דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ד בתמוז תשפ"ד 20.07.24
31.4°תל אביב
  • 31.3°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.6°חיפה
  • 31.6°אשדוד
  • 35.1°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.2°טבריה
  • 31.2°צפת
  • 33.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

חוזרים מהחופשה: 102 אלף תלמידים בבידוד, מחלוקת על אכיפת הבדיקות הביתיות

הכניסה למוסדות החינוך היום (ה') מותנית באישור ההורה על ביצוע בדיקת קורונה ביתית לילד, אך הסתדרות המורים הודיעה שהמנהלים לא יאכפו את התקנות | 90% מההורים אספו את ערכות הבדיקה, 1,000 תלמידים התגלו כחיוביים

תלמידים נכנסים לבית ספר (צילום ארכיון: אבשלום שושני / פלאש 90)
תלמידים נכנסים לבית ספר (צילום ארכיון: אבשלום שושני / פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

תלמידי בתי הספר חוזרים הבוקר (חמישי) ללימודים לאחר חופשת סוכות, כשנתוני התחלואה בגל הרביעי של הקורונה עדיין גבוהים. בגנים ובבתי הספר מותנית הכניסה למוסד החינוך באישור ההורים על ביצוע בדיקת קורונה ביתית ותוצאה שלילית. עם זאת, הסתדרות המורים מתנגדת להטלת החובה על מנהלי בתי הספר לבדוק את האישורים.

נתוני התחלואה הגבוהים יוצרים גם בידודים רבים. לפי נתוני משרד הבריאות, 102,125 תלמידים נעדרים מהלימודים עקב הקורונה, מתוכם 28,506 מאומתים לקורונה ו-73,619 בבידוד. בנוסף, 3,405 מורים ואנשי צוות חינוכי נעדרים מעבודתם, מתוכם 1,660 מאומתים לקורונה ו-1,745 בבידוד.

מנכ"ל משרד החינוך, יגאל סלוביק, הודיע הבוקר (חמישי) שמעל 90 אחוז מהורי התלמידים בגילאי 12-3 הגיעו לקחת את ערכות הבדיקה, ובמוקדים הייעודיים של מגן דוד אדום חולקו כ- 1.4 מיליון ערכות. מעל 600 אלף הורים דיווחו במערכת הדיווח הדיגיטאלית על ביצוע הבדיקה ותוצאותיה, והשאר בטפסי דיווח ידניים. כאחוז מכלל הנבדקים התגלו חיוביים. בכך מנע המבצע סגירתן של כ- 1,000 כיתות ובידודם של כ-30 אלף תלמידים.

לדברי סלוביק, "למרות ספקות שעלו בקרב רבים ואי שיתוף פעולה שהתעורר מצד אחרים, הורי התלמידים בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים מוכיחים בפעם השנייה שניתן לסמוך עליהם. 'מבצע אנטיגן 2', מהווה גם הוא כמו 'מבצע אנטיגן 1' הוכחה מוחצת לאחריות הורי ישראל. ממטולה ועד אילת בכלל המגזרים, הם גילו מחויבות לבריאות ילדיהם, לבריאות הקהילה, לצמצום הבידודים ולחשיבותה של רציפות הלמידה והנוכחות הפיזית של הילדים במוסדות החינוך."

לפי התקנות שנקבעו בקבינט הקורונה ואושרו בוועדת החינוך של הכנסת, הכניסה למוסדות החינוך היום (חמישי) מותנית בביצוע בדיקת קורונה ביתית וקבלת תוצאה שלילית והצגת אישור ההורה על כך. ילדים עם נכות וילדים שהחלימו מקורונה פטורים מביצוע הבדיקה. מעל מיליון ערכות בדיקה חולקו להורים בחינם במוקדי חלוקה של מד"א. עם זאת מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, הודיעה שמנהלי בתי הספר לא יאכפו בעצמם את התקנות מכיוון שמניעת כניסת ילדים לבית הספר סותרת את תפקידם החינוכיץ

ממשרד החינוך נמסר בתגובה ש"בהתאם להחלטת ממשלת ישראל והתקנות שנקבעו בנושא האנטיגן, יצויין כי כל ילדי הגנים ותלמידי היסודי (א-ו) חייבים לבצע בדיקת אנטיגן טרם הגעתם אל מוסדות החינוך מחר (יום חמישי). כמו כן, הם נדרשים להגיע עם הצהרת הורים, לפיה הבדיקה שלילית."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!