דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני ט"ז בתמוז תשפ"ד 22.07.24
27.8°תל אביב
  • 23.2°ירושלים
  • 27.8°תל אביב
  • 26.2°חיפה
  • 28.1°אשדוד
  • 25.6°באר שבע
  • 33.3°אילת
  • 29.3°טבריה
  • 24.8°צפת
  • 26.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

שר הבריאות: אלפי 'תקני הקורונה' של רופאים ועובדי בריאות לא יבוטלו

התקנים הזמניים של רופאים, עובדי מנהל ומשק ומקצועות הבריאות הסתיימו בסוף יוני | הרופאים וההסתדרות נאבקו למניעת הקיצוץ | יו"ר ההסתדרות הרפואית: "צעד חשוב בכיוון הנכון"

שר הבריאות ניצן הורוביץ (צילום: פלאש 90)
שר הבריאות ניצן הורוביץ (צילום: פלאש 90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

שר הבריאות הורוביץ הודיע היום (שישי) שאלפי תקני הקורונה של רופאים, אחיות ועובדי מנהל ומשק ומקצועות הבריאות, לא יבוטלו. ההחלטה התקבלה בישיבה מיוחדת של ראש הממשלה, שרים ובכירים במשרדי הממשלה לדיון בהמשך ההתמודדות עם נגיף הקורונה.

התקנים הוקצו במאי שעבר למשך שנה ותוקצבו מ'קופסאות הקורונה' שהוקצו מחוץ לתקציב המדינה. הם כללו 600 תקני רופאים שהוקצו לשנה, 2,000 תקני אחיות (שמלכתחילה הוקצו כתקנים קבועים), ו-700 תקנים לעובדי מנהל ומשק ומקצועות הבריאות (פיזיותרפיסטים, תזונאים, ריפוי בעיסוק וכדומה), שאף הם הוקצו לשנה. התקנים הזמניים הסתיימו ב-30 ביוני ועד עתה לא חודשו, מצב שהגביר את העומס על בתי החולים ומערכת הבריאות.

ארגוני העובדים נאבקו בקיצוץ התקנים. ההסתדרות הרפואית השביתה את עבודת הרופאים בתחילת מאי, במחאה על ביטול 600 תקני רופאים. עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, המאוגדים בהסתדרות עובדי המדינה, שבתו השבוע במשך שלושה ימים בדרישה לתוספת תקנים, בין היתר במחאה על ביטול 200 תקני קורונה של עובדי מנהל ומשק. השביתה גרמה נזק כבד לתפקוד בתי החולים. יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, איים להרחיב את השביתה לסקטורים נוספים במערכת הבריאות ובמגזר הציבורי אם הממשלה לא תחזור בה מהקיצוץ.

הפגנת עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, המרכז הרפואי שיבא, היום השני לשביתה (צילום: דפנה איזברוך)
הפגנת עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, המרכז הרפואי שיבא, היום השני לשביתה (צילום: דפנה איזברוך)

שביתה עובדי המשק הסתיימה אתמול (חמישי) בהתחייבות של שר הבריאות הורוביץ להמשיך את העסקת העובדים, ובמכתב של נציב שירות המדינה המורה למנהלי בתי החולים שלא לפטר את העובדים, באישור הממונה על השכר באוצר קובי בר-נתן. במקביל סיכמו הורוביץ ויו"ר ההסתדרות בר-דוד אתמול כי במסגרת דיוני תקציב המדינה הקרוב ייבחנו קביעת תקן מחייב לעובדי מנהל ומשק ושיפור שכרם.

הודעתו של הורוביץ משמעותית גם ביחס לתקני הרופאים, 600 במספר. סיום התקנים אילץ את בתי החולים לעכב קליטה של רופאים מתמחים חדשים, או לפטר את הרופאים שנקלטו בשנה האחרונה, שהם בעיקר מתמחים.

הורוביץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הבטחתי וקיימתי. תקני הקורונה לא יבוטלו. אלפי עובדים נהדרים – אנשי משק ומנהל, אחיות, רופאים – ימשיכו בעבודה המסורה שלהם. צריך להבין דבר פשוט: אין מערכת בריאות אחת לקורונה ואחרת לכל השאר. רק בריאות ציבורית מתוקצבת כראוי תדע להתמודד גם עם הקורונה וגם עם כל מגיפה אחרת. העיקר הבריאות."

הסיכום של הורוביץ עם משרד האוצר ומשרד ראש הממשלה הוא תקציבי. ההסכמים עם ארגוני העובדים טרם נחתמו.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, בירך על ההחלטה: "דרשנו מהרגע הראשון להפוך את התקנים האלה לקבועים, משום שידענו עד כמה הם חיוניים עוד הרבה לפני הקורונה. יש לברך על כך שהממשלה החדשה פועלת על פי קווי היסוד שאימצה לחיזוק מערכת הבריאות, ואני מודה באופן אישי לשר הבריאות ניצן הורוביץ על הנחישות בעניין. זהו בהחלט צעד חשוב בכיוון הנכון".

לדברי פרופ' חגי, "בתחילת חודש מאי נאלצנו לפתוח בשביתה כחלק מהמאבק לשמירת התקנים, וכולי תקווה שלא ניאלץ להשתמש בעתיד בצעדים ארגוניים על עניינים שהם מעל הכל אינטרס ציבורי מובהק".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!