שנתיים קשות עברו על ענף התיירות העולמי והישראלי, אבל לאט לאט התיירות מתחילה לחזור ברחבי הגלובוס, ומדינות הבינו שאפשר להמשיך לחיות לצד הקורונה, בטח כשיותר ויותר בני אדם מחוסנים.
עם זאת, תחושת חוסר הוודאות תמשיך להיות חלק משמעותי מענף התיירות גם ב-2022. מחקר חדש והרחב ביותר שנעשה על ידי חברת הזמנת המלונות העולמית "בוקינג" לקראת שנת 2022, שכלל 24,055 אנשים מ-31 מדינות, בהם 502 מישראל, מצא ממצאים חדשים לקראת התאוששות הענף לשנה הקרובה בקרב תיירים בעולם.
כך למשל, שני שליש מהמטיילים הגלובליים (69%) ו-70% מהישראלים אמרו שהם ישמחו להשתמש בשירות חדשני שיחזה לאילו מדינות בטוח לנסוע, אפילו בטווח של כמה חודשים קדימה, או שיציע באופן אוטומטי יעדים שאפשר לנסוע אליהם כרגע בקלות על בסיס המצב הנוכחי של הקורונה.
לא משנה עד כמה מדויקות יהיו התחזיות שיספקו לנו טכנולוגיות למידת מכונה – כדי שכולם וכולן באמת יוכלו לחיות לצד אי הוודאות, מצב שהפך להיות השגרה החדשה, תעשיית התיירות כולה תצטרך להמשיך לתת עדיפות לנושא הגמישות. מבחינת המטיילים והמטיילות, אלה שלושת הגורמים החשובים ביותר עבורם לקראת החופשה הבאה: הביטחון שהם לא יפסידו כסף (גלובליים – 42%; ישראלים – 41%), האפשרות לבטל (גלובליים – 33%; ישראלים – 37%) והאופציה לשנות תאריכים בלי תשלום (גלובליים – 32%; ישראלים – 35%).
עוד לפי המחקר, תיירים מעוניינים לנצור כל רגע שהם יחוו 'לראשונה' במהלך החופשות שלהם ב-2022, ובעיקר רגעים קטנים ופשוטים שמשפרים את מצב הרוח, כשאצל רוב התיירים בעולם זוהי התחושה של השמש המלטפת (גלובליים – 77%; ישראלים – 66%), או בהזדמנות לראות מקור מים מכל סוג שהוא (גלובליים -82%; ישראלים – 84%).
שני-שליש ממטיילי העולם (58%) ו-46% מהישראלים העידו כי הם אפילו ייהנו מחוסר הוודאות שמתלווה לנסיעות בתחבורה ציבורית בעיר חדשה שבה מדברים בשפה זרה. אחרי תקופה כל-כך ארוכה שבה האפשרויות שלנו היו מוגבלות, הצורך לחוות מחדש את התחושה של 'הפעם הראשונה' ולהתמסר לכל רגע ורגע יהיה זה שיאפיין את חוויית התיירות בשנת 2022.