דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

נגיף ללא גבולות: הקורונה דועכת במערב, התפרצות מחודשת בדרום מזרח אסיה

בבריטניה לא נרשמו מקרי מוות חדשים לראשונה מזה 10 חודשים | במלזיה התפרצות מהירה של הנגיף החזירה את המדינה לסגר | במקסיקו ופרו עודכנו מספרי המתים הרשמיים וחשפו תמונה מדאיגה בהרבה משדווחה

טיפול בחולי קורונה בבית חולים שדה במקסיקו סיטי (צילום: AP Photo/Fernando Llano)
טיפול בחולי קורונה בבית חולים שדה במקסיקו סיטי (צילום: AP Photo/Fernando Llano)
אוריאל לוי
אוריאל לוי
כתב
צרו קשר עם המערכת:

הקורונה דועכת בעולם המערבי, ורחוקה מלחלוף במדינות המתפתחות. בעוד באירופה וארה"ב מתחילים לראות את האור בקצה המנהרה, מגפת הקורונה רחוקה מלחלוף במרבית המדינות בעולם. התפתחותם של זנים חדשים, שעשויים להיות קטלניים יותר, עמידים לחיסונים, ולהתפשט במהירות, מסכנת את כלל האנושות ובתוך כך גם את המדינות בהן שיער המחוסנים גבוה.

המחשה להתפשטות המהירה של המגפה בעולם כיום ניתן למצוא בנתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס בארה"ב, לפיה מספר הנדבקים בקורונה בחמשת החודשים שחלפו מתחילת 2021 גבוה ממספר הנדבקים בכל שנת 2020. לפי הנתונים, מתחילת 2021 נדבקו 88.44 מיליון בני אדם בנגיף הקורונה, לעומת 83.56 ב-2020.

ארה"ב

בארה"ב החיים חוזרים לשגרה. "מסעדות וברים שוב מתמלאים בבליינים," נכתב הבוקר (רביעי) בוושינגטון פוסט. בניו יורק, שיעור הבדיקות החיוביות ירד ל-0.83% – הנתון הנמוך ביותר מאז שפרצה המגפה. מרבית תושבי ארה"ב קיבלו כבר את מנת החיסון הראשונה, ובעקבות כך מספר הנדבקים היומי ירד לרמה הנמוכה ביותר בשנה האחרונה.

אירופה

היבשת שסבלה מסגרים וגלי תחלואה קשים מראה סימנים חיוביים של התאוששות. הירידה התלולה בתחלואה מעוררת תקווה לקיץ של תיירות ביבשת. בבריטניה, המובילה במספר מקרי המוות מהנגיף באירופה, לראשונה מזה עשרה חודשים, ביממה האחרונה לא דווח על מתים מהקורונה.

ברייטון ביץ', אנגליה (צילום: AP Photo/Matt Dunham)
ברייטון ביץ', אנגליה (צילום: AP Photo/Matt Dunham)

דרום-מזרח אסיה

מדינות דרום מזרח אסיה בהן מצטופפים מאות מיליונים, נחשבו עד עתה לסיפור הצלחה מבחינת הקורונה. למרות קרבתן לסין, צפיפותן, ולמרות שמערכות הבריאות שלהן חלשות ממערכות הבריאות בעולם המערבי, מספרי החולים והמתים ממגפת הקורונה נותרו נמוכים בשנה וחצי שחלפה מאז פרוץ המגפה. אולם כעת נדמה כי המצב הזה משתנה.

עליה תלולה במספר המאובחנים נרשמה בשבועיים האחרונים בתאילנד, מלזיה, הפיליפינים ובויאטנם. מספר הנדבקים היומי לנפש במלזיה הוא הגבוהה ביותר באסיה, גבוה יותר אפילו מהודו שספגה בחודשיים האחרונים גל תחלואה חסר תקדים בו נדבקו יותר מרבע מיליון בני אדם מידי יום. אתמול (שלישי) הטילה ממשלת מלזיה סגר כללי בכל המדינה בעקבות העלייה בתחלואה.

בדיקת קורונה במלזיה (צילום: AP Photo/Vincent Thian)
בדיקת קורונה במלזיה (צילום: AP Photo/Vincent Thian)

זהו גל התחלואה השני במלזיה, אולם הוא חמור בהרבה מהגל הקודם שפקד את המדינה בחורף האחרון. מספר החולים במדינה, שאוכלוסייתה מונה כ-33 מיליון נפשות הוא 579,462. עד כה מתו במלזיה 2,867 חולי קורונה.

אמריקה הלטינית

רשויות הבריאות במקסיקו ופרו עדכנו כי מספר הקורבנות הכולל מנגיף הקורונה נוספו בשבועות האחרונים אלפי מתים נוספים. בעקבות עדכון מספרי הקורבנות, הפכה פרו למדינה בה מספר הקרבנות ל-100,000 נפשות הוא הגבוה ביותר בעולם.

מניין המתים בפרו מנגיף הקורונה גדל בכמעט פי שלושה מזה שדווח עד שלשום, ועומד כעת על 180,764 בני אדם. לפי נתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, פרו זינקה לראש הטבלה העולמית עם יותר מ-500 מקרי מוות למאה אלף איש. "אנחנו חושבים שהחובה שלנו היא לפרסם בפומבי את המידע המעודכן", אמרה ראשת ממשלת פרו, ויולטה ברמודס במסיבת עיתונאים. לשם השוואה, בהונגריה, שהייתה עד כה בראש הטבלה, נרשמו 308 מקרי מוות לכל מאה אלף נפשות, ובישראל הנתון עומד על 68.

נשיא הפדרציה הרפואית בפרו, גודופרדו טלאוורה, אמר לרשת BBV הבריטית שמספר המתים הגבוה איננו מפתיע. "אנחנו מאמינים שזה קרה משום שלמערכת הבריאות שלנו אין את התנאים הדרושים בשביל לטפל בחולים. לא הייתה תמיכה ממשלתית במספר מכונות החמצן וההנשמה, מיטות ביחידות טיפול נמרץ וכרגע אין לנו מספיק חיסונים". בפרו אובחנו עד כה כ-2 מיליון חולי קורונה.

מקסיקו עדכנה גם היא את מספר המתים והוסיפה 4,272 למניין הקורבנות מהנגיף. סוכנות הידיעות AP ציינה כי ממשלת מקסיקו מודה, לראשונה מזה זמן רב כי מניין המתים בפועל גבוה בהרבה מהמניין הרשמי, שעומד עתה, לאחר התיקון, על 227,840 קרבנות. על פי מחקרים רפואיים במקסיקו מספר מקרי המוות האמיתי במדינה עומד על כ-350,000 קרבנות – מה שמציב את מקסיקו בראש טבלת התמותה למאה אלף נפשות. במקסיקו אובחנו עד כה כ-2.4 מיליון חולי קורונה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!