דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון ט"ו בתמוז תשפ"ד 21.07.24
29.4°תל אביב
  • 25.9°ירושלים
  • 29.4°תל אביב
  • 27.5°חיפה
  • 29.6°אשדוד
  • 29.0°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.9°טבריה
  • 26.9°צפת
  • 29.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

לראשונה: בדיקות סרולוגיות לילדים יאפשרו פטור מבידוד וזכאות לתו ירוק

הבדיקות ייערכו בחינם לילדים בני 3 עד 12 | בשלב הראשון ייבדקו ילדים בערים חרדיות לקראת פתיחת שנת הלימודים בחינוך החרדי, ובהמשך מתוכננות בדיקות לכלל התלמידים

תלמידים חוזרים לבית ספר אחרי הסגר השלישי (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
תלמידים חוזרים לבית ספר אחרי הסגר השלישי (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
דפנה איזברוך
מיכל מרנץ
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

משרדי הבריאות, הביטחון, החינוך ופיקוד העורף יפתחו בשבוע הבא במבצע בדיקות סרולוגיות לילדים בגילי 12-3, שתוצאה חיובית בהן תאפשר לראשונה הכרה בנבדק כמחלים מקורונה. ילדים שיקבלו תוצאה חיובית בבדיקה הסרולוגית יהיו פטורים מבידוד במקרה של מגע עם חולה מאומת, ויקבלו אישור תו ירוק שיאפשר כניסה ללא בדיקה למקומות בילוי. הבדיקות יינתנו בחינם.

בשלב ראשון, מבצע הבדיקות יתקיים בערים אלעד, בני ברק, מודיעין עילית, ובית שמש, לקראת פתיחת שנת הלימודים בחלק ממוסדות החינוך החרדיים בשני הקרוב. בהמשך, מתכננים משרדי החינוך והבריאות לערוך אותן לכלל התלמידים בגיל 3 עד 12, שאינם יכולים להתחסן לנגיף הקורונה. המבצע יתקיים בשיתוף הרשויות המקומיות.

מטרת המבצע היא להעניק אישורי מחלים לילדים שיימצאו עם נוגדנים בכמות המעידה על היותם מחלימים מקורונה, ובכך למנוע מהם בידוד, לאפשר להם כניסה קבועה למקומות ואירועים הפועלים לפי הנחיות ה׳תו הירוק׳, ולאפשר שגרת לימודים בטוחה.

במשרד החינוך מקווים שהמהלך יצמצם את הצורך בבידודים, שמקשים על קיום שגרת לימודים רציפה, ומכבידים על הורי התלמידים שנדרשים להיות איתם בבידוד. בשכבות הגיל הגבוהות יותר החיסונים לקורונה מפחיתים את הנדרשים לבידוד, אך ילדים עד גיל 12 אינם זכאים להם. מנכ"ל המשרד, יגאל סלוביק, אמר השבוע בוועדת החינוך בכנסת ש"המיפוי הזה זה ישחרר מאות תלמידים למעגל הלימודים ללא צורך בבידוד"

בדיקה סרולוגית היא בדיקת דם הנלקחת מהאצבע, ומאפשרת לאתר אצל הנבדק נוגדנים לנגיף הקורונה, שמתפתחים במקרה של הידבקות בנגיף או בקבלת חיסון. במקרה שהנבדק לא קיבל חיסון לקורונה, המשמעות של תוצאה חיובית היא שהנבדק היה חולה במחלה בעבר והחלים.

הבדיקות משמשות לאיתור תחלואה סמויה, שלא אובחנה בזמן אמת. בישראל נערכו עד כה מספר סקרים סרולוגיים. שימוש נוסף לבדיקה הוא מדידת רמת הנוגדנים בדם, כדי לבחון את מוגנותו של האדם בעקבות קבלת חיסון או לביצוע פעילות עם חולי קורונה. כיום מעבדות רבות בישראל עורכות את הבדיקה באופן פרטי. עם זאת, עד כה אדם שקיבל תוצאה חיובית בבדיקה סרולוגית לא הוכר כמחלים מקורונה לצורך פטור מבידוד או קבלת התו הירוק, אם לא אובחן כחיובי בבדיקת PCR.

במשרד הבריאות ציינו כי הבדיקה איננה מיועדת לאתר תחלואה סמויה, אלא להקל על ילדים שהחלימו מבלי שידוע להם שחלו. הבדיקות לילדים יתקיימו בליווי הורה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!