דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

גיא גודס מונה למאמן נבחרת ישראל בכדורסל

מאמן מכבי ראשון לציון יחליף בתפקיד את עודד קטש ויפתח את הקדנציה כבר בעוד חודשיים במוקדמות גביע העולם | גודס: "זה רגע מאוד מאוד רגשי עבורי, כשחקן עבר של נבחרת ישראל"

גיא גודס, המאמן הנכנס של נבחרת ישראל בכדורסל (צילום: פלאש 90)
גיא גודס, המאמן הנכנס של נבחרת ישראל בכדורסל (צילום: פלאש 90)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

גיא גודס מונה היו (שלישי) למאמן נבחרת ישראל בכדורסל. גודס יחליף בתפקיד את עודד קטש, שהחוזה איתו מסתיים בסוף החודש. הוא ייכנס לתפקידו עם אישור הנהלת איגוד הכדורסל.

"אני שמח על המינוי, על הכבוד הגדול שניתן לי, על הזכות ועל ההערכה", אמר גודס לאחר המינוי. "זה רגע מאוד רגשי עבורי, כשחקן עבר של נבחרת ישראל, מהנבחרות הצעירות ביותר ועד לבוגרים. אני רוצה להודות ראשי האיגוד על האמון, ולמכבי ראשון לציון ויצחק פרי שנתנו את אישורם ללא היסוס".

המשימה הראשונה שעמודת בפניו, היא חלון הנבחרת הקרוב בחודש נובמבר, במסגרת מוקדמות גביע העולם 2023, אז תפגוש הנבחרת למשחק בית את פולין ותצא למשחק חוץ באסטוניה. בקיץ 2022, יוביל גודס את הנבחרת לאליפות אירופה, אז הבית של ישראל יערך בפראג והנבחרת תפגוש את פינלנד, הולנד, סרביה, פולין וצ'כיה.

גודס (50) הוא המאמן השישי בתולדות הנבחרת שהיה גם שחקן נבחרת, קדמו לו: שמעון שלח, רלף קליין, אליהו עמיאל, אברהם חמו ועודד קטש, שמסיים בימים אלו ארבע שנים בתפקיד, בהן עלה עם הנבחרת לאיפות אירופה ואיגוד הכדורסל מבקש להודות לו.

עודד קטש, מאמן נבחרת נבחרת ישראל היוצא, במשחק נגד יוון (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
עודד קטש, מאמן נבחרת נבחרת ישראל היוצא, במשחק נגד יוון (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)

גודס שיחק בכל הנבחרות הצעירות של ישראל ואת המדים הלאומיים לבש 64 פעמים, בקריירה שנמשכה לאורך יותר מעשור. הוא זומן לנבחרת כבר בגיל 17 ע"י רלף קליין המנוח והפך לשחקן משמעותי בנבחרת בטורניר הקדם אולימפי בשנת 92, כשהוא בן 21 בלבד.

למרות שעבר לא מעט פציעות קשות בקריירה, הספיק לשחק ב-2 אליפויות אירופה וקלע את סל הניצחון נגד סלובניה ביורובאסקט 1999 בצרפת. הוא פרש ממשחק פעיל בתום עונת 04\2003 והפך מיד לעוזר המאמן במכבי ראשל"צ, הקבוצה בה פרש ממשחק פעיל ועונה לאחר מכן הפך למאמנה הראשי.

בהמשך שימש כעוזר מאמן במכבי ת"א במשך שנים רבות והיה גם מאמנה הראשי, מאמן ראשי בהפועל ירושלים, עוזר מאמן בנבחרת בריטניה, מאמן נבחרת העתודה ומאז קיץ 2018 משמש כמאמן ראשי במכבי ראשל"צ.

גיא גודס מאמן מכבי ראשון לציון לשעבר (צילום: רועי אלימה/פלאש 90)
גיא גודס מאמן מכבי ראשון לציון לשעבר (צילום: רועי אלימה/פלאש 90)

גודס אמר על המנוי: "אימנתי בזמנו את נבחרת התעודה ואני מודע לאתגר הגדול והמחוייבות הגדולה שמצפים לי. מהצד שלי אעשה את כל מה שניתן או צריך כדי לעזור לנבחרת להצליח".

"אנחנו ניצבים לפני שנה מאוד משמעותית עבור הנבחרת, עם שתי משימות שונות לחלוטין וגדולות מאוד, שהתערבבו אחת עם השנייה בגלל משבר הקורונה" הוסיף גודס. "בחודש נובמבר נפתח את מוקדמות גביע בשני משחקים נגד פולין ואסטוניה ובקיץ הבא מצפה לנו אליפות אירופה בפראג ונרצה להצליח בשתי המשימות האלו. יש הרבה איכות בנבחרת הנוכחית וראינו בשנים האחרונות תחת עודד שהנבחרת עשתה תהליך יפה שאנחנו רוצים להמשיך אותו".

דני אבדיה במדי נבחרת ישראל בכדורסל מול נבחרת רומניה, מוקדמות יורבאסקט 2021 (באדיבות איגוד הכדורסל בישראל)
דני אבדיה במדי נבחרת ישראל בכדורסל מול נבחרת רומניה, מוקדמות יורבאסקט 2021 (באדיבות איגוד הכדורסל בישראל)

עמוס פרישמן יו"ר הועדה המקצועית אמר: "אני שמח שהוועדה המקצועית קיבלה את המלצתי. גיא מאמן ראוי, שהוכיח את עצמו בשנים האחרונות, בהם הפך משחקן נהדר, גם בנבחרת ישראל, למאמן מעולה והוא יכול להמשיך ולהוביל את הנבחרת להישגים. אני רוצה להודות לעודד קטש וכל הצוות על עבודה מדהימה שעשו במשך 4 שנים והביאו את הנבחרת ליעדים שקבענו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!