דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני ט"ז בתמוז תשפ"ד 22.07.24
29.5°תל אביב
  • 26.5°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 29.1°חיפה
  • 29.9°אשדוד
  • 27.7°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 29.9°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 29.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

החיסונים יימשכו: בנט סיכם עם פייזר על משלוח חיסונים נוסף ב-1 באוגוסט

העסקה תאפשר המשך רציף של החיסונים, ותמנע המתנה עד ספטמבר בעקבות פקיעת תוקף המלאי הקיים בישראל | בנט: "מי שעוד לא התחסן, צעירים ומבוגרים כאחד – צאו היום להתחסן"

ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת הממשלה (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת הממשלה (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הבוקר (ראשון) שמשלוח החיסונים הבא לישראל יוקדם ל-1 באוגוסט. המשמעות: חיסוני הקורונה במנה ראשונה יוכלו להימשך כבר מהיום, מבלי חשש שהם יפוגו תוקף לפני קבלת המנה השנייה.

לדברי בנט, "אנחנו פועלים מזה מספר שבועות גם בתחום החיסונים. הבוקר אני שמח לבשר שאחרי שורת שיחות עם מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, סגרנו אתמול בלילה עסקה להקדמת משלוח החיסונים הבא לאחד באוגוסט. יחד עם הקיים, זה מבטיח מרגע זה מלאי רציף של חיסונים במדינת ישראל. אני מבקש להדגיש: יש חיסונים לכולם. גם מנה ראשונה יש לנו כרגע במלאי וגם מנה שנייה שתגיע, כאמור, בתחילת אוגוסט."

מלאי החיסונים הנוכחי שבידי ישראל צפוי לפוג תוקף בסוף יולי, מה שגרם לעצירת ההתחסנות במנה ראשונה. לפי דיווח בוואלה, במסגרת העסקה החדשה ישראל תקבל ב-1 באוגוסט 200 אלף מנות חיסון. בנוסף, בנט הודיע רשמית שבתחילת ספטמבר יתקבלו 700 אלף מנות חיסון במסגרת עסקת החלפה עם קוריאה הדרומית, שישראל תעביר לה כעת מספר זהה של חיסונים מהמלאי שלה.

בנט הוסיף: "מי שעוד לא התחסן, צעירים ומבוגרים כאחד – צאו היום להתחסן. כל אחד שמתחסן, שומר גם על עצמו, גם על סבא וסבתא, וגם מאפשר למדינת ישראל להמשיך להתנהל בשגרה ללא סגרים. אני רוצה להודות במיוחד לשר הבריאות, ניצן הורוביץ, למנכ"ל משרד הבריאות ולצמרת משרד הבריאות שביחד תפרנו את העסקה הזו ואת עסקת החילופים הראשונה בעולם עם דרום קוריאה".

בנט התייחס לדיונים על צעדים נוספים לבלימת התפשטות הקורונה ואמר שהממשלה שואפת להסדיר אירועים רבי משתתפים בפגיעה מינימלית בשגרת החיים. "אנחנו מובילים אסטרטגיה בהירה: בלימה ושגרה. עין אחת על בריאות הציבור ובלימת הנגיף ועין שנייה על הכלכלה ושגרת החיים. בשיקול דעת, באחריות, בשקיפות, בדיאלוג עם הציבור ובעיקר – ברוגע ובשקט.

השבוע אנחנו נדון בסדרה של מהלכים ברוח זו. אנחנו כרגע בוחנים הסדרה של אירועים מרובי משתתפים כדי לצמצם מקרי הדבקה המוניים שראינו בעבר. כשהמטרה שלנו היא לא לבטל את האירועים אלא לראות איך מסדירים את האירועים. לא רק אומרים מה לא – אלא איך כן.

במקביל, אנחנו נערכים, יחד עם שרת החינוך, לפתיחת שנת הלימודים ולחגי תשרי. אין שום סיבה להגיע לדקה ה-90, ואז לשלוף החלטות חפוזות כמו שראינו בעבר."

לדברי בנט, "רק בחודש האחרון, מעל 200 אלף ישראלים יצאו להתחסן ואנחנו רואים כבר את התוצאות. אני מברך את הצעירות והצעירים שנענו לקריאתנו, התגייסו למאמץ הלאומי והתחסנו בהמוניהם."

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!