דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
27.1°תל אביב
  • 21.1°ירושלים
  • 27.1°תל אביב
  • 25.4°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 28.7°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 24.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יו"ר פורום העצמאים בהסתדרות: "הח"כים שתמכו ברשת ביטחון לעצמאים שותקים כשהיא לא בתקציב"

רוב מפלגות הקואליציה התחייבו במערכת הבחירות להרחיב התמיכה בעצמאים, והנושא כלול בקווי היסוד של הממשלה | רמי בז'ה קורא לפוליטיקאים לממש את הבטחות הבחירות: "מי יעזור לעצמאים שמתמוטטים כאן כמו זבובים?"

רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים בהסתדרות (צילום ארכיון: אילן סולימן)
רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים בהסתדרות (צילום ארכיון: אילן סולימן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים בהסתדרות, ביקר היום (רביעי) את מפלגות הקואליציה על היעדרה של רשת ביטחון לעצמאים בטיוטת חוק ההסדרים ותקציב המדינה. "חברי הקואליציה הנוכחית עמדו איתנו במאבק על הנושא הזה מול הקואליציה הקודמת, והדגישו את חשיבות העניין", אמר בז'ה, "אבל בינתיים נראה שהבטחות הבחירות שלהם אינן שוות את האמון שנתנו להם. העצמאים קוראים להם להתעשת ומהר, טרם העברת תקציב המדינה".

"מה שממשלת ישראל עושה זה בכייה לדורות. לא ייתכן שלפני חודשיים כל הפוליטיקאים שמרכיבים את הקואליציה נפגשו איתנו והביעו תמיכה בחקיקת דמי אבטלה לעצמאים והענקת רשת ביטחון סוציאלית לבעלי העסקים, והיום שותקים. מי יעזור לעצמאים שמתמוטטים כאן כמו זבובים, אחרי שנה וחצי של התמודדות עם הגבלות וסגרים?".

המפלגות התחייבו לרשת ביטחון, ולא מימשו

מגפת הקורונה חשפה עד כמה העובדים העצמאים בישראל נעדרים מנגנוני ביטחון סוציאלי ראויים, ובייחוד את החוסר בביטוח אבטלה לציבור עובדים גדול זה. סוגיה זו הייתה סוגיה מרכזית בבחירות במרץ 2021. מפלגות יש עתיד, כחול לבן ותקווה חדשה, העבודה ומרצ כללו במצעיהן פרקים שעוסקים בעצמאים ובעסקים קטנים, והתחייבו לקדם והעביר את חוק דמי האבטלה.

מפלגת ימינה התחייבה לשפר את מצב העצמאים, ואף גייסה לשורותיה את מנהיג מחאת 'השולמנים' אביר קארה, אך לא התחייבה לקדם דמי אבטלה, כך גם מפלגת ישראל ביתנו. עם זאת, ימים ספורים לפני השבעת הממשלה חברי הכנסת של ישראל ביתנו הצביעו בעד הצעת חוק דמי אבטלה לעצמאים, שנפלה.

במסמך קווי היסוד של הממשלה, עליו חתומות כל סיעות הקואליציה, נכתב ש"הממשלה תפעל לחיזוק המגזר הפרטי בדגש על עסקים קטנים ובינוניים ולשם כך תעמיד רשת בטחון לעצמאים".

למרות זאת, שר האוצר אביגדור ליברמן אמר בתחילת החודש שאין בכוונתו להכניס את הנושא לסדר היום בתקציב הנוכחי, וח"כ קארה הגיב לאמירה זו: "לא באתי על הטיקט של דמי אבטלה לעצמאים ולא על טיקט של מה המדינה תיתן לי, אלא מה המדינה תפסיק לקחת".

רמי בז'ה הדגיש שהעצמאים ימשיכו להיאבק. "אני קורא לממשלת ישראל: תתעוררו לפני שיהיה מאוחר מדי. אל תפקירו את סקטור העצמאים בישראל בלי שום בשורה בתקציב הקרוב. אנחנו נמשיך להילחם על הזכויות שלנו, וננצח".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!