דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
27.1°תל אביב
  • 21.1°ירושלים
  • 27.1°תל אביב
  • 25.4°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 28.7°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 24.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

"אנחנו העובדים בעבודה פיזית בבתי החולים, סובלים מכאבים, ממתח, מהפרעות שינה"

קובי גבסו (55), מנהל מחסני הביגוד ויו"ר ועד עובדי המנהל והמשק בשיבא, מספר על העומסים החריגים שהובילו את העובדים לשביתה | "בעבר 90 עובדי שירות טכני טיפלו ב-300 אלף מ"ר. כיום 85 עובדים אחראים על שטח כפול מזה"

קובי גבסו (רביעי מימין, למעלה) עם עובדי המטבח במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. "טבחים שעברו ניתוחים בידיים בעקבות הגידול בכמויות האוכל שהם מערבבים" (צילום: אלבום פרטי)
קובי גבסו (רביעי מימין, למעלה) עם עובדי המטבח במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. "טבחים שעברו ניתוחים בידיים בעקבות הגידול בכמויות האוכל שהם מערבבים" (צילום: אלבום פרטי)
דפנה איזברוך

קובי גבסו, יו"ר ועד עובדי מנהל ומשק במרכז הרפואי שיבא בתל השומר ומנהל מחסני הביגוד של המרכז הרפואי, שובת מעבודתו היום (שלישי) יחד עם 13 אלף עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, בדרישה לתוספת תקנים.

אני עובד מנהל ומשק בבתי החולים הממשלתיים  מאז 1990. הייתי בבית חולים פרדס כץ עד 1999, ב-1999 בית החולים נסגר ועברנו קבוצת עובדים לשיבא.  משנת 2002 אני חבר בוועד העובדים של שיבא, והיום אני יו"ר ועד עובדי מנהל ומשק בשיבא ומייצג 5,500 עובדים.

אני ועוד שישה עובדים נותנים שירותי מדים לכ-6,000 עובדים באמצעות מכונות ביגוד. המכונות פרוסות ברחבי בית החולים, ואנחנו נוסעים אל המכונות ומעמיסים אותן, מרוקנים אותן, מתקנים את המכונות וממיינים את הבגדים. זאת עבודה פיזית של סחיבה. כמויות הבגדים כל הזמן עולות – כל יום אנחנו מחלקים 2,200 פריטי מדים נקיים, ומשנעים כ-2,300 פריטים מלוכלכים. 

עבודה ללא הפסקות, הפרעות שינה, ניתוחים בידיים

לפעמים אנחנו נמצאים בלחץ לסיים את העבודה, ונאלצים לוותר על ההפסקות שלנו. הלחצים יכולים גם לגרום למתח, להפרעות שינה, שלא לדבר על בעיות בבית.

קובי גבסו, יו"ר ועד עובדי מנהל ומשק במרכז הרפואי שיבא. "לא יודע איך אפשר לתת שירות במצב כזה" (צילום: אלבום פרטי)
קובי גבסו, יו"ר ועד עובדי מנהל ומשק במרכז הרפואי שיבא. "לא יודע איך אפשר לתת שירות במצב כזה" (צילום: אלבום פרטי)

אנחנו, העובדים בעבודה פיזית בבתי החולים – הטבחים, עובדי המכבסה, החדרנים, סובלים מבעיות רפואיות כמו כאבים בידיים, ברגליים ובמפרקים. יש כמה טבחים שעברו ניתוחים בידיים בעקבות הגידול בכמויות האוכל שהם מערבבים. אם פעם טבח היה מערבב 50 קילו אורז, היום הוא מערבב 150 קילו אורז, והם נפצעים וצריכים ניתוחים.

גם העובדות של כוח העזר הרפואי במספרים לא מספיקים, והעובדות פשוט רצות מחדר לחדר. אני שואל אותן, למה אתן לא באות לאכול איתנו ארוחות? אני לא יודע איך אפשר לתת שירות במצב כזה. 

כשפותחים מחלקה חדשה, לא מוסיפים עובדי מנהל ומשק

אנחנו דורשים תקינה לעובדי מנהל ומשק כמו שיש לרופאים ואחיות. כאשר פותחים מחלקה חדשה, הנהלים מחייבים תוספות של רופאים ואחיות, אבל לא רשום בשום מקום שצריך להוסיף גם עובדי מנהל ומשק. למשל, בשיבא בנו הרחבה יפה למיון לפני שנה וחצי, והכפילו את מספר האנשים שיכולים לקבל שירות במיון כל יום. אבל לא נוספו עובדי שירותים טכניים בכלל. אותו מספר עובדים צריכים לתת שירותים למחלקה שהוכפלה בגודלה.

בעבר מחלקת שירותים טכניים מנתה כ-90 עובדים והייתה אמונה על שטח תפעולי של 300 אלף מטר רבוע. היום הם 85 עובדים, ואחראים על כ-600 אלף מטר רבוע. המכבסה מנתה כ-70 עובדים וסיפקה כ-5 טון כביסה ביום, והיום היא מונה 57 עובדים ונדרשת לספק 13 טון כביסה ביום. 

בנוסף לתקינה, אנחנו דורשים גם השוואת שכר לעובדים בקופת חולים כללית, כפי שהוחלט בממשלה לפני 30 שנה, ולא יושם. השכר שלנו נשחק עם השנים, ואנחנו דורשים שהמדינה תיישם את ההחלטה.

מרגישים שאין לנו ברירה

כבר הודענו שהמכבסה והמטבח לא ייפתחו היום, שהנהגים שלנו לא יביאו את הצוותים לבית החולים, ושכוחות עזר לא יגיעו, מלבד למחלקות החיוניות שהוחרגו מהשביתה. במחלקות אונקולוגיה, המטולוגיות, דיאליזה, פגים, חדרי לידה, וניתוחים דחופים יהיה תורן כוח עזר אחד. יחידת מחשב תפעל, יהיו 2 אלונקאים, ולא יהיה ניקיון במחלקות.

לא רצינו להגיע לשביתה, אבל אנחנו מרגישים שאין לנו ברירה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!