דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

"נוודא שהעשירים ביותר משלמים את חלקם": ביידן ממשיך במאמצים לגייס תמיכה בתכניתו הכלכלית

נשיא ארצות הברית הבטיח אתמול (ה') שתכנית ההשקעות שלו תיצור עבודות נוספות, תוריד מסים ותוביל לירידת מחירים | במפלגה הדמוקרטית נמשך הוויכוח על גודל התכנית

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן (צילום ארכיון: AP Photo/Pablo Martinez Monsivais)
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן (צילום ארכיון: AP Photo/Pablo Martinez Monsivais)
יונתן קירשנבאום

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ממשיך לדחוף את תכניתו הכלכלית: אחרי שהמפלגה הדמוקרטית אישרה תקציב מרחיב במיוחד החודש, המאמצים לגייס תמיכה לתכנית ההשקעות בהיקף של 1.2 טריליון דולר בקרב חלק מחברי הקונגרס הרפובליקנים נמשך.

"אנחנו בונים כלכלה שמיטיבה עם האנשים העובדים במדינה הזאת, ולא רק עם אלו שנמצאים למעלה", צייץ ביידן אתמול (חמישי). הוא ציין שמשמעות התכנית הכלכלית שלו היא "עוד עבודות, הורדת מסים וירידת מחירים שעליהן נשלם דרך יצירת מערכת מיסוי הוגנת יותר, כדי לוודא שהעשירים ביותר משלמים את חלקם".

חברי המפלגה הדמוקרטית בסנאט הגיעו לפני שבועיים להסכמה ראשונית על תקציב של 3.5 טריליון דולר, שחלקו הגדול יופנה להשקעות, בעיקר בתחום של הפחתת פליטות הפחמן והרחבת ביטוח הבריאות הציבורי למבוגרים.

מכיוון שהמפלגה הדמוקרטית מחזיקה ברוב של חבר אחד בסנאט, כדי לאשר את התקציב יידרשו כל חברי המפלגה הדמוקרטית לתמוך בו. לכן התקציב קטן באופן משמעותי מהחבילה שהציעו חלק מחברי הקונגרס מהמפלגה הדמוקרטית, שעמד על 6 טריליון דולר, אבל גדולה יותר מהצעותיהם של חברים אחרים במפלגה. התוצאה היא פשרה שנועדה להקל על כל הצדדים במפלגה להסכים.

בין ההצעות להשקעות יש סעיפים רבים שנוגעים למערכת הרווחה האמריקאית, בהם הטבות מס של 300 דולר על כל ילד במשק בית, והרחבת ביטוח הבריאות הציבורי מדיקר כך שיכלול גם טיפולי שיניים. עם זאת, סעיפים רבים מאוד בתכנית עוד לא הוסכמו באופן סופי. למרות זאת, מנהיג הדמוקרטים בסנאט צ'אק שומר אמר השבוע שהוא מתכוון לקדם את ההצבעה על התכנית בשבועיים הקרובים.

בנוסף לתקציב שמנסים לאשר, במפלגה הדמוקרטית מתקיימות שיחות עם המפלגה הרפובליקנית על תכנית השקעה נוספת. לתכנית הזו התנגדו כמה חברי המפלגה הדמוקרטית, שחוששים מהעלייה המשמעותית בהוצאות הממשלה, ולכן הדמוקרטים מחפשים רפובליקנים שיש להם אינטרס בהשקעה בתשתיות כדי לאשר את התכנית.

במקור, התכנית הייתה אמורה להיות בהיקף של 6-4 טריליון דולר, אבל ההכרח להגיע לפשרות הוביל לקיצוץ ניכר בתכנית, שעומד על 1.2 טריליון דולר בלבד. התכנית אמורה להביא להשקעות בתשתיות הפיזיות בארצות הברית ולהשקעה במערכת הרווחה.

נכון לעכשיו, 579 מיליארד דולר יושקעו בתשתיות, מהם 312 מיליארד בתחבורה ובתחבורה ציבורית. בנוסף לאלה יושקעו 266 מיליארד דולר בתשתיות נוספות כמו אינטרנט, מים ומערכת חשמל המבוססת על מקורות אנרגיה מתחדשות. יתר התקציב יממן הרחבה של מערכת הרווחה, שיתבטא בהגדלת קצבאות והקלה על תנאי הזכאות.

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!