דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ז בסיון תשפ"ד 03.07.24
30.3°תל אביב
  • 30.6°ירושלים
  • 30.3°תל אביב
  • 29.0°חיפה
  • 30.6°אשדוד
  • 34.9°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 35.7°טבריה
  • 30.1°צפת
  • 32.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מדריך / הבידוד למחוסנים הוארך, חוזרים מאפריקה יופנו למלונית: ההנחיות החדשות נכנסו לתוקף

ההנחיות לבלימת זן האומיקרון כוללות החל מהבוקר (ב') חובת בידוד של 3 ימים למחוסנים שחוזרים מחו"ל, ובדיקת קורונה בנוסף לבדיקה בכניסה לארץ | חוזרים ממדינות אדומות מחויבים בבידוד של שבוע, שיומו הראשון ייערך במלונית

נתב"ג (צילום ארכיון: אבשלום ששוני / פלאש 90)
נתב"ג (צילום ארכיון: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אסף צבי

שורת הנחיות לבלימת התפשטות זן האומיקרון בישראל נכנסו היום (שני) לתוקף. ההנחיות שאושרו בקבינט הקורונה מאריכות את משך הבידוד לישראלים מחוסנים ומחלימים שחוזרים מחו"ל, ומחייבות בידוד של שבוע לכל החוזרים מ-50 מדינות באפריקה שהוגדרו אדומות, כשיומו הראשון יבוצע במלונית, עד לקבלת תוצאת בדיקה שנערכה בנתב"ג. אלו ההנחיות המעודכנות:

• בידוד ביתי של 3 ימים לישראלים מחוסנים ומחלימים שחוזרים מחו"ל: ישראלים המוגדרים מחוסנים או מחלימים על פי נהלי משרד הבריאות, יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל שלאחריה ייכנסו לבידוד ביתי. בכפוף לביצוע בדיקת PCR שנייה ביום השלישי שתוצאתה שלילית, הנ"ל יוכלו להשתחרר מבידוד. מי שלא יבצעו את הבדיקה הנוספת ביום השלישי, יידרשו להשלים בידוד מלא של 14 יום.

• בידוד ביתי של שבוע לישראלים ללא חיסון בתוקף – המשך הנוהל הקיים: ישראלים לא מחוסנים יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, שלאחריה ייכנסו לבידוד ביתי. בכפוף לביצוע בדיקת PCR שנייה ביום השביעי שתוצאתה שלילית, הנ"ל יוכלו להשתחרר מבידוד. מי שלא יבצעו את הבדיקה הנוספת ביום השביעי, יידרשו להשלים בידוד מלא.

• בידוד של שבוע לכל החוזרים ממדינות אדומות, שהות במלונית עד לתוצאת הבדיקה בנתב"ג: ישראלים ששבו ממדינות שהוגדרו כאדומות (ראו רשימה בהמשך) יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, שלאחריה יועברו לבידוד במלונית קורונה עד לקבלת תשובה. לאחר קבלת תשובה שלילית, הם יועברו להמשך בידוד ביתי, וביום השביעי יבצעו בדיקת PCR נוספת. בכפוף לתשובה שלילית בבדיקה השנייה, הנ"ל ישוחררו מבידוד.

ההעברה לבידוד ביתי תתאפשר רק למי שהצהיר על כך שיקיים את יתר תקופת הבידוד במקום בידוד שלא מתגוררים בו או שוהים בו אנשים נוספים מלבדו. מי שלא יצהיר על כך ישלים את כל תקופת הבידוד הנדרשת במלונית. מי שיימצא חיובי לקורונה ישהה במלונית עד לקבלת אישור החלמה.

לגבי החוזרים מארבע מדינות בלבד תוקף ההחלטה היה מיידי והוחל כבר בשבת: דרום אפריקה, בוטסואנה, מלאווי ואתיופיה.

• איסור כניסת זרים לישראל אלא באישור של ועדת חריגים.

• החזרת איכוני שב"כ: הממשלה אישרה אתמול (ראשון) בתקנות שעת חירום שימוש באיכונים סלולריים שיופעלו על ידי שירות הביטחון הכללי (שב"כ) למעקב אחר מאומתים שנושאים את הזן החדש "אומיקרון", במטרה לאתרם ולקטוע את שרשראות ההדבקה.

• הרחבת השימוש בתו הירוק: בחללים סגורים, יוחל מתווה התו הירוק בהתכנסות העולה על 50 משתתפים (במקום 100 משתתפים, על פי המצב הנהוג כיום).

• מופעי חנוכה יתקיימו במתווה הקיים: מופעים ופעילויות בחג החנוכה יוותרו ללא שינוי, בהתאם למתווה שאושר בשבוע שעבר, תוך הקפדה על כללי התו הירוק ויישום אכיפה מוגברת.

• איסור טיסה ל-50 מדינות באפריקה: משרד הבריאות הגדיר את המדינות כ'יעד בסיכון מירבי', שהטיסה אליהן והשהות בהן אסורה אלא באישור ועדת חריגים. כאמור כלל החוזרים ממדינות אלו יחויבו בבידוד של שבוע שיומו הראשון יבוצע במלונית.

לפי תקנות הקורונה, יציאה למדינה אדומה עבור אזרחים ותושבי קבע אסורה, למעט מי שקיבלו אישור מוועדת חריגים. בקישור הבא ניתן להגיש בקשה לוועדת חריגים. איסור היציאה לא יחול על מי שיטוסו דרך מדינות אדומות בטיסת המשך (קונקשן), בתנאי שהשהות בשדה התעופה היא פחות מ-12 שעות ושלא ייצאו משטח שדה התעופה.

הנחיה זו לא חלה על אזרחים זרים.

רשימת המדינות שהוגדרו אדומות על ידי משרד הבריאות כוללת 48 מדינות באפריקה ובסמוך לה: אנגולה, אוגנדה, איי סיישל, אריתריאה, אתיופיה, אסוואטיני, בוטסואנה, בורונדי, בורקינה פאסו, בנין, גאנה, גבון, ג'יבוטי, גינאה, גינאה ביסאו, גינאה המשוואנית, גמביה, דרום אפריקה, דרום סודן, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, הרפובליקה המרכז אפריקנית, הרפובליקה של קונגו (קונגו בראזוויל), זימבבואה, זמביה, חוף השנהב, טוגו, טנזניה, כף ורדה, ליבריה, מאוריטניה, מאורציוס, מאלי, מדגסקר, מוזמביק, מלאווי, לסוטו, ניגריה, ניז'ר, נמיביה, סאו טומה ופרינסיפה, סומליה, סנגל, סיירה לאון, סנט הלנה (בריטניה), צ'אד, קומורוס, קניה, קמרון, ראוניון (צרפת), רואנדה.

חריגי יציאה מישראל למדינות אלו כוללים: מי שאינו אזרח או תושב ישראל, יציאה למקום מגורים קבוע בהצגת אסמכתא לוועדת חריגים, במקרים הומניטריים או חיוניים חריגים באישור וועדת חריגים, נציגים זרים או שליחים ישראלים, אנשי צוות של כלי טיס, ספורטאים מקצועיים בכפוף לאישורה של ועדת החריגים, מי שיוצא לצורך חיוני הנוגע ליחסי החוץ או צורך חיוני הנוגע לביטחון המדינה, שליח רשמי של אחד המוסדות הלאומיים, שקיבל את אישורה של וועדת החריגים, עיתונאים במסגרת מילוי תפקידם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!