דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
27.1°תל אביב
  • 21.1°ירושלים
  • 27.1°תל אביב
  • 25.4°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 28.7°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 24.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

פרויקטור הקורונה ידון עם רה"מ בהגבלת התקהלויות, חשש מעומס על מיטות הטיפול הנמרץ

פרופ' סלמאן זרקא אמר בוועדת החוקה שההיערכות של בתי האבות תתוגבר, ושבמשרד עדיין שוקלים מתן מנת חיסון רביעית למדוכאי חיסון | סמנכ"לית שירותי בריאות כללית: בבית החולים סורוקה מיטות הטיפול הנמרץ בתפוסה מלאה

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא (צילום: דוד כהן / פלאש90)
פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא (צילום: דוד כהן / פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

בכירי משרד הבריאות ידונו היום (שני) עם ראש הממשלה נפתלי בנט בהגבלת התקהלויות – כך אמר היום פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא בישיבת ועדת החוקה של הכנסת, שעסקה באישור הרחבת המדינות האדומות. לדברי פרופ' זרקא, המשרד יקיים דיון פנימי ולאחר מכן יתקיים חיתוך מצב עם רה"מ בנט.

לדברי זרקא, בבתי האבות מגבירים את ההיערכות לזן האומיקרון, והיא תכלול בדיקות PCR שבועיות ובדיקות אנטיגן שבועיות לעובדים ולדיירים.

זרקא אמר שבמשרד הבריאות נמשכים הדיונים על מתן חיסון רביעי לאנשים עם מערכת חיסונית מוחלשת. צוות הטיפול במגפות דן בנושא לפני כשבועיים והחליט שלא להמליץ על הרעיון ולהמתין לנתונים נוספים.

רות רלב"ג, מנכ"לית שירותי בריאות כללית, אמרה בישיבה שמספר הילדים שהתחסנו הוכפל בשבוע האחרון אך "המספרים עדיין מאוד נמוכים" – נכון להבוקר 11.3% בלבד מהילדים בגיל זה התחסנו במנה ראשונה ו-2.3% התחסנו גם במנה שנייה. לדבריה, "אין לנו הסברים למה לא רואים את היענות להתחסנות שהיינו רוצים".

מנהלת חטיבת בתי החולים בכללית, ד"ר אורלי ויינשטיין, התריעה על מחסור בזמינות של מיטות טיפול נמרץ נשימתי. לדבריה בבית החולים סורוקה בבאר שבע תפוסת מיטות הטיפול הנמרץ כבר מלאה בחולי שפעת, "ועדיין לא התחיל הגל". בנוסף ציינה רלב"ג שבכללית ישנם 5,000 חולי קורונה שמבודדים בביתם.

יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, פרופ' חגי לוין, תמך בהגבלת התקהלויות והסביר כי זו אפשרות עדיפה על פני התו הירוק. "צריך כבר היום להגביל התקהלויות, האומיקרון כבר מסתובב. צריך להפחית שימוש בתו הירוק, כי הוא פחות אפקטיבי במצב בו האומיקרון מדביק מחוסנים".

יו"ר תחום כנסת וממשלה בפורום העצמאים בהסתדרות, שי גל, דרש בדיון שהממשלה תקבע מראש מתווה פיצויים לעסקים שייפגעו מההגבלות: "חוכמה קטנה מאוד לנסות למנוע את התפשטות הנגיף הבריאותי ולגרום תוך כדי להתפשטות נגיף חברתי כלכלי של קריסת עסקים. משרד הבריאות פועל כדי למנוע את התפשטות הנגיף הבריאותי, אבל הממשלה כממשלה, ושר הבריאות כנציג הממשלה שכאן בדיון, לא עושה די כדי למנוע את התפשטות הנגיף החברתי – כלכלי.

לדברי גל, "אם מגבילים – מפצים. הכריזו עכשיו בהחלטת ממשלה מה יהיה הפיצוי כנגד כל הגבלה. תמנעו גל חמישי של קריסת עסקים. אני קורא לכנסת, ולועדות החשובות האלה, להתנות הגבלות בפיצוי לאלה שיפגעו מהן."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!