דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

שביתת האזהרה של הטכנולוגים הרפואיים נדחתה ליום א'

העובדים שאחראים על תפעול המכשור הרפואי ומכונות ההנשמה דורשים להעלות את השכר הנמוך בתחום: "בעבודה מורכבת תחת קורונה, אנחנו מקבלים השלמה לשכר מינימום" | בעקבות מבוי סתום במו"מ הם יעבדו במתכונת שבת, ויפגינו מול משרד הבריאות

טכנולוגיים רפואיים. (צילום: חטיבת הטכנולוגיים הרפואיים)
טכנולוגיים רפואיים. (צילום: חטיבת הטכנולוגיים הרפואיים)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

הטכנולוגים הרפואיים, שאחראים על הפעלת המכשור הרפואי בבתי החולים, הודיעו על דחיית שביתתם שתוכננה להיום (שלישי) ליום ראשון הקרוב. הטכנולוגים, שמפעילים בין היתר את מכשירי ההנשמה במחלקות טיפול נמרץ, יעבדו במתכונת שבת בלבד. השביתה תתקיים בבתי החולים הממשלתיים ואלו שבבעלות שירותי בריאות כללית.

הטכנולוגים יעבדו במהלך השביתה במתכונת חירום, ויקיימו הפגנת מחאה מול משרד הבריאות. דרישתם המרכזית היא העלאת השכר הנמוך של העובדים בתחום.

הטכנולוגים יטפלו במכונות הנשמה, אקמו, קוצבי לב ועוד, אך השביתה עלולה לשבש מערכים רבים בבתי החולים שנסמכים על מכשור מתקדם.

"למשרד הבריאות אין הבנה מקצועית בתחום שלנו"

סכסוך העבודה של הטכנולוגים הרפואיים הוכרז לפני כשנתיים, עוד בטרם הקורונה. הם דרשו להסדיר את התשלום על משמרות ערב ולילה ועל כוננויות בכל בתי החולים, וכן תגמול עבור חשיפה לקרינה ממכשור רפואי. הקורונה הגבירה את העומס על הטכנולוגים, עקב עליית מספר חולי הקורונה שהזדקקו להנשמה. באוגוסט 2020 הם הכריזו על שביתה, שנדחתה עקב התקדמות מסוימת במו"מ עם האוצר, אך עד כה לא הבשילה לפתרון. כעת מתמקד האיגוד בדרישה להעלאת שכר הטכנולוגים.

יו"ר חטיבת הטכנולוגים הרפואיים בהסתדרות ההנדסאים, שלומי מרום, אומר ל'דבר' שהיעדר הבנה מקצועית של תחום הטכנולוגיה הרפואית במשרד הבריאות גרם לקושי בשיח מקצועי במשא ומתן מול המשרד. מרום מספר שכשהאיגוד דרש תוספות קרינה לשכרם, תוספת שמקבלים מקצועות אחרים שנחשפים לקרינה, משרד הבריאות לא ידע לתת תשובות טכניות על רמת החשיפה של העובדים. בנוסף, כאשר האיגוד דרש בעבר שיהיה טכנאי אקמו 24/7 בכל בית חולים כדי שיהיה אפשר להתאים מכונת אקמו למטופל שהידרדר מצבו ועלה צורך להנשים אותו בלילה, המשרד הציע פתרונות לא רלוונטיים לבעיה, כמו שהחיבור לאקמו יחכה לבוקר, או שטכנאי שעסוק בניתוח לב יצא מהניתוח כדי לחבר את החולה.

לפי מרום, לפני שבועיים משרד הבריאות הפסיק לחלוטין להשיב לפניות האיגוד. "החלטנו לשנות את שיטתנו מהשיחה המקצועית לשיפור תנאיהם של העובדים ושל המטופלים, וכרגע אנחנו דורשים שכר עידוד, לתגמל בו את טכנאי הבריאות לעבוד בעבודה מורכבת תחת תנאי קורונה, במקום בשכר שצריך לקבל השלמה לשכר המינימום".

נכון להיום (שלישי) מטופלים בבתי החולים 117 חולי קורונה הזקוקים להנשמה, בנוסף למונשמים מסיבות אחרות.

מרום הודיע לטכנולוגים המועסקים בבתי החולים שעליהם לטפל בכל המונשמים במחלקות הטיפול הנמרץ (כולל מחלקות הקורונה) והפגיות, במקרים דחופים בלבד במחלקות לב-ריאה, וכן במושתלי לב, ובאנשים הנזקקים לאקמו. הטכנולוגים יטפלו גם באנשים שזקוקים לצנתור או לקוצב לב, ובאיסופי מוח עצם. ביתר התחומים הטכנולוגים ישבתו מלבד מקרי חירום: הרדמה, אקו לב, א.ק.ג., הולטר, איזוטופים, ריאות, EEG, EMG, עיניים, אולטרסאונד נשים, דופלר, מעבדות שינה, דיאליזה, גסטרו, צפיפות עצם וטכנולוגים של חדרי ניתוח.

במחלקות בהן אין לוח כוננויות כולל לילות ושבתות, העובדים לא יגיעו כלל לעבודה כלל. במחלקות בהן יש לוח כוננויות מלא, יגיע הטכנולוג הכונן באותו היום ויטפל במקרים דחופים בלבד. בנוסף, לא יתקיימו הדרכות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!