דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
האסון במירון

ברגעי הממשלה האחרונים: גפני מנסה לקדם את הפיצויים לנפגעי האסון במירון

לבקשתו פנה משרד ראש הממשלה לשר האוצר כדי לקדם את הפיצויים במסלול עוקף חקיקה | ההחלטה על הפיצויים תתגלגל לפתחו של ליברמן, שיעמוד אולי כבר מול מתווה מוגמר

המעבר בו אירע האסון בהר מירון (צילום: יהל פרג')
המעבר בו אירע האסון בהר מירון (צילום: יהל פרג')
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

משרד ראש הממשלה פנה אתמול (חמישי) לשר האוצר ישראל כ"ץ בבקשה לקדם את מתווה הפיצויים לנפגעי המירון באמצעות הסכם בין הביטוח הלאומי למשרד האוצר, זאת לאור בקשתו של ח"כ משה גפני (יהדות התורה) שמנסה לקדם את הנושא דרך ועדת הכספים. הנושא צפוי להתגלגל לפתחו של שר האוצר המיועד אביגדור ליברמן, שיושבע ביום ראשון לתפקיד.

"ועדת הכספים דנה במתווה, אשר היה מקובל על רוב חבריה, הסכם שאינו מצריך חקיקה ראשית אלא את אישור ועדת העבודה והרווחה בלבד" נכתב במכתב, עליו חתום ראש הסגל של ראש הממשלה אשר חיון. "לאור האמור, מבקש ראש הסגל משר האוצר כ"ץ לפעול בהקדם האפשרי להשלמת המתווה כאמור".

לבקשת ח"כ גפני, הכין הביטוח הלאומי הצעה למתווה פיצויים למשפחות על בסיס מתווה הפיצויים שהיה לנפגעי אסון ורסאי. המתווה הובא לדיון בוועדת הכספים, וכדי לקדם אותו במהירות הוצע כי יועבר בצורת הסכם בין הביטוח הלאומי למשרד האוצר ולא באמצעות חקיקה. מסלול זה זכה להתנגדות של נציגי משרד המשפטים ומשפטני האוצר בדיון.

כדי לקדם את המהלך צריך שמשרד האוצר והביטוח הלאומי יחתמו על הסכם משפטי מפורט, המתווה בצורה מדויקת את צורת והיקף הפיצוי, וקובע כי משרד האוצר ישפה את הביטוח הלאומי על ההסכם באופן מלא. מתווה הפיצויים שהובא לדיון בוועדת הכספים הוא טיוטה ראשונית, הדורשת עוד עבודה רבה עד שתהפוך להסכם עליו ניתן לחתום. לאחר חתימת ההסכם, נדרשת אישור של ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, שכרגע כלל אינה קיימת.

בהתחשב בכך שהממשלה החדשה תושבע בראשון, הסיכוי שהמתווה יקודם מעבר לנקודה זו אפסי. עם זאת, אםיפנה שר האוצר לביטוח הלאומי בבקשה שיכינו הסכם, ייתכן שהדבר יעמיד את שר האוצר הנכנס ליברמן מול הסכם מוגמר, עליו יצטרך להחליט אם לחתום או לא.

לפי מתווה הפיצויים המוצע, היקף התשלום הוא 100 אלף שקלים לכל נספה, או 130 אלף שקל לכל נספה במקרה שיש שני בני משפחה שנספו. בנוסף יקבלו בנות הזוג והילדים עד גיל 20 של הנספים מענק חד פעמי שיחושב לפי קצבה חודשית של 1,800 שקלים ל-25 שנה, סכום שעל פניו יכול להגיע למאות אלפי שקלים.

בנוסף מוצע פיצוי בגין נכות, שיינתן למי שימצא כנכה צמית (לא זמני) בשיעור של יותר מ-10%, ויינתן ללא קשר למבחני הכנסה. הפיצוי ישולם באופן חד פעמי, והוא יחושב כ-1,800 שקלים כפול אחוז הנכות, על פני 25 שנה. כל הסכומים בהצעה מתבססים על מנגון הפיצוי של אסון ורסאי, עם התאמה לשינויים במדד המחירים לצרכן מאז (תוספת של כ-30%).

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!