דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ד בתמוז תשפ"ד 20.07.24
29.1°תל אביב
  • 25.0°ירושלים
  • 29.1°תל אביב
  • 28.9°חיפה
  • 29.8°אשדוד
  • 26.9°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.1°צפת
  • 29.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

שמאילוב הפסיד בקרב על הארד, גורבנקו בחצי הגמר ב-100 מטר גב

הג'ודוקא הישראלי נכנע לדניאל קארנין הברזילאי וסיים חמישי | עומר שפירא, סיימה במקום ה-24 הכללי במרוץ אופני הכביש | קטי ספיצ'קוב ויואב כהן מדורגים במקום החמישי

  • הג'ודוקא הישראלי נכנע לדניאל קארנין הברזילאי וסיים חמישי | עומר שפירא, סיימה במקום ה-24 הכללי במרוץ אופני הכביש | קטי ספיצ'קוב ויואב כהן מדורגים במקום החמישי
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

המשלחת הישראלית הגיעה היום (ראשון) לקרב נוסף על מדליית ארד, לאחר שאתמול אבישג סמברג השיגה את המדליה הראשונה של ישראל ושירה ראשוני הייתה קרובה להפתיע את בילודיד האוקרינית.

ברוך שמאילוב הפסיד בקרב על מדלית הארד לדניאל קארנין הברזילאי. שמאילוב פתח את יום התחרויות עם עם ניצחון על קווין לופורטה ממוזמביק. בשמינית הגמר הוא פגש את ניית'ן כץ האוסטרלי, וגבר גם עליו.

ברוך שמאילוב בקרב מול גומבוץ הסלובני באולימפיאדת טוקיו (צילום: AP/Vincent Thian)
ברוך שמאילוב בקרב מול גומבוץ הסלובני באולימפיאדת טוקיו (צילום: AP/Vincent Thian)

ברבע הגמר הפסיד לואז'ה מרגוולשווילי הגאורגי, הרביעי בעולם. בקרב הראשון בבית הניחומים ניצח את אדריאן גומבוץ הסלובני. גילי כהן (עד 52 ק"ג), הודחה בשמינית הגמר אחרי הפסד לשרלין ואן סניק מבלגיה.

השחיינית, אנסטסיה גורבנקו, רשמה הישג ראשון לנבחרת השחייה. גורבנקו עלתה לחצי הגמר במקצה ה-100 מטר גב, עם תוצאה של 59.90 שניות. דניס לוקטב סיים את מקצה ה-200 מטר חופשי בתוצאה 1:47.68 דקות ודורג במקום ה-27 הכללי. יעקב טומרקין שחה במוקדמות ה-100 מטר גב וסיים עם תוצאה של 54.81 שניות. מיכאל לייטרובסקי שחה גם הוא וסיים בזמן של 55.34 שניות. שלושתם לא עלו לחצי הגמר.

הרוכבת הישראלית, עומר שפירא, סיימה במקום ה-24 הכללי במרוץ אופני הכביש בטוקיו. שפירא הייתה חלק מהשלישייה המובילה לאורך רוב 137 הק"מ של המרוץ, אך נעקפה 4.4 ק"מ לסיום.

עומר שפירא במרוץ האופניים באולימפיאדת טוקיו (צילום: AP/Christophe Ena)
עומר שפירא במרוץ האופניים באולימפיאדת טוקיו (צילום: AP/Christophe Ena)

קטי ספיצ'קוב, סגנית אלופת העולם בדגם RS:X, סיימה את שלושת השיוטים הראשונים בתחרות לנשים במקומות 3, 5 ו-9. יואב כהן סיים בתחרות לגברים במקומות 12, 6 ו-2. שניהם מדורגים במקום החמישי. שי קקון סיימה במקום ה-13 בשיוט השני והאחרון להיום, בדגם לייזר ריידל.

הקלע, סרגיי ריכטר, סיים את דרכו בטוקיו, אחרי שדורג במקום ה-27 במוקדמות ירי ברובה אוויר מ-10 מטרים עם 624.5 נקודות. גם גולשת הגלים, ענת לליאור, סיימה את דרכה במשחקים, אחרי שסיימה במקום ה-17 הכללי בסיבוב השני. המתעמלת, ליהיא רז, סיימה את מוקדמות הקרב-רב עם 50.399 נקודות.

סיכום עולמי

המתעמלת האגדית, סימון ביילס מארצות הברית, הופיעה היום במוקדמות הקרב רב. בצורה לא אופיינית, ביילס עשתה שלוש טעויות בשלושה מכשירים שונים. היא יצאה מהמשטח בתרגיל הקרקע ונחתה לא טוב בקפיצות ובקורה. למרות הטעויות ובזכות דרגות הקושי של התרגילים, ביילס עלתה לגמר הקרב-רב ולכל הגמרים בחמשת המכשירים.

סיימון ביילס בתרגיל הקרקע הראשון שלה בטוקיו (צילום: AP Photo/Natacha Pisarenko)
סיימון ביילס בתרגיל הקרקע הראשון שלה בטוקיו (צילום: AP Photo/Natacha Pisarenko)

אוקסנה צ’וסוביטינה (46) מאוזבקיסטן, שנמצאת באולימפיאדה השמינית שלה וככל הנראה האחרונה. זכתה היום (ראשון) לרגע מרגש בטוקיו, בו כל מי שהיה באולם עמד ומחא לה כפיים, לאחר שהיא לא הצליחה להעפיל לגמר בתרגיל הקפיצות. לאחר התחרות אמרה: "האם יש לי כוח להמשיך לפריז 2024? עזבו, אני מכוונת יש ללוס אנג'לס 2028".

אוקסנה צ’וסוביטינה נפרדת מהתחרות באולימפיאדת טוקיו וזוכה לתשואות (צילום: AP Photo/Ashley Landis)
אוקסנה צ’וסוביטינה נפרדת מהתחרות באולימפיאדת טוקיו וזוכה לתשואות (צילום: AP Photo/Ashley Landis)

דרמה ענקית התרחשה בוקר בבריכה, כשאחמד חפנאווי (18), העניק לטוניסיה מדליה היסטורית. חפנאווי שעלה לגמר ה-400 מטר מעורב אישי גברים עם התוצאה הכי איטית מהמוקדמות, הפתיע מהמסלול הצדדי והותיר את הפייבוריט ג'ק מקלופלין האוסטרלי עם הכסף. קירן סמית' האמריקאי סיים שלישי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!