דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

"הממשלה מחסלת את בטחון המזון": החקלאים מוחים על הקידום החד צדדי של הרפורמה

משרד האוצר יפרסם השבוע תקנות להורדת מכסים ומשרד החקלאות מאיים לא לפרסם מכסות הטלת ביצים ל-2022| יו״ר התאחדות חקלאי ישראל, עמית יפרח: "ההשלכות של רפורמה לא מבוקרת יהיו קשות"

הפגנות החקלאים (צילום ארכיון: ברייס קני)
הפגנות החקלאים (צילום ארכיון: ברייס קני)
מאיה רונן

משרד האוצר ממשיך לקדם את הרפורמות בחקלאות, למרות שטרם הגיע להסכמות עם החקלאים. כחלק מהמהלך, צפוי המשרד לפרסם השבוע תקנות חדשות שיפחיתו בהדרגתיות, ובמקרים מסוימים יבטלו, את המכס על יבוא פירות, ירקות וביצים.

משרד החקלאות איים שלא יפרסם מכסות לייצור ביצי מאכל לשנת 2022 ובכך יבטל למעשה את התכנון בענף ההטלה, למרות שהמהלך דורש חקיקה בכנסת. אם אכן לא יפורסמו מכסות, מתכננים החקלאים לעתור בנושא לבג"ץ, בגיבוי חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה.

ארגוני החקלאים מחממים מנועים לקראת שיא המאבק הצפוי בימים הקרובים. "לא נעלה על המריצות", אמר יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח "נאבק בכל הכלים שעומדים לרשותנו ונמשיך עם המחרשה לעבד עד התלם האחרון. נייצר בגליל ובנגב ביצים, חלב, ירקות ופירות כחול לבן לאזרחי ישראל".

יפרח הוסיף ואמר "הורדת מכסים על תוצרת חקלאית באופן חד צדדי הינה המשך להתנהלות חסרת אחריות ומזלזלת מצדם כלפי החקלאות הישראלית, מגבול הלבנון ועד עוטף עזה".

לדבריו, ההנהגה החקלאית הגיעה למשא ומתן בתום לב ובכוונה להגיע להסכמות. לטענתו, ארגוני החקלאים הציגו תכניות וחלופות לרפורמה מדורגת בענפי הצומח ובענף הטלה. "עד כה הפגינו משרדי האוצר והחקלאות רדידות, שטחיות וחוסר הבנה עמוק", הוסיף. "ההשלכות של רפורמה שלא תתבצע באופן מבוקר ומדורג ותבטיח את הייצור המקומי ובטחון המזון של אזרחי ישראל תהיינה קשות".

יפרח הוסיף שרפורמה חד צדדית תיפגע בטווח הארוך  חקלאות, לא תביא להורדת המחירים לצרכן, והמרוויחים העיקריים ממנה יהיו היבואנים. הוא קרא לחברי הכנסת ולראשי מפלגות הקואליציה לעמוד בהתחייבות שלהם שרפורמה בחקלאות תתבצע רק בהסכמה ובשיח מכבד ומקצועי עם הנהגת החקלאים.

ירון בלחסן מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל: "חקלאי ישראל קוראים לשרים וחברי הכנסת: התעוררו, דרשו קיום ושמירת הצדק והערכים בשמם התחייבתם לשרת את מדינת ישראל ממושבכם בכנסת ואת הבטחותיכם לנו החקלאים טרום הבחירות. זהו צו השעה שלכם".

"אנו נחרצים בעמדתנו לבלום את מגמת הממשלה ושרי האוצר והחקלאות להרס החקלאות ונעשה כל שביכולתנו למנוע החלטה זו! לא טובת האזרחים נעשית כאן אלא רק הרצון להוכיח כוחניות", הוסיף.

ממטה "מגן חקלאות ישראל" נמסר: "ממשלת ישראל מחסלת את החקלאות, מחסלת את ההתיישבות, מחסלת את בטחון המזון, מחסלת את השמירה על השטחים הפתוחים והנוף, מחסלת את המזון הטרי ובעוד כמה חודשים תהיה אחראית לעליית מחירים מפלצתית. אבל אותנו לא יחסלו בשקט. אנחנו חקלאים ואנחנו לא מפחדים להילחם על המדינה שלנו כפי שאנו עושים כבר יותר משבעים שנה."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!