דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מדליית כסף לחותרת מורן סמואל במשחקים הפראלימפיים בטוקיו

סמואל (39) הגיעה למקום השני בגמר ל-2,000 מטר חתירה בזמן של 11:18.39 דקות | זו המדליה השנייה של סמואל במשחקים הפראלימפיים, אחרי הארד בריו 2016

מורן סמואל זוכה במדליית הכסף במשחקים הפראלימפיים בטוקיו (צילום: לילך וייס, הוועד הפראלימפי בישראל)
מורן סמואל זוכה במדליית הכסף במשחקים הפראלימפיים בטוקיו (צילום: לילך וייס, הוועד הפראלימפי בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מורן סמואל זכתה הבוקר (ראשון) במדליית הכסף בחתירה ל-2,000 מטר, במשחקים הפראלימפיים בטוקיו. סמואל (39), מדליסטית הארד מריו 2016, חתרה בזמן של 11:18.39 דקות, שניה רק לאלופת העולם, בירגיט סקרסטין הנורבגית, שניצחה וזכתה בזהב בזמן של 10:56.88. למקום השלישי הגיעה נטלי בנואה מצרפת.

מורן סמואל חותרת בדרך למדליית הכסף במשחקים הפראלימפיים בטוקיו (צילום: גלעד קוולרצ'יק)
מורן סמואל חותרת בדרך למדליית הכסף במשחקים הפראלימפיים בטוקיו (צילום: גלעד קוולרצ'יק)

סמואל, שנשאה את דגל ישראל יחד עם שחקן הבוצ'ה נדב לוי בטקס הפתיחה, העפילה אתמול לגמר מסית הניחומים, כשעצרה את השעון על 10.33.34 דקות. בשלב המוקדמות סמואל אמנם סיימה ראשונה והשיגה את הכרטיס לגמר, אך לאחר בדיקת השופטים הוחלט לפסול אותה בגלל כיסא לא תקין עם בוכנות בסירה שלה והיא עברה למקצה הניחומים.

שמוליק דניאל סיים את הגמר ל-2,000 מטר בסירת יחיד לגברים במקום השישי עם זמן של 10:23.02 דקות. סירת הרביעייה הישראלית (סימונה גורן, מיכל פיינבלט, אחיה קליין, ברק חצור וההגאית מרלנה מילר) סיימה את מקצה הגמר במקום השישי בתוצאה 7:51.42 דקות.

מכדורסלנית מבטיחה לאלופה פראלימפית

סמואל הייתה בעברה שחקנית בקבוצת הכדורסל, היא שיחקה בליגת העל ואפילו הגיע למעמד של שחקנית נבחרת ישראל. יום אחד התעוררה וחשה כאבים עזים בגב, שלאחר מכן התגלו כהתפרצות של מום מולד בכלי הדם. בבית חולים הבינה הספורטאית המצטיינת שתהיה משותקת מהחזה ומטה. למרות המכה הקשה, החוזק הנפשי שלה הוביל אותה לפלס לעצמה דרך אחרת, חזרה לעולם הספורט.

היא הצטרפה לבית הלוחם ת"א בליגת הגברים לכדורסל בכיסאות גלגלים ובמקביל היא פעלה להקמתה של נבחרת כדורסל לנשים. סמואל חיפשה מקצוע ספורטיבי בו תוכל להתחרות במשחקים הפראלימפיים, לבסוף בחרה בחתירה.

מורן סמואל, חותרת באליפות העולם בחתירה 2019. (קרדיט: Detlev Seyb)
מורן סמואל, חותרת באליפות העולם בחתירה 2019. (קרדיט: Detlev Seyb)

ב-2011 היא כבר זכתה במדליה הראשונה שלה באליפות העולם, מדליית הארד בסיירת יחיד ל-1,000 מטרים. במשחקים הפראלימפיים בלונדון 2012 סיימה במקום החמישי. שנתיים מאוחר יותר זכתה במדליית הכסף באליפות העולם באותו מקצה והפכה באופן רשמי לאחת שלא יורדת מהפודיום, ב-2015 היא כבר זכתה בזהב.

במשחקים הפראלימפים בריו 2016 סמואל עלתה לראשונה על הפודיום הפראלימפי עם מדליית הארד. לטוקיו, הגיעה בכושר מעולה לאחר שסיימה במקום השני באליפות אירופה שנערכה בחודש אפריל.

מורן סמואל (צילום: קרן איזקסון, הוועד הפראלימפי בישראל)
מורן סמואל (צילום: קרן איזקסון, הוועד הפראלימפי בישראל)

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, בירך: ״מורן סמואל היא ספורטאית אדירה והיא כובשת פסגה נוספת בקריירה מלאת פסגות והישגים. מורן עם מדליית כסף בחתירה ממשיכה משחקים פראלימפיים מצוינים עבור המשלחת הישראלית".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שוחח עם סמואל ואמר לה: ״אנחנו ממש מעריצים אותך, האישה הכל יכולה, סופר וומן אמיתית. בהצלחה בהמשך, אנחנו מאוד גאים בך, נתראה בבית הנשיא".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!