דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יו"ר ההסתדרות: "אם יוטל סגר בלי פתרון לעובדים, נצא לרחובות להיאבק"

ארנון בר-דוד אמר הבוקר (ג') שהנושא האחרון במחלוקת בין ההסתדרות לאוצר בחוק הסדרים הוא העלאת גיל הפרישה לנשים והצעדים הנלווים אליו

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הבהיר הבוקר (שלישי) בראיון ל-ynet כי הוא מתנגד לסגר בנקודה זמן זו, אבל במקרה והוא יוטל, יש ללוות אותו בצעדים כלכליים משלימים. "אם נגיד לסגר, צריך לחפש פתרון של חל"ת. אם לא יהיה פתרון לנושא הזה, ההסתדרות תוציא את כל מי שהיא יכולה לרחובות כדי להיאבק בזה" אמר יו"ר ההסתדרות, "אני לא אתן שהעובדים יזרקו לרחוב של חל"ת או חל"ת גמיש, חייב להיות פתרון לסגר".

"אני מקווה שלא יהיה סגר, צריך ללמוד מהסגרים הקודמים ומהניסיון של השנה וחצי בקורונה. סגר בעת הזה זה דבר לא נכון. אם תהיה קטסטרופה, אולי סגר יהיה בלתי נמנע. יש עוד דרך ארוכה לעבור".

לדבריו, ההסתדרות מצויה בשיח טוב ואמתי מול משרד האוצר והשר אביגדור ליברמן, בניגוד לשר האוצר הקודם ישראל כ"ץ. "יש לי כרגע פרטנר במשרד האוצר, יש שר אוצר שאני יודע לעבוד איתו, שאפשר לדבר איתו. אני בשיח איתו תקופה ארוכה, עוד לפני שהיה אמור להיות בכלל שר אוצר. השיח בינינו חיובי והקשר חיובי ויכול להביא לעסקת חבילה, לתקציב ראוי ולמשק ישראלי שינוע קדימה אחרי תקופה קשה של קורונה".

בנוגע לחוק ההסדרים אמר בר-דוד שישנה עדיין מחלוקת בנוגע לסוגיית גיל הפרישה לנשים. "הצלחנו להוריד מחוק ההסדרים את כל הנושאים שקשורים בעובדים. זה לא דבר של מה בכך, כי האוצר שפך לחוק ההסדרים בהתחלה את כל החלומות הרטובים האלה, וההסתדרות הסירה אותם מחוק ההסדרים.

"כרגע נשאר דבר אחד במחלוקת, אבל המחלוקת פתירה, כי אני חושב שצריך להעלות את חוק העלאת גיל הפרישה לנשים, אבל בעדינות, בצורה מסודרת, לדאוג לנשים מוחלשות. את זה עוד לא הצלחנו לפתור". לדבריו, הוא מעריך שבמהלך החקיקה בכנסת סוגיה זו תרוכך.

בנוגע לאגף התיירות ותעופה אמר יו"ר ההסתדרות כי זה "מדיר שינה מעיניו, אני מודאג". בר-דוד הביע חשש מפני הארכה נוספת של החל"ת לעובדי אל על, ואף הוצאתם לחל"ת של עובדים נוספים, ואמר שהסוגיה דורשת פתרון. לדבריו, ההסתדרות פועלת בנושא מול ההנהלה ומול משרד האוצר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!