דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
27.1°תל אביב
  • 21.1°ירושלים
  • 27.1°תל אביב
  • 25.4°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 28.7°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 24.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

חברת אנרגיה בארה"ב: שיקום רשת החשמל מהוריקן "אידה" עשוי להימשך שבועות

הסופה הקשה פגעה והרסה יותר מ-22,000 עמודי חשמל | מנכ"ל חברת "אנטרג'י" בלואיזיאנה: "רמת ההרס קשה, בלתי אפשרי להעריך את גודל הפגיעה" | מספר הקורבנות בארה"ב מההוריקן עלה ל-64 בני אדם

הוריקן "אידה" מכה בלואיזיאנה (צילום: AP Photo/Eric Gay)
הוריקן "אידה" מכה בלואיזיאנה (צילום: AP Photo/Eric Gay)

שחזור מלא של אספקת החשמל לכמה מהאזורים שנפגעו הכי קשה על ידי הוריקן "אידה" יכול להימשך עד סוף החודש. כך הזהיר אמש (שבת) מנכ"ל חברת "אנטרג'י" בלואיזיאנה, פיליפ מיי.

"אידה" פגעה והרסה יותר מ-22,000 עמודי חשמל, יותר מההוריקנים קטרינה, זיטה ודלתא ביחד. "רמת ההרס קשה, בלתי אפשרי להיכנס ולהעריך את גודל הפגיעה", אמר מיי. החברה מעריכה ששחזור החשמל המלא ייקח עד 29 בספטמבר או אפילו יותר עבור חלק מהלקוחות.

שיקום עמודי חשמל שקרסו בעקבות הוריקן "אידה" (AP Photo/David J. Phillip)
שיקום עמודי חשמל שקרסו בעקבות הוריקן "אידה" (AP Photo/David J. Phillip)

לרבע מתושבי ניו אורלינס הוחזר החשמל, כולל כל בתי החולים בעיר, ו-27 תחנות המשנה בעיר מוכנות לשרת את הלקוחות, אמרה דינה רודריגז, נשיאת ומנכ"לית "אנטרג'י" ניו אורלינס. לדבריה, רוב הלקוחות אמורים לקבל את החשמל עד יום רביעי.

אחת הקהילות העומדות בפני עיכובים ארוכים בשיקום החשמל היא טרבון, שם חילקו מתנדבים מים וארוחות לניצולי הסערה. באשלנד, לואיזיאנה, רנה גרגואר ג'וניור (27) עמד מחוץ לביתו, שם נשברו חלונות ונכנסו פנימה מים. זו לא הייתה המכה האחרונה לעובד הגרר לאחר שנפגע קשה מפרק כף היד בעבודה, ונדבק בנגיף הקורונה. "זה הבית שלי אבל אני חייב למצוא משהו חדש," אמר גרגואר, שמהרהר לעבור עם אשתו לאריזונה.

ראש עיריית ניו אורלינס, לאטויה קנטרל, אמרה כי העיר מציעה תחבורה לכל תושב המעוניין לעזוב את העיר ולהגיע למקלט ציבורי.

שוטר במנוויל עומד על המשמר ליד שרידי בית שהתפוצץ עקב הצפות קשות מהסערה הטרופית אידה במנוויל, ניו ג'רזי, יום שישי, 3 בספטמבר, 2021 (צילום: AP Photo/Eduardo Munoz Alvarez)
שוטר במנוויל עומד על המשמר ליד שרידי בית שהתפוצץ עקב הצפות קשות מהסערה הטרופית אידה במנוויל, ניו ג'רזי, יום שישי, 3 בספטמבר, 2021 (צילום: AP Photo/Eduardo Munoz Alvarez)

הוריקן "איידה", מהקטלניים ביותר בשנים האחרונות, הגיע לפני שלושה שבועות לחופי לואיזיאנה וצפון-מזרח ארצות הברית. המשטרה עדיין ממשיכה לעבור מדלת לדלת בניסיון למצוא קורבנות ונעדרים שטרם יצרו קשר עם קרוביהם.

מספר הקורבנות עלה בינתיים ל-64 בני אדם והרשויות עדיין מנסות להתמודד עם ממדי ההרס. הרשויות סייעו בסוף השבוע לשאוב מים מבתי המגורים וגררו את המכוניות שנערמו ברחובות כדי לחדש את התנועה בכבישים.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שביקר ביום שישי בעיירות שנפגעו קשות סמוך לנהר המיסיסיפי, שוחח עם תושבים וגורמי ההצלה והבטיח לסייע. "יש לכם את הגב שלנו", אמר לרשויות המקומיות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!