דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון ט"ו בתמוז תשפ"ד 21.07.24
29.0°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 29.1°חיפה
  • 29.7°אשדוד
  • 26.8°באר שבע
  • 34.2°אילת
  • 29.9°טבריה
  • 26.1°צפת
  • 29.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

קבינט הקורונה יתכנס להכרעה על מועד פתיחת שנת הלימודים ביסודיים ובגנים

השרים ידונו באפשרות לדחות את תחילת הלימודים בכיתות הנמוכות עקב התחלואה הגבוהה, שרת החינוך מתנגדת | השבוע יחלו בדיקות סרולוגיות לאיתור ילדים שהחלימו מקורונה

ראש הממשלה, נפתלי בנט (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
ראש הממשלה, נפתלי בנט (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

קבינט הקורונה יתכנס היום (ראשון) לדיון מכריע על מתווה פתיחת שנת הלימודים. הסוגיה המרכזית שתעמוד בפני השרים תהיה מועד פתיחת שנת הלימודים לתלמידי בתי הספר היסודיים וילדי גני הילדים לאור העלייה בתחלואת הקורונה. ראש הממשלה נפתלי בנט כתב אמש ש"מחר אנחנו נודיע על מועד פתיחת שנת הלימודים ביסודי ובגנים".

בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו כתב בנט שתלמידי החטיבות והתיכונים יחלו בכל מקרה ללמוד ב-1 בספטמבר, עקב יכולתם להתחסן נגד נגיף הקורונה. "אני קורא להורים להזדרז ולדאוג לחסן את כל הילדים שלכם מעל גיל 12 – עוד השבוע לפני פתיחת שנה״ל. כיתה שאין בה לפחות 70% תלמידים שהתחסנו (זריקה ראשונה) לא תוכל ללמוד בכיתה עד שיעבור שיא המגיפה, אם הם ביישוב אדום. חסנו מיד את ילדיכם. זה שומר על בריאותם נגד קורונה-כרונית שפוגעת בילדים, וזה מאפשר לכולנו שנת לימודים חלקה. אם במהלך הלימודים אחד התלמידים יימצא מאומת קורונה, הכיתה תמשיך ללמוד כרגיל (מכיון שכולם יהיו מחוסנים), ונבצע בדיקות לתלמידים האחרים לוודא שלא נדבקו."

1.9, אחרי ראש השנה או אחרי החגים

לפי דיווח בחדשות 12, בפני הקבינט יוצגו שלוש חלופות לפתיחת שנת הלימודים ביסודיים ובגנים – האחת, פתיחה ב-1 בספטמבר כמתוכנן, למרות התחלואה הגבוהה, אך תוך שמירה על שגרה מתוכננת.

החלופה השנייה היא פתיחת שנת הלימודים ביסודיים ובגנים ב-8 בספטמבר, לאחר חופשת ראש השנה. היתרון באפשרות זו הוא שאם תהיה הדבקה בימים הראשונים ללימודים, היא לא 'תזלוג' לארוחות החג של ראש השנה, בהן נפגשים ילדים עם אנשים מאזורים אחרים בארץ במפגשים רב-דוריים.

החלופה השלישית היא פתיחת שנת הלימודים ביסודיים ובגנים ב-1 באוקטובר, לאחר החגים, על מנת לאפשר לתחלואה להתמתן ולאור מספר ימי הלימוד המועט ממילא בספטמבר.

שאשא ביטון: "אציג את חשיבות פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר"

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הודיעה אמש שהיא דורשת לפתוח את השנה כסדרה ב-1 בספטמבר לכל הגילים. שאשא ביטון יזמה את כינוס הקבינט, לדבריה במטרה להציג בפני כלל השרים את עמדתה ולשמוע נציגים מהשטח: הורים, מורים ותלמידים. "מחר תתקיים לראשונה, לבקשתי, ישיבת קבינט בנושא החינוך ובה אציג רשמית את עמדתי המקצועית כשרת החינוך של ישראל בנוגע לסוגיות השונות. בין היתר, אציג את חשיבות פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר לכל הגילים מגיל גן ועד יב', למען תחושת היציבות והוודאות של התלמידים, המורים וההורים – כפי שאמרתי לכל אורך הדרך. אנו נעשה זאת באחריות ועם תכנית סדורה שגובשה יחד עם משרד הבריאות."

