דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורטאית פראלימפית וסבתא: פולינה כצמן מייצגת את ישראל בהרמת כוח

בגיל 54, השיגה כצמן לראשונה את הכרטיס המיוחל למשחקים הפראלימפיים | בראיון ל'דבר' היא מספרת על האימונים לצד הדאגה למשפחה ועל המטרה שלה בתחרות בטוקיו: "מקווה להצליח לשפר את השיא האישי שלי"

הספורטאית הפראלימפית פולינה כצמן (צילום: קרן איזקסון, הוועד הפראלימפי בישראל)
הספורטאית הפראלימפית פולינה כצמן (צילום: קרן איזקסון, הוועד הפראלימפי בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

פולינה כצמן החלה לפני עשור להתאמן בהרמת כוח, וכבר כמעט העפילה למשחקים הפראלימפיים, אבל פספסה פעמיים במעט. השנה, הצליחה לקבוע שיא אישי חדש, שהעניק לה את הכרטיס לטוקיו.

כצמן (54) נולדה ברוסיה ותמיד אהבה לעסוק בספורט. היא סיימה את לימודיה הגבוהים באוניברסיטה עם תואר שני בחינוך גופני, התחרתה במהלך לימודיה בענף הדיפת כדור ברזל ועסקה בהרמת משקולות. "תמיד עסקתי בספורט", היא מספרת ל'דבר'. "כשהייתי צעירה סיימתי לימודים באוניברסיטה לספורט". ב-1990, בהיותה בת 23, נפצעה קשה בתאונת אופנוע, ורגלה השמאלית נקטעה.

ב-2002 עלתה לישראל עם משפחתה, באחד מביקוריה אצל האורטופד להחלפת הפרוטזה ברגלה, הוא הציע לה לנסות להצטרף לספורט הנכים בישראל. "האורטופד שלי אמר לי: 'את מאוד חזקה ומלאת אנרגיה. הספורט לנכים מתפתח היום, אולי תנסי להשתתף באחד הענפים'. אז פניתי להתאחדות לנכים, והתחלתי בהדיפת כדור ברזל".

לאחר תקופה היא החליטה לעבור ענף, ולפני עשר שנים הצטרפה להרמת כוח, ענף שדומה להרמת משקולות, שבמהלכו הספורטאי שוכב על משטח על הגב ומרים את המשקל הרצוי מעלה. "עסקתי בהרמת משקולות כשהייתי צעירה. ההתחלה הייתה קשה, אבל התוצאות החלו להגיע בשנים האחרונות". כצמן לא עמדה בקריטריון למשחקים בלונדון 2012 ובריו 2016, אבל לא ויתרה ועבדה מאוד קשה כדי להגשים את החלום בטוקיו 2020.

פולינה כצמן, נציגת ישראל בהרמת כוח. "אני מגיעה, מתאמנת, אוכלת, נחה וחוזרת להתאמן" (צילום: קרן איזקסון, הוועד הפראלימפי בישראל)
פולינה כצמן, נציגת ישראל בהרמת כוח. "אני מגיעה, מתאמנת, אוכלת, נחה וחוזרת להתאמן" (צילום: קרן איזקסון, הוועד הפראלימפי בישראל)

היא מספרת שהשיפור המשמעותי החל בעקבות היכרות אישית שיצרה עם מאמן נבחרת אוקראינה, אולג פסקולה, שהחל לזמן אותה למחנות אימונים ארוכים ביחד בחו"ל. "ב-2018 הכרתי את אולג שאצלו מתאמנת כיום אלופת העולם מריאנה שבצ'וק. התיידדנו והוא הזמין אותי למחנה האימונים. השנה הייתה הפעם הרביעית שהגעתי לאימונים אצלו, מה שעזר לי מאוד להשתפר ולהביא תוצאות טובות יותר".

"אני צריכה לעבוד ולדאוג לאמא שלי, לילדים ולנכדים"

הנסיעות למחנות אימונים בחו"ל עוזרות לה להתנקות מכל רעשי הרקע ולהתמקד רק בשיפור היכולת באימונים עצמם. "כשאני מתאמנת בישראל, אני צריכה לנסוע 120 ק"מ לכיוון. אני צריכה לעבוד ולדאוג לאמא שלי, למשפחה, לילדים ונכדים שלי. אני מבזבזת הרבה אנרגיה בנסיעות. העיסוק בענף הזה דורש המון שקט והתמדה. לכן אני אוהבת להגיע למחנות האימונים. אני לא יוצאת לבלות בקולנוע או כל סוג אחר של בילוי. אני מגיעה, מתאמנת, אוכלת, נחה וחוזרת להתאמן. אני דואגת לשמור על הכוחות והריכוז שלי לאימונים. השקט הזה מייצר תוצאות".

פולינה כצמן. "אני מבזבזת הרבה אנרגיה בנסיעות" (צילום: הוועד הפראלימפי בישראל)
פולינה כצמן. "אני מבזבזת הרבה אנרגיה בנסיעות" (צילום: הוועד הפראלימפי בישראל)

ב-2019 הצליחה לדחוק שיא חדש של 120 ק"ג, אבל שתי מתחרות נוספות דחקו את אותו המשקל והתחרו איתה על הכרטיס האחרון לטוקיו. דחיית המשחקים בעקבות הקורונה אפשרה לה להתקדם עוד צעד אחד קדימה ולשפר את התוצאה שלה בגביע העולמי במנצ'סטר השנה.

"לקראת המשחקים שהיו אמורים להיות ב-2020 לא הצלחתי לעשות את התוצאה שרציתי", מספרת כצמן. "הגעתי לתחרות החשובה חולה על אנטיביוטיקה, ולכן לא הצלחתי לדחוק את התוצאה הרצויה. בתחרות האחרונה מול שתי ספורטאיות אחרות על הכרטיס לטוקיו, הצלחתי לדחוק 126 ק"ג ועקפתי בדרך לטוקיו".

"מקווה להצליח לשפר את השיא האישי שלי"

כצמן החלה היום (שני) את השתתפותה בהרמת כוח מעל 86 ק"ג. "כשאת מרגישה שהתקדמת מעט, את רוצה להתקדם יותר. הכול יכול לקרות בתחרות. אני מקווה להצליח לשפר את השיא האישי שלי. יש בתחרות ספורטאיות מאוד טובות, ואני לא חושבת שאוכל להיאבק על המדליות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!