דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
27.1°תל אביב
  • 21.1°ירושלים
  • 27.1°תל אביב
  • 25.4°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 28.7°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 24.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ירושלים

המתיחות בירושלים: תנועות ימין מתכננות צעדה בעיר העתיקה ובשער שכם בחמישי הקרוב

הצעדה טרם קיבלה את אישור המשטרה ועלולה להחריף את המתח בעיר | האירוע המקורי שתוכנן ביום ירושלים בוטל ברגע האחרון עקב המתיחות בעיר וירי רקטות

מצעד הדגלים בירושלים (צילום: AP/Ariel Schalit)
מצעד הדגלים בירושלים (צילום: AP/Ariel Schalit)
אסף צבי

יוזמה של תנועות וארגונים בימין למצעד דגלים נוסף בירושלים בחמישי הקרוב. קיום המצעד, תחת הכותרת "נדרוש לאחד את ירושלים לנצח", עלול להחריף את המתיחות בעיר. המצעד טרם קיבל את אישור המשטרה.

המצעד, שנערך בשנים האחרונות ביום ירושלים וחוצה את העיר העתיקה, בוטל השנה ברגע האחרון בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות ועימותים קשים שפרצו באותו יום בהר הבית וירי רקטות מעזה לעבר הבירה, בעקבותיו החל מבצע שומר החומות. במקומו נערכה עצרת בכותל המערבי בלבד.

את המצעד יזמו מפלגת הציונות הדתית שבראשה עומד בצלאל סמוטריץ', תנועות הנוער אריאל, בני עקיבא ועזרא, תנועת אם תרצו, והמועצות האזוריות גוש עציון ובנימין. בהזמנה שהופצה על אף שהאירוע טרם אושר נכתב כי תכנית האירוע היא מעבר בעיר העתיקה בשערי הפרחים, האריות ושער שכם וסיום בתפילה בכותל.

מאז סיום מבצע שומר החומות השקט לא שב לירושלים במלואו. בשכונת שייח ג'ראח במזרח העיר, אחד המקומות בהם החלו העימותים שקדמו לסבב הלחימה, נמשכים עימותים בין מפגינים ערבים למשטרה על רקע דרישות פינוי משפחות ערביות מבתיהן, ובימים האחרונים החלו גם הפגנות בשכונת סילוואן.

מתן פלג יו"ר תנועת "אם תרצו" אמר אתמול (שישי): "ירושלים מהווה טבורה של אומה ולכן אויבי ישראל שואפים לנתק אותנו ממנה. בלי ציון אין ציונות, וחידוש צעדת הדגלים הוא נצחון ירושלים הציונית, החופשית והפתוחה על ארגוני ציר הרשע והחושך. אנו קוראים לכל הציבור באשר הוא להגיע ביום חמישי הקרוב ולחגוג איתנו את אחדות ירושלים ומדינת ישראל".

סיעת הרשימה המשותפת פנתה במכתב לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה, ולמפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי: "אירועי "צעדת הדגלים" הקבועים בירושלים הפכו מזה שנים רבות לאירועי שנאה בהם נקראות קריאות הסתה גזעניות בהן קריאות "מוות לערבים" ועוד. ידוע על מקרים רבים של ונדליזם ואלימות פיזית מידי משתתפי הצעדות כנגד התושבים הפלסטינים המקומיים. ככזו, מועדת הצעדה המדוברת לפורענות מלכתחילה, קל וחומר בימינו אנו, זמן קצר בלבד לאחר שבערו הרחובות בכל הארץ. אנו קוראים לכם להודיע בדחיפות הגבוהה ביותר כי הצעדה הלה לא תאופשר בידי המשטרה".

דובר תנועת החמאס בירושלים פרסם אף הוא הודעה ובה קרא לערביי מזרח ירושלים להגיע להר הבית ביום הצעדה, ובתנועה רמזו שאם תתקיים הצעדה הדבר עלול להביא לחידוש הלחימה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!