לדברי שאשא ביטון, "שרי הקבינט ישמעו באופן ישיר, את נציגי ההורים, המורים, התלמידים ואנשי המקצוע מתחום החינוך אשר ישתתפו בישיבת הקבינט וישקפו את עמדתם לגבי הסוגיות השונות כפי שעולה מהשטח בשנה וחצי האחרונות."

בטרם הקבינט הודיעה לשכת רה"מ שהחלטות הקבינט יחייבו את כל שרי הממשלה.

בדיקת קורונה ביתית לכל תלמיד, ניסוי חלופות לבידוד

רה"מ בנט כתב על תלמידי היסודי והגנים: "לא ניתן עדיין לחסן אותם בגלל גילם הצעיר, לכן מטרתנו היא לדאוג שהכיתה תהא נקייה מקורונה ככל האפשר. בנוסף כתב רה"מ ש""אנחנו נשתדל ככל האפשר ללמוד במקומות מאווררים או בשטח הפתוח, ואנחנו מבצעים עוד התאמות רבות למצב. גיבשנו נוהל למצב שאחד הילדים בכיתה נמצא בכל זאת חיובי, ואנחנו בוחנים זאת כעת בפיילוטים." הנוהל המדובר הוא שתלמידים שחייבים בבידוד בעקבות מגע עם תלמיד מאומת יוכלו להיות פטורים מבידוד בתנאי שיעברו בדיקת קורונה מדי יום, שהחל לפעול בחינוך החרדי ובמהלך ספטמבר יפעל גם במערכת החינוך בחברה הערבית.

בנט ציין מרכיב נוסף במתווה של משרדי החינוך והבריאות – מבצע חלוקת בדיקות קורונה ביתיות להורי כלל התלמידים בישראל לפני פתיחת שנת הלימודים, וההורים יתבקשו לבדוק את ילדיהם ולהצהיר כי התוצאה היא שלילית. זוהי הפעם הראשונה שייעשה שימוש רשמי בבדיקות הללו. "נדאג שעוד לפני פתיחת שנת הלימודים ההורים יקבלו ערכה לבדיקה-ביתית של קורונה (בחינם) ואתם תתבקשו לבצע את הבדיקה יממה לפני פתיחת השנה. אם הילד יימצא חיובי, הוא יישאר כמובן בבית עד להחלמה. אם הילד נמצא שלילי לקורונה, הוא ייגש למחרת לבית הספר עם פתק מההורים שמאשר זאת."

חיסונים בזמן לימודים: משרד הבריאות אישר, שרת החינוך מתנגדת

סוגיה נוספת בה ידון הקבינט היא החיסונים בבתי הספר. שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הודיעה שהיא מתנגדת למתן חיסונים לקורונה בזמן הלימודים עקב חשש מתופעות של לחץ חברתי, ובראיון לפני מספר שבועות אף הגדירה את המהלך "פשע". עם זאת, הסמכות לקבוע אילו חיסונים יינתנו בבתי הספר היא של משרד הבריאות, ומנכ"ל המשרד פרופ' נחמן אש חתם השבוע על צו שיאפשר מתן חיסונים לקורונה בבתי הספר. בהתאם לכך החל מתן חיסונים בבתי הספר במגזר החרדי שהחלו ללמוד כבר ב-9 באוגוסט. בנט כתב אמש ש"מי שבכל זאת לא יספיק להתחסן, יוכל לעשות זאת בבית הספר."

בפוסט שפרסם כתב ראש הממשלה בנט: "מטרתנו למנוע שידור חוזר של 200 ימי הסגר (שיא עולמי שלילי) והזומים שהיו בשנה שחלפה. יש לי ארבעה ילדים בבתי ספר וראיתי אותם דוהים למול הזומים. חייבים לחיות וללמוד לצד הקורונה. לכן השקענו הרבה מאמצים בבניית תכנית להפעלת מערכת החינוך יחד עם משרד החינוך ושרת החינוך וכמובן משרד הבריאות ושאר השותפים. מחר בקבינט אנחנו נקבל את ההחלטה לאישור סופי של התכנית."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!