דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
28.3°תל אביב
  • 23.8°ירושלים
  • 28.3°תל אביב
  • 27.4°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 37.1°אילת
  • 31.7°טבריה
  • 23.5°צפת
  • 28.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

הורוביץ: "בריאות הנפש והרפואה הפסיכיאטרית תעבור לשורה ראשונה של הנושאים שאקדם"

שר הבריאות סייר בבית החולים לבריאות הנפש אברבנאל בבת ים והתחייב להגדיל את המשאבים של מערכת הפסיכיאטריה, ולשפר את איכות הטיפול | "לא אקבל מצב בו מטופלים יאלצו לישון על מזרנים על הרצפה"

שר הבריאות הורביץ במרכז אברנבל (צילום: דפנה איזברוך)
שר הבריאות הורביץ במרכז אברנבל (צילום: דפנה איזברוך)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

"יותר מדי שנים שבריאות הנפש היא החצר האחורית של מערכת הבריאות. זה תחום שסובל מסטיגמה חברתית קשה מחד, ומהזנחה בתקציבים מאידך. אני כאן כדי להגיד – לא עוד", כך אמר שר הבריאות ניצן הורוביץ, בסיור ראשון בתפקידו שקיים בבית החולים אברבנאל לבריאות הנפש בבת ים.

לדברי הורוביץ, "בריאות הנפש והרפואה הפסיכיאטרית תעבור בכהונתי כשר הבריאות, מתחתית סדר העדיפויות, לשורה הראשונה של הנושאים שאפעל לחזק ולקדם. מטופלים פסיכיאטריים הם בדיוק כמו כל מטופל אחר. יש מחלות של הריאות, יש מחלות של מערכת העיכול, יש מחלות של הלב, ויש מחלות של המוח. מחלה היא מחלה. חולה הוא חולה. הסטיגמה הזו צריכה לעבור מן העולם."

הורוביץ הדגיש ש"מטופלי נפש זכאים בדיוק לאותה רמה של טיפול רפואי כמו בכל תחום רפואי אחר. לא אקבל מצב בו מטופלים יאלצו לישון על מזרנים על הרצפה. מוסדות בריאות הנפש סובלים מחוסר חמור במשאבים ובתקציבים."

הורוביץ התחייב לשיפור מצב מערכת בריאות הנפש. "אני שם לעצמי כיעד מרכזי – להגדיל את המשאבים של מערכת הפסיכיאטריה, לשפר את איכות הטיפול, היקף כח האדם, הציוד הרפואי ותנאי האשפוז של החולים כאן, וביתר בתי החולים לבריאות הנפש, במערכת הבריאות כולה."

בנוסף אמר הורוביץ שיש להילחם גם בסטיגמה החברתית על בריאות הנפש. "נפרוץ את מחסום הבושה, נעשה זאת בהסברה נכונה והגדלת החשיפה של הציבור לתחום הזה."

סוגייה נוספת אליה התייחס שר הבריאות היא הצורך לבחון צורות לשיתופי פעולה משמעותיים בין בתי החולים הפסיכיאטריים לבין בתי החולים הכלליים. לדבריו, ממשקים  כאלה "יאפשרו יחסי גומלין רציפים בין בתי החולים למוסדות בריאות הנפש, אשר יעצימו את כוחם של המוסדות ויאפשרו להם נגישות גבוהה יותר למתקנים, עזרים טכנולוגיים ומומחים".

בתשובה לשאלות על מקרי הקורונה שהתגלו לאחרונה אמר הורוביץ: "אנחנו צריכים כלים בידיים להתמודדות מהירה. צריכים שכל אחד שנכנס לארץ יעבור בדיקה, ושכל אחד שנכנס ממדינות אדומות, גם אם הוא מחוסן, ילך לבידוד. כשזה יקרה נוכל לתפוס. אנשי בריאות הציבור במשרד פעלו מהר מאוד והכניסו הרבה אנשים לבידוד. אם יהיו דברים נוספים חס וחלילה יהיו את הכלים ואת המערכת לפעול".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!