דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מאבק הטכנולוגים הרפואיים עולה שלב: טכנאי ההנשמה ישהו במחלקות בשעות הבוקר בלבד

110 טכנאים במחלקות הקורונה והטיפול הנמרץ עזבו בשעה 15:00 את בתי החולים ויטפלו רק במקרים דחופים, במחאה על שכרם הנמוך | יו"ר חטיבת הטכנולוגים הרפואיים, שלומי מרום: "הדרישות מהעובדים מתעצמות, תנאי השכר לא עודכנו 30 שנה"

טכנולוגיים רפואיים. (צילום: חטיבת הטכנולוגיים הרפואיים)
טכנולוגיים רפואיים. (צילום: חטיבת הטכנולוגיים הרפואיים)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

110 טכנולוגים רפואיים במערך ההנשמה והאקמו בבתי החולים עזבו היום (רביעי) בצהריים את עבודתם במחאה על תנאי העסקתם. הטכנולוגים, שרובם עובדים סביב השעון במחלקות הקורונה והטיפול הנמרץ, לא ישהו בבתי החולים עד מחר בבוקר. רופאים ואנשי צוות סיעודי הם שיהיו אחראים על תפעול המערך וטכנאי כונן יגיע למקום רק במקרה חירום, ולאחר הטיפול בבעיה יעזוב את המחלקה.

הטכנולוגים הרפואיים הודיעו על שביתה כללית אתמול (שלישי), אך עקב חידוש השיח עם משרד הבריאות, הם דחו את השביתה הכללית ליום ראשון וכרגע מתקיימים עיצומים במערך ההנשמה בלבד. לדברי חטיבת הטכנולוגים בהסתדרות ההנדסאים, אם לא יחול שינוי, ביום ראשון הם ישביתו את כל הפעילות הטכנולוגית בבתי החולים, שכוללת בין השאר את תחומי האק"ג, אקו לב, ואולטרסאונד נשים.

טכנולוגים רפואיים בתחום הנשמה קריאה הבוקר …משרד הבריאות משרד הבריאות משרד האוצר משרד האוצר החיים של המטופלים זה לא משחק פוקר!!אנחנו פה לתת מענה למטופלים.. נגיע לסייעShlomi Marom

Posted by ‎מיכל שטרית‎ on Monday, August 23, 2021

שלומי מרום, יו"ר חטיבת הטכנולוגים הרפואיים בהסתדרות ההנדסאים, אמר הבוקר: "משרד הבריאות מתעלם במשך שנים רבות מאפליה הבוטה בין פריפריה למרכז. לא ייתכן שבערים בדרום ובצפון לא יקבלו שירות מיטבי בגלל בעיית תקנים וזמינות של טכנולוגים רפואיים, בעוד במרכז יקבל מטופל שירות טוב יותר."

לדברי מרום, "לצערנו הדרישות מהעובדים רק הולכות ומתעצמות בעקבות הגידול הטבעי באוכלוסייה כמו גם התחלואה בקורונה, אולם תנאי שכרם לא עודכנו זה 30 שנה." עוד הוסיף מרום כי במשרד הבריאות מתעלמים מהעובדים המסורים ולא מסדירים את תנאי העסקתם וכי הם נמצאים בתחתית הסולם עם השלמה לשכר מינימום למרות עבודתם הקשה."

במשרד הבריאות אמרו אתמול בתגובה לעיצומי הטכנולוגים: "מזה תקופה ארוכה, מתקיים שיח בין המדינה (בראשות משרד האוצר) לנציגי ההסתדרות וארגון הטכנולוגים. במסגרת הדיונים הגיעו הצדדים להסכמות רבות, המחזקות את המעמד המקצועי של העובדים העוסקים במקצועות הטכנולוגיים. הסכמות אלו מבוטאות בהסכם שהצדדים אמורים לחתום עליו. טיוטת הסכם הועברה לנציגי הארגון. שיח נוסף התקיים השבוע ואנו מעריכים, שתתקיים השבוע פגישת עבודה נוספת בין הצדדים."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!