דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ב בתמוז תשפ"ד 28.07.24
31.2°תל אביב
  • 30.5°ירושלים
  • 31.2°תל אביב
  • 30.2°חיפה
  • 31.4°אשדוד
  • 34.7°באר שבע
  • 40.8°אילת
  • 35.3°טבריה
  • 29.9°צפת
  • 32.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד הבריאות

פרופ׳ אש: ״רק לאחר החגים יתברר האם ניצחנו את התחלואה בגל הרביעי״

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס בתדרוך לתקשורת לעומסי הענק שנרשמו במהלך החג במתחמים ברחבי הארץ ולמצב התחלואה בישראל | בנושא פתיחת שנת הלימודים אמר: ״יהיו עוד בידודים רבים במערכת, לא שוקלים לשנות את המתווה״

מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש, קיים היום (חמישי) תדרוך לעיתונאים, והתייחס לנתונים העדכניים ולירידה בתחלואה שנרשמה במהלך הימים האחרונים, בצל מבצע חיסון ה״בוסטר״.

"אנחנו אחרי ראש השנה, אחרי פתיחת שנת הלימודים ולקראת המשך החגים. אמנם מקדם ההדבקה ירד בגל הנוכחי מתחת ל-1 אבל אסור לנו להיות שאננים. בימים האחרונים רואים בלימה קלה בנתוני התחלואה, ניתן לייחס זאת לחיסון השלישי", פתח פרופ' אש את דבריו.

״אני לא יודע לומר אם שברנו את הגל הרביעי. זה נכון שקצב המאומתים ירד, אבל עוד נראה את השפעת החג, צריך לחכות עוד כמה ימים. יש עוד את שאר החגים, נסיעות לחו"ל ולאומן, כל אלה יכולים להעלות את ההדבקה. לכן צריך לחכות עוד כמה ימים. ואי אפשר לתפוס את הירידה הנוכחית כסיבה לזלזל בהנחיות״.

אש התייחס לעומסים במתחמי הבדיקות: ״בימים האחרונים, בעיקר בחג, ראינו עומסים במתחמי ה-PCR. אנחנו פועלים כדי להרחיב את פעילות הבדיקות ואת הפריסה הארצית. אנא השתמשו בבדיקות המהירות לפעילות התו הירוק ולא בבדיקות PCR, חוץ מכניסה למלונות. מעריכים שהעומסים במתחמי הבדיקות הם תוצאה של הרבה בידודים, בדיקות לקיצור בידוד, אולי בדיקות לצורך התו הירוק״.

״נרחיב את מתחמי פיקוד העורף בשעות ובכמות הבודקים, גם בדיקות קופות החולים, שפעילותם הופחתה במהלך ימי החג. אנחנו בודקים אם נדרש לשנות משהו בהנחיית הבדיקות ביחס לעומסים – לא מתכוונים לאפשר יציאה מבידוד על ידי בדיקות מהירות, הבדיקות המהירות לא מספיק טובות לזה, הן טובות לזיהוי רמת הדבקה ברגע מסויים״.

מנכ״ל משרד הבריאות הוסיף: ״ברמה כזאת של מאומתים מדי יום, צפוי שיהיו הרבה מאוד בידודים במערכת החינוך. בוודאי שחשבנו שזה יכול לקרות וזה קרה, וימשיך כל עוד התחלואה תהיה גבוהה. ההחלטה לפתוח את המערכת הייתה נכונה, כל עוד כל המשק פתוח. אני מקווה מאוד שאנחנו נמצאים בירידה ברמת התחלואה ומספר הבידודים במערכת הבריאות יקטן. האם שוקלים לשנות את מתווה הלמידה? לא. באיזורים אדומים אנחנו עוברים ללמידה בחוץ או מרחוק בשיתוף פעולה עם המנהלים״.

״ממשיכים עם מתווה התו הירוק בטח לתקופה הקרובה וכנראה גם לאורך זמן. בזכות מנת הדחף אנחנו רואים ירידה במספר החולים הקשה החדשים ביום. אבל אנחנו ממשיכים לראות לא מעט חולים קשים לא מחוסנים״, סיכם אש.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!