דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הנשיא ריבלין בכנס התאחדות התעשיינים: "המטרה היא גיוס עובדים מהציבור החרדי והערבי"

באירוע לציון 100 שנים להתאחדות התעשיינים, אמר הנשיא: "בזמן הקורונה כשבמדינות בעולם חסרו מוצרים חיוניים, התעשייה הישראלית התגייסה למאמץ הלאומי" | רון תומר: "מקווה שהממשלה שתקום תקדם את התעשייה"

הנשיא ראובן ריבלין כנס 100 שנה להתאחדות התעשיינים (צילום: סיוון פרג)
הנשיא ראובן ריבלין כנס 100 שנה להתאחדות התעשיינים (צילום: סיוון פרג)
הדס יום טוב

חגיגות שנת ה-100 להתאחדות התעשיינים נערכו הבוקר (שני) בבית הנשיא בירושלים. נשיא המדינה, ראובן ריבלין, התייחס בנאומו למבצע "שומר החומות" והפרעות ברחובות הערים המעורבות. ריבלין בחר להדגיש את החשיבות שבהשתתפות כלל האוכלוסייה בשוק העבודה ואת המאבק שבין תעשיית ההיי-טק ללואו-טק. "המטרה היא גיוס עובדים מכלל שבטי ישראל, ובעיקר מקרב הציבור החרדי והערבי", אמר הנשיא.

ריבלין טען כי בשנת המאה להיווסדה, על ההתאחדות וחבריה להציב שתי מטרות: "הראשונה היא אימוץ טכנולוגיות ייצור מתקדמות וקידום של התעשייה המסורתית לעידן ההייטק. אנו מתחילים להבחין בשתי חברות בתוך החברה הישראלית – ההיי טק והלואו טק, וזה דבר מסוכן לחברה הישראלית. היצירה של שתי כלכלות נפרדות יכול להביא לרעה חולה בתוך החברה הישראלית".

"בשנת 2040 נהיה במצב שחצי מהאוכלוסייה היא אוכלוסייה לא ציונית שלא משרתת בצה"ל, הוסיף ריבלין. "החוסן הביטחוני והחברתי של ישראל תלוי בין השאר בעוצמה ובחוזק שלנו לדאוג לכל החברה שתהיה לה כבודה, שלא יהיה אדם מובטל בישראל, שתי האוכלוסיות צומחות וחייבות להיות חלק מהאצת גלגלי המשק. הן זקוקות לכך וכולנו זקוקים לכך".

הנשיא הוסיף כי בזמן מגפת הקורונה, כשמדינות העולם חסרו מוצרים חיוניים, התעשיינים התגייסו למאבק הלאומי, כדי שדבר לא ייחסר. "התעשייה הישראלית נמצאת כל הזמן בתחרות עם השווקים הבינ"ל, בתהליכי האוטומטיזציה. אתם אלה שיוצרים את ההזדמנויות בתוך האתגרים שהמדינה נתקלת בהם. אני סומך עליכם, תעשייני ישראל, שבעזרת התושייה והנחישות שלכם תוכלו גם לאתגרי השעה, לפריצה לשווקים חדשים ולהתאמה למסלולי הייצור".

הנשיא ראובן ריבלין וד"ר רון תומר בכנס 100 שנה להתאחדות התעשיינים (צילום: סיוון פרג)
הנשיא ראובן ריבלין וד"ר רון תומר בכנס 100 שנה להתאחדות התעשיינים (צילום: סיוון פרג)

באירוע השתתפו נשיא התאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר, סגנית נשיא ההתאחדות, איילת נחמיאס ורבין, נשיא ההתאחדות לשעבר שרגא ברוש, תעשיינים ואנשי עסקים בכירים.

ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, הוסיף בנאומו בכנס כי התעשייה הישראלית היא כיפת הברזל של המשק הישראלי, משום היא זו שמביאה את העצמאות היצרנית, מה שכל כך חשוב לכל מדינה. "לכל אורך ההיסטוריה התעשייה הישראלית נתנה את הפתרון. בין אם זה למוצרים שנרכשו מהמדנט לפני קום המדינה והופסקו בעקבות מלחמת העולם השנייה, לפתרון לאמברגו הנשק, למלט לבנות את המדינה, לנשק ותעשייה ביטחונית, אמצעים רפואיים, מחשוב. בהכל תמצאו את ההשקעה של התעשיינים והתעשייניות, גם במצבים ביטחוניים קשים".

עוד הדגיש תומר, כי התעשייה הישראלית מעסיקה כ-550 אלף איש, "על כל עובד בתעשייה נהוג לומר שיש עוד שני עובדים לפחות במעגלים השונים". עוד הדגיש, כי 60% מהתעשייה הישראלית נמצאת בפריפרייה ואחראית לרוב מקומות התעסוקה.

בפאנל תעשיינים הוסיף תומר: "מדברים על זכותו של אדם להתפרנס בכבוד בישראל. אבל כשמדברים על ייבוא, אותנו שופטים על השקל. כשמייבאים מטורקיה ומתייחסים למחיר הזול יותר לא מתייחסים לשכר הרעב שהעובד הטורקי מרוויח, ולא מתייחסים לכך שהמפעל הטורקי פולט לסביבה המשותפת שלנו את הזיהום שאנחנו נלחמים כל כך קשה כדי להפחית".

תומר שלח מסר לממשלה שתקום: "כאשר תקום ממשלה במדינת ישראל, תהיה אשר תהיה, אני מקווה שבקווי היסוד שלה תהיה התעשייה הישראלית. לחזק את התעשייה, את הרכש כחול לבן, ודרכה את העם ואת העצמאות שלנו".

יו"ר הועדה לחברה הערבית בהתאחדות התעשיינים,  ד"ר מוחמד זחלקא: "אני רוצה להציע לנשיא שבט חמישי, השבט המאוחד. כולנו, כל הנוכחים כאן, חלק מאותו שבט, אשר המאחד אותו רב על המפריד והמשותף בו לכולנו הינו הרצון והחזון להוביל את ישראל ולייצגה בגאון בעולם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!