דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פלילים

השחקן משה איבגי נידון ל-11 חודשי מאסר

איבגי הורשע במעשים מגונים והטרדה מינית של נשים | המדינה ביקשה לשלוח אותו לשלוש שנות מאסר, אבל סנגורו אמר שהוא הביע חרטה, ולדבריו עבר "גיהנום"

משה איבגי (צילום: תומר ניוברג/ פלאש90)
משה איבגי (צילום: תומר ניוברג/ פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

בית משפט השלום בחיפה גזר היום (שני) 11 חודשי מאסר על השחקן משה איבגי, שהורשע במעשים מגונים והטרדה מינית של נשים.

כתב האישום נגד איבגי הוגש ב-2018 ועסק בעבירות שביצע בנשים שעם חלקן עבד. לפני כשנה וחצי בית משפט השלום זיכה מחמת הספק את איבגי משלושה מהאישומים, וגזר עליו רק חצי שנת מאסר שהומרה בעבודות שירות.

בית המשפט המחוזי קיבל את ערעור המדינה, הרשיע אותו בכל הסעיפים, חמש עבירות של מעשים מגונים והטרדה מינית בארבע נשים, והחזיר את התיק לבית המשפט השלום, לגזירת העונש. המדינה ביקשה לשלוח אותו ליותר משלוש שנות מאסר, ואילו איבגי סיפר על "הגיהנום" שהוא עובר לאחרונה, לדבריו. סנגורו הוסיף שהוא "הביע חרטה וביקש שלא ישלחו אותו לכלא".

באישום תואר כיצד תקף את א' בפינת הקפה באחד מימי הצילומים של סרט שצולם באוגוסט 2012: "הוא ליטף את גבה, וכאשר שאלה אותו: 'וואו, מה אתה עושה?', השיב לה: 'הפירצה קוראת לגנב'. ביום צילום אחר נצמד אליה בהפסקה בין הצילומים, חיבק אותה חזק ולא הרפה. הוא קירב את פיו לאוזנה ואמר שהוא רוצה 'לז***' אותה".

האישום השני התייחס למעשים שביצע כלפי ב' בימי צילום שנערכו ב-2013: הוא הכניס את ידו לחולצתה, מתחת לחזייתה, ואחז בה. היא סטרה לו ויצאה משם נסערת. באחד מימי הצילום, הגיע בן זוגה לאתר והשניים יצאו לעבר משאית שחנתה במקום. איבגי העיר לשניים הערה סקסיסטית. "הוא הטריד את ב' מינית בכך שהפנה אליה התייחסות מבזה או משפילה ביחס למיניותה", נכתב באישום.

האישום השלישי נסב על אירועים שאירעו באוקטובר 2013, כשלפני אחת ההצגות שבהן השתתף איבגי, הביאה לו צעירה בשם ג' כיסא. הוא התיישב, אחז בידה ושאל היכן היא מתגוררת ואם היא גרה לבד. הוא אמר לה כמה פעמים שיבוא לבקרה, וג' אמרה בתגובה שהוא נשוי והיא בגיל של בתו. בהמשך ביקש מג' לחבקו והיא טפחה לו על השכם. כשעמדה מולו, ובעודו אוחז בידה, משך את ג' לכיוונו, דחף בכוח את ראשו לחזה שלה, תוך שהוא ממשש אותה. על כך הוא הואשם במעשה מגונה.

האישום הרביעי התייחס לאירוע מדצמבר 2013, אז פגש את ד' בחנות פלאפל. בינו לבין ד' לא הייתה כל היכרות מוקדמת. הוא התיישב לידה בעת שישבה בשולחן מחוץ לחנות. איבגי שאל אותה בין היתר: "מה, הוא נתן לך למ*** לו?" וגם: "מה, הוא אשכרה הכניס את ה*** שלו לשלך?". בהמשך שאל אם לד' הייתה זוגיות והאם היא "מז****ת". בעקבות שאלותיו, עזבה ד' את המקום: "במעשיו הטריד הנאשם את ד' מינית בכך שהפנה אליה התייחסויות מבזות ומשפילות ביחס למיניותה", נכתב באישום.

יו"ר נעמת חגית פאר אמרה בתגובה לגזר הדין: "מנגנון השתיקה וההשתקה סביב איבגי נופץ. מעשיו הקשים של איבגי נמשכו שנים, היו שראו וידעו אך לא עשו דבר בשל החשש ממעמדו וכך אותן נשים אמיצות נותרו משך תקופה ארוכה לבדן במערכה.

"גזר הדין במשפט הפלילי חשוב, אך חשוב לא פחות המסר הציבורי והערכי: ניתן וצריך למנוע מפושעים סדרתיים כאלו להרוס חייהן של נשים. אל תעמדו מנגד בפעם הבאה ולא חשוב במי מדובר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!