מוקדם יותר היום כי הוא "מתפלל למענו של איתן הקטן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!