דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

75% מתלמידי הגנים ובתי הספר קיבלו ערכות בדיקה מהירות לקראת החזרה ללימודים

להערכת משרד החינוך יתר הערכות, קרוב לחצי מיליון, יחולקו במהלך היום | לפי החלטת קבינט הקורונה הכניסה למוסדות לבני 12-3 תותנה בהצגת תוצאה שלילית

תלמידים בבית הספר (צילום אילוסטרציה: אבשלום ששוני / פלאש 90)
תלמידים בבית הספר (צילום אילוסטרציה: אבשלום ששוני / פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

הוריהם של 75% מילדי הגנים ובתי הספר קיבלו ערכות לבדיקת אנטיגן לקראת החזרה ללימודים, כך הודיע היום (רביעי) משרד החינוך. להערכת המשרד, יתרת ערכות הבדיקה, קרוב לחצי מיליון,  יחולקו היום. אחת ההשערות של המשרד היא שחלק מההורים רכשו בדיקות מהירות באופן עצמאי.

בהתאם להחלטת קבינט הקורונה, חזרתם של 1.6 מיליון תלמידים בגילאי 12-3 לגנים ולבתי הספר מותנית בהצגת בדיקת תוצאה שלילית. תלמידים שהחלימו בחצי השנה האחרונה פטורים מחובת הצגת בדיקה. חובת הצגת תוצאה שלילית תחול רק על יום החזרה ללימודים מחר.

50 אלף ילדי הצהרונים, שחוזרים כבר היום למסגרות, יצטרכו להראות תוצאה בדיקה שלילית כתנאי לכניסתם. הצהרונים מופעלים על ידי הרשויות המקומיות, ואין הסדרה של אכיפת הבדיקות.

את ערכות בדיקת האנטיגן ניתן לאסוף מ-340 עמדות של מד"א. את רשימת העמדות ניתן למצוא באתר מד"א. כדי לחסוך זמן המתנה ניתן להירשם מראש באתר או בטלפון 5160. את הבדיקה עצמה על ההורים לבצע בבית, ערב לפני החזרה ללימודים.

אפשרות נוספת היא להיבדק באחת מ-160 עמדות שמפעיל מד"א, בהן גם עמדות 'היבדק וסע'. בדיקות אלו ניתנות בחינם לילדים מגיל שנתיים ותשעה חודשים ועד גיל 12 ושלושה חודשים.

את פירוט המקומות ושעות הפעילות של מתחמי הבדיקות המהירות ניתן למצוא באתר מד"א.  לפני ההגעה יש לתאם תור באופן דיגיטלי בטלפון 3101 דרך המענה הקולי האוטומטי.

לשם דיווח על תוצאות הבדיקות הועלה לפורטל ההורים של משרד החינוך טופס לדיווח מקוון, שיאפשר לאנשי ההוראה לראות את תוצאות הבדיקות מראש. עד כה הועלו באתר 70 אלף דיווחים. בתגובה לדיווחים על אי התאמה בין התוצאות המוצגות לבין תוצאות הבדיקה בפועל, הודיע המשרד כי מדובר בתקלה שתוקנה.

מלבד מערך הבדיקות המהירות, 432 בתי ספר יסודיים הצטרפו לתוכנית 'מגן חינוך'. תכנית זו כוללת בדיקות PCR לתלמידים ולמורים אחת לשבוע, במטרה לייצר שגרת קורונה בטוחה בבתי הספר.

הבדיקות יוכרו גם לצורך התו הירוק למשך שבוע. כלומר שתלמידים שייבדקו במסגרת הפרויקט לא יידרשו לבדיקות מהירות כדי להיכנס למתחמים שנדרש בהם התו הירוק. עד כה בוצעו במסגרת התכנית כ-10,000 דיגומים.

בנוסף, בעקבות מבצע החיסונים המתבצעים בבתי הספר הצטרפו עוד כ-4,000 כיתות שילמדו באופן פיזי למרות שהרשויות המקומיות בהן הם פועלים מוגדרות כאדומות. סך הכל חוסנו בבתי הספר קרוב ל-19 אלף תלמידים. על פי משרד החינוך מונו נאמני קורונה ב-66% מבתי הספר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!