דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון ט"ו בתמוז תשפ"ד 21.07.24
31.4°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.4°חיפה
  • 31.6°אשדוד
  • 36.1°באר שבע
  • 43.4°אילת
  • 37.1°טבריה
  • 32.3°צפת
  • 33.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

פרויקטור הקורונה, ד"ר סלמאן זרקא: "אלו הרגעים האחרונים שיש לנו כדי להימנע מסגר"

זרקא קרא לציבור לשמור על ההנחיות הקיימות, ולהתחסן אם עדיין לא עשו זאת: "זה הנשק הכי טוב" | לדבריו במשרד הבריאות שוקלים הגבלות נוספות על התקהלויות, "בחתונות ובאירועים נוספים"

פרופ' סלמאן זרקא (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
פרופ' סלמאן זרקא (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

"אנחנו ברגע הכרעה. כולנו צריכים לעשות מאמץ גדול, גם לשמור על הנחיות, הקפדה על תו ירוק, מסיכה, הקפדה על בידודים, וגם להימנע מהתקהלויות", אמר היום פרויקטור הקורונה, ד"ר סלמאן זרקא, בתדרוך ראשון לתקשורת מאז שנכנס לתפקידו לפני כחודש. לדבריו, "אלו הרגעים האחרונים שיש לנו כדי להימנע מסגר". הוא ציין שבמשרד שוקלים הרחבה של ההגבלות.

זרקא קרא לציבור להתחסן: "הנשק הכי טוב הוא לצאת ולהתחסן, לא משנה אם חיסון ראשון, שני או שלישי. חיסונים זה הנשק הטוב ביותר נגד נגיף הדלתא, קורונה, היינו שם לפני חודשיים ועכשיו צריך לתת כתף".

זרקא אמר שבמשרד הבריאות "בוחנים אפשרויות של להדק מגבלות התהקלויות ולצמצם אותן, גם בחתונות וגם באירועים אחרים". המשרד הודיע אתמול על הגבלת משתתפים בחתונות, שבתחילה היתה אמורה להיכנס לתוקף החל מרביעי הקרוב, ונדחתה לראשון הבא. ביחס להגבלות הנוכחיות אמר זרקא: "אנחנו נמצאים בנקודה חשובה, שחשוב שנקיים את התו הירוק ונשמור על ההתקהלויות, מתוך אותו רצון של כולנו לשמור על החיים ולשמור על המשק".

בתשובה לשאלה מדוע משרד הבריאות מגביל את מספר המשתתפים ולא את מספר המשתתפים במשחקי כדורגל וכדורסל, הסביר זרקא את ההבדל בין האירועים: "בחתונה אשים מסתובבים, אנשים מורידים מסכה אנשים, אוכלים אנשים רוקדים. לעומת זאת במגרש כדורגל אין הגבלת התקהלות, אבל יש תו ירוק, בדיקות אנטיגן, מקומות מסומנים, לא אוכלים ויושבים עם מסכה". בנוסף אמר שייתכן כי גם מספר המשתתפים במשחקי כדורגל יוגבל בעתיד.

זרקא הביע אופטימיות ביחס לפתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר, וקרא לתלמידים שיכולים לעשות זאת להתחסן. "הכינו את עצמכם לשנת הלימודים החדשה, תתחסנו, ככה תוכלו להגן על עצמכם ועל העמיתים שלכם, ועל הסבים לקראת החגים שבפתח".

"שיעור תופעות הלוואי במנה השלישית נמוך מהשנייה"

על החיסון השלישי לקורונה אמר זרקא: "אנחנו עוקבים אחרי הנתונים וראינו שלמנה השלישית אין תופעות לוואי שלא הכרנו ופחות מהמנה השנייה". ביחס להרחבה נוספת של החיסון אמר: "התכנס צוות הטיפול במגפות והחליט על הרחבת החיסון לאנשים מעל גיל 50, צוותי רפואה וחולים במחלות קשות כרוניות. נתכנס בשבוע הבא, נציג את המחקרים והנתונים השונים. נכון לרגעים אלה אנחנו עוברים את המתחסן המיליון במנה השלישית ואנחנו נמשיך לעשות את זה כחלק מהמחויבות שלנו לבריאות של אזרחי ישראל".

בנוסף אמר זרקא: "למיליון שלא התחסנו, אנחנו קוראים לכם להתחסן. קודם כל תשמרו על עצמכם, וגם תתרמו להורדת העומסים בבתי החולים".

זרקא אמר ש"נכון לעכשיו לא מאושפז בבתי החולים אף אדם שקיבל שלוש מנות חיסון". עם זאת, ל'דבר' ידוע על אדם אחד לפחות שהתחסן לקורונה במנה שלישית ומאושפז כרגע בבית חולים עם קורונה.

בדבריו התייחס זרקא לדרישות משרד הבריאות לקבינט הקורונה: "יש אנשי מקצוע במשרד הבריאות, יחד עם השר, שמביאים לשרי הממשלה את ההמלצות המקצועיות שלהם וכמובן נשקלים בקבינט שיקולים שונים ובהתאם לשיקול הכלכלי שיקולים של תעופה, הקבינט מקבל את ההחלטות משרד הבריאות אכן הביא המלצות להידוק יותר משמעותי, להקפדה, לצמצום התהקלויות. לשמחתי הקבינט דן בדברים וקיבל את ההמלצות שלנו."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!