דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

התקווה בטוקיו: ארטיום דולגופיאט זכה במדליית זהב היסטורית

המתעמל (24) קיבל את מדליית הזהב האולימפית הראשונה של ישראל מאז 2004, על הפודיום בטוקיו | ראש הממשלה בנט: ״עשית היסטוריה כחול לבן״

ארטיום דולגופיאט עם מדליית הזהב האולימפית, לאחר שניצח בגמר תרגיל הקרקע בהתעמלות מכשירים (צילום: עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל)
ארטיום דולגופיאט עם מדליית הזהב האולימפית, לאחר שניצח בגמר תרגיל הקרקע בהתעמלות מכשירים (צילום: עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הישג היסטורי לארטיום דולגופיאט, שזכה היום (ראשון) במדליית הזהב בתרגיל הקרקע. דולגופיאט זכה במדליה הראשונה של ישראל בענף ההתעמלות, והוא הספורטאי הישראלי השני בסך הכל שזוכה במדלית הזהב לצידו של גל פרידמן ב-2004. זוהי המדליה השלישית של ישראל בטוקיו 2020.

דולגופיאט בן ה-24 הגיע לטוקיו עם ציפיות למדליה אולימפית, לאחר שסיים פעמיים סגן אלוף העולם (2017 ו-2019) ואלוף אירופה (2020). במהלך המוקדמות דולגופיאט סיים במקום הראשון במוקדמות עם הציון 15.2.

דולגופיאט עלה רביעי מתוך שמונת המתחרים במהלך מקצה הגמר. במקום השני סיים ריידרלי ספאטה מספרד שזכה בניקוד זהה לדולגופיאט עם 14.933 נקודות, אך נמצא במיקום נמוך ממנו בגלל דרגת קושי נמוכה יותר. שיאו ז'יוו טנג הסיני סיים במקום השלישי עם 14.766 נקודות.

ארטיום דולגופיאט היה צנוע גם לאחר הזכייה במדליה ההיסטורית "תודה לכולם, עשינו את זה. אין לי מילים. אני עדיין בשמיים ומאוד קשה לחזור.התרגיל במוקדמות היה טוב בהרבה, הייתי מאוד לחוץ שלא יספיק לי למדליה אבל אז כולם התרגשו ועשו טעויות. זה הספיק לי ואני מאוד שמח. אחרי שראיתי שהציון לא כזה גבוה הייתי מאוד לחוץ, מצד אחד לא רציתי לחשוב שמישהו ייפול, אבל מצד שני זו ההיסטוריה שלי".

דולגופיאט המשיך והודע באופן אישי לחברו לנבחרת, אלכס שטילוב שפרץ את הדרך בענף ועזר לדולגופיאט להגיע לרמות הגבוהות ביותר "המון תודה לאלכס שטילוב. הוא מלווה אותי כל הדרך גם כשהגעתי לארץ, גם לאורך קריירה הוא היה איתי והיינו כמו אחים. אני מאוד שמח שתמיד הוא היה לצידי ואני לצידו. חבל מאוד שלא הצלחנו שנינו לעלות לגמר".

המתעמל הוותיק אלכס שטילוב הסביר על גודל ההישג "אין ספק שזה ההישג הגדול ביותר בתולדות הספורט בישראל ישראל. זהו הישג אדיר בענף ההתעמלות והספורט הישראלי. זאת תחרות כל כך קשה ויש בה כל הרבה מתחרים".

ישיבת הממשלה שהתקיימה הופסקה לכמה דקות, והשרים קיבלו עידכון משרת הפנים איילת שקד על זכייתו של המתעמל ארטיום דולגופיאט במדליית הזהב. בנט בירך את דולגופיאט ומסר: "עשית היסטוריה כחול לבן. גאווה ענקית והתרגשות גדולה לכל עם ישראל".

שר התרבות והספורט, חילי טרופר בירך "ארטיום עשה היסטוריה באולם ההתעמלות! אני מלא הערכה למתעמל האדיר הזה, שעובד קשה ובצניעות כבר שנים, ומגיע להישג חסר תקדים עם מדליה ראשונה לישראל בענף זה, ולא סתם מדליה – מדליית זהב! יש לאחל לכולנו שדרך ההצלחה חסרת התקדים של ארטיום נוכל לפתח עוד יותר את הענף בישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!