דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מנכ"ל משרד הבריאות: "לקחנו אחריות לתת את החיסון לישראלים לפני אישור ה-FDA"

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע הערב (ה') שכבר ביום ראשון יחל מבצע החיסונים במנה השלישית | הראשון להתחסן במנה השלישית יהיה נשיא המדינה יצחק הרצוג | שר הבריאות ניצן הורוביץ: "מדובר בהחלטה רפואית מקצועית, שהביאה בחשבון את כל המידע הרפואי שנצבר בישראל ובעולם"

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש (צילום: משרד הבריאות)
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש (צילום: משרד הבריאות)

"אני מודיע הערב על תחילתו של המבצע לקבלת החיסון השלישי. הוא יינתן בשלב זה לבני 60 ומעלה, שעברו חמישה חודשים מאז שקיבלו את החיסון השני", אמר הערב (חמישי) ראש הממשלה נפתלי בנט בהצהרה לכלי התקשורת.

בנט קרא למבוגרים שהתחסנו במנה השנייה להתחסן במנה השלישית. "החיסונים יגנו עליכם מתחלואה קשה וממוות". בהמשך דבריו אמר שהוא מסרב לחזור למדיניות הסגרים, שהביאה לאובדן של 200 מיליארד שקל למשק.

בנט הודיע שהראשון לקבל את מנת החיסון השלישית יהיה נשיא המדינה יצחק הרצוג, שיקבל אותה מחר בבוקר. "התקשרו להורים שלכם, לסבא וסבתא שלכם, ותדאגו שהם יקבלו את החיסון השלישי בהקדם. אקח את אמי להתחסן מיד כי אני רוצה לשמור עליה".

בנט הוסיף שמטרתו היא לשמור על מדינת ישראל פתוחה, "אבל צריך להבין שיש פה תחרות בין ההתחסנות לבין המגפה. אנחנו חייבים שקצב ההתחסנות ינצח את קצב המגפה. כולנו צריכים לגלות ערבות הדדית כדי לשמור האחד על השני. לכו להתחסן".

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר אחריו: "גל התחלואה הנוכחי מציב בפנינו אתגר חדש. זן הדלתא מדבק יותר, מסוכן יותר ועמיד יותר לחיסון. העלייה החדה בנתוני התחלואה למרות החיסון היא סיטואציה חדשה לנו ולעולם כולו. כעת יש לנו מטרה מאוד ברורה: לשמור על הבריאות של כל אזרחי ישראל, וגם על הכלכלה, התרבות, החינוך, על שגרת החיים ומעל הכול, להציל חיי אדם".

הורוביץ הוסיף שכל דחייה נוספת במנת החיסון השלישית הייתה עלולה לגבות מחיר כבד בחיי אדם. "קיבלנו החלטה אסטרטגית ברורה: לעשות הכול כדי להשאיר את המשק פתוח. צריך להבין: לסגרים, לאבטלה, לנזק לעסקים ולפגיעה הנפשית, גם לכל אלה יש מחיר בריאותי כבד. הממשלה הקודמת הייתה שיאנית העולם המערבי במספר הימים שבהם בתי הספר היו סגורים. אנחנו רואים בפתיחת שנת הלימודים כסדרה יעד אסטרטגי. נעשה כל שניתן כדי שמערכת החינוך בכל הארץ תיפתח ותתפקד באופן מלא".

הורוביץ התייחס בהמשך דבריו לביקורת על ההחלטה לתת מנת חיסון שלישית: "אני שומע גם קולות שמסתייגים מהצעד הזה, ואיני מתעלם מהם. אני מדגיש כאן הערב: גם עמדות אחרות הובאו בחשבון. חשוב להדגיש ולמנוע אי הבנות: מדובר בהחלטה רפואית מקצועית, שהביאה בחשבון את כל המידע הרפואי שנצבר בישראל ובעולם. זו אינה החלטה פוליטית. אצלנו אין שום שיקול אחר מלבד השיקול הרפואי בהחלטות מהסוג הזה".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש הוסיף: "בגל הזה אנחנו רואים הדבקות ותחלואה של מחוסנים. אנחנו רואים מחוסנים שחולים ומגיעים במצב קשה לבית החולים ורואים גם תמותה. העלייה במספר החולים קשה שחוסנו היא משמעותית. כשניתחנו את הנתונים ראינו שעיקר החולים הקשים הם מעל גיל 60 והם מחוסנים.

"אנחנו מניחים שזה שילוב של זן הדלתא שעמיד יותר, יחד עם ירידה במועילות החיסונים לאורך זמן. בניתוח נתונים לאורך הזמן ראינו שבעיקר במבוגרים יש ירידה במועילות החיסון נגד תחלואה קשה. אנחנו יודעים מעבודות שונות שמנת דחף מעלה את רמת הנוגדנים, ולכן יש סבירות גבוהה שהיא גם תגן יותר מתחלואה. בדקנו שהמנה השלישית בטוחה, ולקחנו אחריות לתת את החיסון לישראלים לפני אישור ה-FDA.

"הזמן לא פועל לטובתנו. אנחנו חייבים לתת את החיסונים האלה בשלב מוקדם בשביל למנוע תחלואה ותמותה של מבוגרים, ומכאן אנחנו יוצאים לדרך החל מיום ראשון".

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!