דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

"מתקרבים בצעדי ענק ל-800 חולים קשה, מערכת הבריאות לא תוכל לסבול את זה"

723 חולי קורונה מאושפזים הבוקר (ד') במצב קשה, אך התקנים שהובטחו לבתי החולים לא אוישו במלואם | יו"ר ההסתדרות הרפואית: "המחסור החמור במיטות, באקמו ובצוותים מביא למספר גבוה מאוד של מתים מדי יום. יש לאייש לאלתר את התקנים"

מחלקת קורונה בבית חולים שערי צדק (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
מחלקת קורונה בבית חולים שערי צדק (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

בכירים במערכת הבריאות מזהירים מחוסר יכולת של בתי החולים להתמודד עם העלייה המתמשכת במספר חולי הקורונה במצב קשה, שנע בשבוע האחרון בין 710 ל-720. מדובר בעלייה קלה מהשבועיים שלפני כן, בהם היו מאושפזים בבתי החולים בין 650 ל-700 חולים במצב קשה. "אנחנו מתקרבים בצעדי ענק ל-800 עד 900 חולים קשה, ומערכת הבריאות לא תוכל לסבול את זה," אומר ל'דבר' בכיר במערכת הבריאות.

בפגישה שהתקיימה בראשון השבוע התריעו מנהלי בתי החולים בפני מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, שהם מתקרבים למצב בו לא יוכלו לתת טיפול מיטבי לכל המאושפזים.

"כל מי שעיניו בראשו מבין שבתי החולים לא ערוכים כיום להמשך העלייה בתחלואה והתחלואה הקשה בפרט", אמר פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית בשני האחרון, "אין מספיק מיטות, אין מספיק מכשירי אקמו ואין מספיק צוותים רפואיים, אז המחסור החמור הזה עולה בחיי אדם ומביא למספר גבוה מאוד של מתים מדי יום". לדבריו, "יש לאייש לאלתר את כל התקנים שהובטחו על ידי הממשלה והעומד בראשה".

שר הבריאות ניצן הורוביץ חרט על דגלו אסטרטגיה של "חיסונים ותקנים" להתמודדות עם הגל הנוכחי של תחלואת הקורונה – חיסונים כדי להוריד את התחלואה, ותקני עובדי בריאות כדי לחזק את יכולתם של בתי החולים לטפל בחולים רבים. אלה שלפי פרופ' חגי, התקנים שניתנו עד כה אינם מספיקים. 

"אני קורא לממשלת ישראל להודיע באופן מיידי על הסרת כל החסמים שעומדים בפני מנהלי בתי החולים בבואם לגייס כח אדם רפואי מיומן, ולאפשר להם בין היתר להעסיק רופאים ורופאות גם אחרי גיל הפרישה הרשמי. במקביל, על המדינה להוביל היערכות עמוקה לקראת הגל החמישי שלצערנו עוד עלול להגיע, כי ללא תכנון לטווח ארוך מערכת הבריאות שוב לא תעמוד בקצב התחלואה". 

לפי ההסכמה לתוספת כוח אדם למערכת הבריאות, שאליה הגיעו באוגוסט שר הבריאות ניצן הורוביץ וראש הממשלה נפתלי בנט, למערכת הבריאות התווספו תקנים של 100 רופאים, 500 אחיות, ו-200 עובדים פרה-רפואים ועובדי מנהל ומשק למערכת הבריאות כשמספר החולים במצב קשה הגיע ל-600. בנוסף סוכם על שתי פעימות נוספות של תקנים שאמורות להתווסף למערכת רק אם מספרי החולים הקשים יגיעו ל-1,200 ול-2,400. אלא שלפי גורמים בכירים במערכת, המערכת נזקקת לפעימות הנוספות כבר עכשיו.

"לא מאוחר עדיין לחשב מסלול מחדש ולהקצות את מלוא המשאבים ותשומת הלב למערכת הבריאות, גם אם זה מצריך התאמות נוספות בתקציב המדינה שטרם עבר סופית בכנסת", אמר פרופ' חגי, "אל לנו לשכוח את המתים ולהקשיח לבנו מול החולים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!