דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון ט"ו בתמוז תשפ"ד 21.07.24
29.4°תל אביב
  • 25.9°ירושלים
  • 29.4°תל אביב
  • 27.5°חיפה
  • 29.6°אשדוד
  • 29.0°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.9°טבריה
  • 26.9°צפת
  • 29.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

שינויים בתו הירוק: הכניסה תתאפשר באמצעות בדיקות מהירות בלבד, יחול גם מתחת ל-100 איש

הבדיקות המהירות למי שלא התחסן או החלים יבוצעו ב-120 תחנות ברחבי הארץ שיופעלו החל מהיום (א') על ידי מד"א | העלות: 52 שקלים | הנחיות חדשות שנכנסו לתוקף היום: חובת בידוד להורים מחוסנים של ילדים עם קורונה, 50% עבודה מהבית במשרדי הממשלה

בדיקת קורונה מהירה (צילום: דוברות מד"א)
בדיקת קורונה מהירה (צילום: דוברות מד"א)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

הכניסה למקומות בהם חל התו הירוק למי שאינו מחוסן או מחלים תתאפשר החל מהיום (ראשון) באמצעות בדיקות קורונה מהירות בלבד, על חשבון הנבדקים. הבדיקות יתאפשרו בתחנות שיפרוש משרד הבריאות באמצעות מד"א ברחבי הארץ, ובמעבדות פרטיות. בנוסף תורחב תחולתו של התו הירוק גם למקומות שנמצאים בהם פחות מ-100 איש, וכן לבתי כנסת בהם הוא יידרש מעל 50 איש בלבד.

הנחיות נוספות שייכנסו היום לתוקף: חובת בידוד להורה מחוסן/מחלים של ילד חולה קורונה, 50% עבודה מהבית במשרדי הממשלה, וחובת מסכות בהתקהלות בשטח פתוח של 100 איש ויותר.

בדיקות מהירות לתו הירוק

הבדיקות המהירות לתו הירוק יבוצעו ב-120 תחנות מד"א ומוקדים מרכזיים נוספים בפריסה ארצית. התשובה תתקבל בתוך כרבע שעה ויתעדכנו במערכות התו הירוק של משרד הבריאות ובקופות החולים. בהתאם להחלטת משרד הבריאות, הבדיקה כרוכה בתשלום של 52 שקלים. במשרד הבריאות הדגישו שלא תתאפשר הצגת תוצאת בדיקת PCR שנערכה בקופות החולים.

במסגרת הפרויקט, אדם הנדרש לבדיקת קורונה מהירה יתאם תור באופן דיגיטלי בטלפון 3101* ע"י המענה הקולי האוטומטי או באמצעות קישור שישלח במסרון, ויגיע לבצע את הבדיקה באחד ממוקדי הבדיקה המהירה של מגן דוד אדום ברחבי הארץ. לרשימה מלאה של התחנות הקישו כאן.

תוצאות הבדיקה יועברו ישירות למשרד הבריאות, לקופות החולים ולמטופל עצמו במסרון, יתעדכנו ביישומון 'התו הירוק' ויאפשרו להשתלב באירועים ציבוריים בהתאם לדרישות התו שמתעדכנות מעת לעת עפ"י הנחיות משרד הבריאות.

במידה ותוצאת הבדיקה חיובית, יידרש הנבדק להיכנס לבידוד ולבצע בדיקת PCR רגילה דרך קופות החולים או במתחמי היבדק וסע.

מקום אחד בו תתאפשר הצגת בדיקת PCR ולא בדיקה מהירה הוא מלונות. במקרה זה יש לערוך את הבדיקה במעבדות בתי החולים או במעבדות פרטיות, ולא במעבדות קופות החולים.

התו הירוק מתרחב

לפי התקנות, שאושרו על ידי קבינט הקורונה בחמישי האחרון, החל מהיום (8 באוגוסט) יחול התו הירוק במתחמים בהם פועל תו ירוק – באולמות וגני אירועים, כנסים, אירועי תרבות וספורט, בישיבה בבתי אוכל, במכוני כושר וסטודיו, בתי מלון. בכל כמות משתתפים, מלבד בתי כנסת בהם יופעל התו הירוק רק מעל 50 משתתפים. הכניסה תתאפשר עבור מחוסנים ומחלימים או באמצעות בדיקת קורונה שלילית.

בשלב זה ימשיך לחול התו הירוק רק על בני 12 ו-3 חודשים ומעלה, אולם החל מיום שישי, ה-20 באוגוסט, יחול התו הירוק מכל גיל (מעת שיחול התו הירוק גם על בני 1-12, בדיקות מהירות עבורם יהיו ללא תשלום). התו השמח נותר בתוקף, ללא שינוי במתווה (ילדים עד גיל 12 ו-3 חודשים יוכלו להיכנס באמצעות בדיקת PCR שבוצעה בקופת החולים או בתחנת פיקוד העורף, וזאת עד ליום 20.8.21).

הנחיות נוספות שייכנסו לתוקף היום ואושרו בקבינט

1. חובה לעטות מסכות גם בחללים פתוחים בהתקהלות בת 100 אנשים ויותר.

2. מעבר של משרדי הממשלה למתכונת עבודה בהיקף של 50% נוכחות במשרד, כאשר מנכ"ל המשרד יהיה רשאי לבצע התאמות במקרים חריגים. יוזכר, כי למגזר הפרטי מומלץ לעבור למתכונת עבודה מהבית.

3. חובת בידוד למבוגר מחוסן שמטפל בקטין שגילו מתחת לגיל 12 או בחסר ישע אשר התגלה כמאומת.

4. החמרה בכללי כניסה ויציאה מן הארץ: טבלת מדינות מעודכנת תפורסם במהלך היום, והיא תיכנס לתוקף ביום ראשון הבא, ה-15 באוגוסט.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!