דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

שר האוצר ושרת הכלכלה יוזמים: שוברי בילוי ונופש לאנשי הצוותים הרפואיים

השוברים יאפשרו לעובדים כניסה למסעדות ואתרי נופש בארץ, במטרה לתמוך בתעשייה המקומית | תוספת כוח האדם שהובטחה לבתי החולים עדיין לא מומשה

אנשי צוות בבית חולים הרצוג בירושלים. (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
אנשי צוות בבית חולים הרצוג בירושלים. (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי סיכמו על פרויקט משותף לחלוקת שוברי פנאי לצוותים הרפואיים. במסגרת הפרויקט תעביר הממשלה לכל מוסד רפואי שוברי פנאי מגוונים אותם יוכלו הצוותים הרפואיים לממש במגוון בתי עסק בכל רחבי הארץ, ביניהם בתי מלון, הארחה, תרבות, מסעדות, בתי קפה ועוד. אופן הקצאת השוברים ומנגנון המימוש מול בתי העסק יגובש ויפורסם בהקדם.

בהודעה משותפת של השרים צוין שהפרויקט מבוצע בתיאום עם שר הבריאות ניצן הורוביץ, ובתמיכה של ראש הממשלה, נפתלי בנט. לפי ההודעה, "מטרת הפרויקט להוקיר ולהביע הערכה לצוותים הרפואיים על עבודתם המסורה, תוך עידוד עסקי הפנאי שנפגעו בשל נגיף הקורונה. ההערכה היא כי יחולקו עשרות אלפי שוברים לעובדים במוסדות הבריאות השונים, בעלות כוללת של עשרות מיליוני שקלים."

הודעת השרים מגיעה על רקע מצוקת כח אדם קשה בבתי החולים, שמתבטאת בין היתר בתחושות לחץ, פחד ושחיקה של אנשי צוות מכל תחומי הרפואה. מספר חולי הקורונה המאושפזים במצב קשה גדל מיום ליום והבוקר עבר לראשונה את ה-600, כשעמד על 603 מאושפזים, מתוכם 106 מונשמים. מחלקות קורונה חדשות ומחלקות טיפול נמרץ קורונה נפתחות מדי יום. במקביל, המחלקות הפנימיות עמוסות באופן חריג יחסית לקיץ, עקב ריכוז גבוה של אנשים עם נגיפי חורף.

למרות התחייבות של ראש הממשלה בנט והורוביץ לתוספת כוח אדם, נכון לכתיבת שורות אלו בתי החולים לא קיבלו הנחייה לקלוט עובדים חדשים. גם אם הם ייקלטו, התועלת בכך תהיה מוגבלת, מכיוון שמעובדים לא מנוסים או כאלו שמגיעים מתחומי רפואה אחרים נדרשת התמקצעות בטיפול בחולי קורונה שאורכת זמן. יו"ר ארגון רופאי המדינה, פרופ' זאב פלדמן, קרא השבוע למשרדי הבריאות והאוצר לשחרר את התקנים באופן מיידי.

מעבר לכך שבתי החולים לא קיבלו את התוספות הנדרשות מהאוצר, במערכת הבריאות נאבקים בימים אלו ביוזמות של האוצר להעביר רפורמות מקיפות בחוק ההסדרים, ביניהן שינוי אופן התקצוב של בתי החולים כך שיעמיק את הגירעון שלהם והפעלת סנקציות על בתי חולים בגירעון, כולל פיטורי מנהלים.

על רקע שני המאבקים הללו של מערכת הבריאות מול האוצר, מתן השוברים לצוותים הוא מענה חלקי ביותר למצוקה של הצוותים הרפואיים.

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "אנו מלאי הערכה על עבודתם המאומצת של הצוותים הרפואיים והתמודדותם היומיומית מזה למעלה משנה עם האתגרים שמציב מולם נגיף הקורונה. אני שמח על ההזדמנות להעניק להם רגע של נחת המאפשר גם סיוע לענף התיירות ולעסקים שגם הם נדרשים להתמודד אל מול המגבלות הקיימות."

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי: "ההחלטה המשותפת התקבלה מתוך רצון להוקיר את פועלם של הצוותים הרפואיים לצד תמיכה בעסקי הפנאי שנפגעו בתקופת הקורונה. משרד הכלכלה והתעשייה ימשיך לבחון את המשמעויות הנובעות מהתמודדות הענפים השונים עם הקורונה כדי לספק מענה מותאם לצרכי המשק".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!