דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון ט"ו בתמוז תשפ"ד 21.07.24
29.0°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 29.1°חיפה
  • 29.7°אשדוד
  • 26.8°באר שבע
  • 34.2°אילת
  • 29.9°טבריה
  • 26.1°צפת
  • 29.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

שינויים נוספים במתווה שנת הלימודים, הקבינט יתכנס ביום א' לפתרון מחלוקות

מנכ"ל משרד החינוך הודיע כי הסף ללמידה פרונטלית בכיתות ח'-י"ב בערים אדומות יהיה התחסנות או החלמה של 70% מתלמידי השכבה, ולא הכיתה | משרד הבריאות אישר חיסונים בבתי הספר, אך המחלוקת עם משרד החינוך בנושא נמשכת

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

השינויים במתווה שנת הלימודים נמשכים, פחות משבועיים לפתיחת השנה. מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק הודיע אתמול (רביעי) על שינוי בקריטריונים ללימודים מרחוק לכיתות ח'-י"ב בערים אדומות, לפיו הם יבוצעו בשכבות בהן פחות מ-70% מהתלמידים התחסנו או החלימו מקורונה, ולא 70% מכל כיתה כפי שהוצע במקור. בנוסף, המחלוקת בין משרדי הבריאות והחינוך בנושא ההתחסנות בבתי הספר נמשכת.

ההודעה על קיום לימודים מרחוק בכיתות ח' ומעלה בערים אדומות מהווה שינוי כיוון מכל ההצהרות והתכניות לשנת הלימודים הקרובה, בהם התחייבו ראש הממשלה בנט ושרת החינוך שאשא ביטון ששנת הלימודים תיפתח כסדרה בלימודים בבתי הספר. בראשון השבוע הודיע בנט על עדכון של המתווה שמשמעותו שחלק מהתלמידים, בכיתות עם שיעור התחסנות והחלמה נמוך מ-70%, ילמדו מהבית. הצעד נועד בין היתר לעודד התחסנות. אתמול הודיע מנכ"ל משרד החינוך שהחישוב יבוצע לפי שכבות.

סוגיה נוספת ששנויה במחלוקת היא מתן חיסונים לקורונה בבתי הספר. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, חתם אתמול על צו שיאפשר לחסן בבתי הספר, בדומה לחיסונים אחרים שניתנים לילדים בבתי הספר. הצו נחתם למרות ששרת החינוך יפעת שאשא ביטון הודיעה שהיא מתנגדת לכך, ובראיון לפני מספר שבועות הגדירה את מתן החיסונים כ"פשע" מחשש ללחץ חברתי על ילדים, ועקב מספר נמוך של ימי למידה בחודש ספטמבר בהם חלים חגי תשרי. עם זאת, שאשא ביטון קראה להורים לחסן את ילדיהם בטרם פתיחת השנה.

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, הדגיש אתמול בשידור פייסבוק לייב שהחיסונים בבתי הספר יינתנו באישור ההורים בלבד.

לאחר מתן הצו הודיע משרד ראש הממשלה על כינוס של קבינט הקורונה ל"דיון מסכם בעניין מערכת החינוך, בו תתקבל הכרעה בכלל הסוגיות וההיבטים". בהודעה נמסר שהדיון, שיתקיים בראשון הקרוב, ישתתפו מומחים, אנשי מקצוע ונציגי ארגוני המורים וההורים, "על מנת לדון באופן יסודי ומעמיק בנושאים שעל סדר היום ובמתווים השונים שהוצעו". עוד נאמר ש"ההחלטה שתתקבל בדיון תהיה מחייבת לכלל חברי הממשלה".

משרד החינוך יחל בראשון הקרוב במבצע לבדיקות סרולוגיות לכלל הילדים מגיל 3 עד 12, באמצעותן יאובחנו ילדים שהחלימו מקורונה ויהיו פטורים מבידוד במקרה של מגע עם חולה מאומת, ואף יהיו זכאים להיכנס למתחמים בהם חל התו הירוק ללא בדיקה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!