דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ג בתמוז תשפ"ד 19.07.24
27.9°תל אביב
  • 20.6°ירושלים
  • 27.9°תל אביב
  • 26.9°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 24.8°באר שבע
  • 31.4°אילת
  • 29.5°טבריה
  • 21.9°צפת
  • 26.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

תנועות הנוער נגד תקנות הקורונה בטיולים: "מפלות בין החינוך הפורמלי לבלתי פורמלי"

מועצת תנועות הנוער הודיעה שלשום (ד') שתעתור לבג"ץ אם לא תבוטל החובה להציג בדיקת PCR שלילית בטיולים שכוללים לינה, חובה שאינה חלה על טיולים בית ספריים | משרד הבריאות: "בחינוך הפורמלי הטיול הוא בקבוצה קבועה, ובבלתי פורמלי הטיולים מערבבים ילדים מבתי ספר ומרשויות שונות"

טיולי פסח של הנוער העובד והלומד (צילום: הנוער העובד והלומד)
טיולי פסח של הנוער העובד והלומד (צילום: הנוער העובד והלומד)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

הנחיות הקורונה בנוגע לטיולים מפלות בין החינוך הפורמלי לחינוך הבלתי פורמלי, כך טוענת מועצת תנועות הנוער במכתב התרעה לפני עתירה לבג"ץ ששלחה שלשום (רביעי) למשרד הבריאות ולוועדת החינוך של הכנסת.

המכתב נשלח כתגובה לתקנה של משרד הבריאות בנוגע למערכת החינוך הבלתי פורמלית, שמתירה לינה בטיולים של החינוך הבלתי פורמלי בשטח הפתוח: "טיול שכולל לינה המיועד לתלמידים, למעט טיול מטעם בית הספר היסודי או העל-יסודי, יתקיים תחת כיפת השמיים ויתקיימו לגביו ההוראות הקבועות בתקנת משנה (ב) (3)". הכוונה בתקנת משנה זו היא שהטיולים יותנו בבדיקות PCR שליליות.

תנאים אלה אינם מוצבים לטיולים בחינוך הפורמלי. תקנות הסמכות המיוחדת של הקורונה של משרד הבריאות נקבעות בוועדת החינוך של הכנסת. הוועדה ביטלה את התקנה גם עבור החינוך הבלתי פורמלי, ולכן מפתיע שמשרד הבריאות מציע תקנה נוספת מחמירה יותר.

מועצת תנועות הנוער מוחה על הצבת תנאים שונים לחינוך הבלתי פורמלי, וטוענת שהתקנה עלולה לגרום לביטול הטיולים, בעיקר בתקופה הקרובה שבה עלולים לרדת גשמים. עוד טוענת המועצה שדרישה זו מטילה אחריות כבדה לצד מעמסה לוגיסטית בלתי סבירה על תנועות וארגוני הנוער שמבקשים לקיים טיול שכולל לינה לבני הנוער. לבסוף עולה התהייה על היעדר נתונים של משרד הבריאות לגבי רמת תחלואה גבוהה יותר בטיולים של החינוך הבלתי פורמלי.

"הפגיעה בזכותם לשוויון, לחירות, לאוטונומיה ולחופש תנועה של המבקשים להשתתף בטיול הכולל לינה שמתקיים במסגרת החינוך הבלתי פורמלי, אינה עולה בקנה אחד עם מושכלות היסוד של שיטתנו המשפטית, שלפיהן פגיעה בזכויות יסוד, ככל שהיא נעשית לתכלית ראויה, תיעשה באמצעי שפגיעתו בזכויות יסוד היא הפחותה ביותר. זהו אפוא עקרון המידתיות שבפגיעה בזכויות יסוד. תקנה 6(א) בנוסחה ודאי שאינה עולה בקנה אחד עם עקרון זה", נכתב בסיכום המכתב.

ממשרד הבריאות נמסר: "בחינוך הפורמלי הטיול הוא בקבוצה הקבועה של הכיתה, ובבלתי פורמלי הטיולים מערבבים ילדים מבתי ספר ומרשויות שונות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!