דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון ט"ו בתמוז תשפ"ד 21.07.24
29.0°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 29.1°חיפה
  • 29.7°אשדוד
  • 26.8°באר שבע
  • 34.2°אילת
  • 29.9°טבריה
  • 26.1°צפת
  • 29.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מבצע הבדיקות הסרולוגיות לילדים הופסק ליממה, ויחודש רק ברשויות עם תחלואה גבוהה

המבצע ההמוני שהחל ביום א' נועד לאתר ילדים שחלו והחלימו, כדי לאפשר להם פטור מבידוד לקראת שנת הלימודים | עקב אחוזים נמוכים של ילדים שהחלימו ברשויות רבות, הוא יימשך בחמישי ברשויות בהן אותרו מעל 12% מחלימים

בדיקות סרולוגיות לתלמידים בקריית יערים (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
בדיקות סרולוגיות לתלמידים בקריית יערים (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

המבצע ההמוני של בדיקות סרולוגיות לילדים לקראת פתיחת שנת הלימודים ייפסק היום (רביעי) לחלוטין, וישוב לפעול בחמישי ברשויות בהן התגלה אחוז מחלימים גבוה, וברשויות בהן הוא החל רק בשלישי או שעדיין לא החל. פיקוד העורף, שמפעיל את המבצע יחד עם משרדי החינוך והבריאות והרשויות המקומיות, הודיע שרשימת הרשויות בהם יתקיימו בדיקות תפורסם בהמשך.

פיקוד העורף הודיע הבוקר ש"לאור הנתונים שנאספו עד כה במסגרת מבצע הבדיקות הסרולוגיות ללא עלות לילדים בגיל 12-3, פיקוד העורף ומשרדי הבריאות והחינוך החליטו לרכז את המאמץ ברשויות שבהן התגלה המספר המשמעותי ביותר של נדגמים עם נוגדנים לנגיף הקורונה". מבצע הבדיקות יתחדש בחמישי, ויימשך עד שלישי ה-31 באוגוסט, ברשויות שנמצא בהן שיעור נדגמים עם נוגדנים לנגיף הקורונה גבוה מ-12% הבדיקות יתקיים גם ברשויות שטרם נדגמו או שהמבצע החל בהן בשלישי השבוע.

מבצע הבדיקות החל ביום ראשון השבוע כמבצע ארצי, לאחר מבצע נסיוני בערים החרדיות. המטרה היא לאתר באמצעות בדיקה מהירה ילדים שחלו והחלימו מקורונה ולא אובחנו בזמן אמת, במטרה לאפשר להם פטור מבידוד לקראת שנת הלימודים. תוצאה חיובית זיכתה את הילדים גם בתו ירוק, כלומר בפטור מבדיקות בכניסה למקומות בהם חל התו הירוק. לאחר פיילוט ברשויות החרדיות הוחלט להחיל אותו כמבצע ארצי.

לפי נתוני פיקוד העורף, למבצע היתה היענות ציבורית רחבה ובשלושת ימי המבצע הראשונים נדגמו 260 אלף ילדים. בחלק מהמקומות ההיענות הציבורית העצומה והמבורכת למבצע מספקת נתונים רבים שדורשים העמקה וניתוח לאור מקומות בהם מספר הנדגמים שנמצאו עם נוגדנים לנגיף הקורונה, היה גבוה בצורה משמעותית מההערכות.

המבצע זכה גם לביקורת, בין היתר עקב תקלה טכנית ברשתות התקשורת שגרמה לעיכוב בתורים לבדיקות ובקבלת התוצאות ביום הראשון, וכן עקב אחוז החיוביים הנמוך בחלק מהערים. ראשי רשויות בהן ראש עיריית ירושלים משה ליאון קראו להפסיק את המבצע, בטענה שעצם קיום הבדיקות במוקדים המוניים עלול להגביר תחלואה, לעומת התועלת הנמוכה. עם זאת בפיקוד העורף אמרו ש"ראשי רשויות ואזרחים רבים אף פונים להמשך המבצע, על אף שהנתונים שנאספו נמוכים מהרף שהוגדר ואנו בשיח שוטף עימם בעניין.
במקביל, תתבצע החלפה של חברת שירותי התקשורת ויבוצעו התאמות נוספות בכדי למקד ולדייק את המבצע לרשויות בהן הוא נדרש."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!