דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ט בסיון תשפ"ד 05.07.24
26.8°תל אביב
  • 22.5°ירושלים
  • 26.8°תל אביב
  • 25.6°חיפה
  • 27.3°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 36.4°אילת
  • 29.6°טבריה
  • 21.2°צפת
  • 26.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

תקנות הבידוד החדשות נכנסו לתוקף: מחוסנים שנחשפו לחולה מאומת ידרשו לבדיקה מהירה

משרד הבריאות ממליץ על הימנעות מביקור במקומות בילוי ופנאי ומפגש עם אנשים בסיכון למשך שבוע מהחשיפה, גם אם התקבלה תוצאה שלילית

בדיקה מהירה לילדה (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
בדיקה מהירה לילדה (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

משרד הבריאות מבהיר את מדיניות הבידודים החדשה למקרי חשיפה לחולה קורונה מאומת, שתיכנס לתוקף הלילה (בין רביעי לחמישי) בחצות. המדיניות תקפה לחשיפה לחולה קורונה ללא אבחנה בין הווריאנטים השונים, בניגוד לשבועות האחרונים בהם מחוסנים שנחשפו לחולה שאומת לזן האומיקרון נדרשו לבידוד.

מחוסנים/מחלימים:

אנשים עם חיסון בתוקף או אישור החלמה בתוקף לפי הגדרות משרד הבריאות יבצעו בדיקת אנטיגן מוסדית (לא ביתית). המימון לבדיקות יהיה על חשבון המדינה.

במקרה של תוצאה שלילית בבדיקת האנטיגן: ימשיכו בשגרת חייהם ויהיו פטורים מבידוד.

במקרה של תוצאה חיובית בבדיקת האנטיגן: יבצעו בדיקת PCR, וישהו בבידוד עד לקבלת תוצאה.

* במקרה של תוצאה שלילית בבדיקת ה-PCR: ימשיכו בשגרת חייהם ויהיו פטורים מבידוד.

* במקרה של תוצאה חיובית בבדיקת ה-PCR: ייכנסו לבידוד למשך 10 ימים עד להחלמה באישור רופא, ובתנאי שבשלושת הימים האחרונים של תקופה זו, לא התגלו תסמינים המונעים מתן אישור החלמה.

במשרד הבריאות ציינו שבמהלך שבעת הימים שלאחר החשיפה, מומלץ להימנע מהימצאות במקומות הומי אדם לצרכי בילוי ופנאי, וממגע עם אוכלוסיות בסיכון גבוה. אך לא תהיה חובה כזו בתקנות.

טיפול בילד או חסר ישע מאומת: אדם מחוסן/מחלים, המטפל בקטין מתחת לגיל 12 או חסר ישע שאומת לקורונה, ישהה בבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת pcr שיבצע החל מהיום האחרון לבידוד של החולה בו הוא מטפל.

אנשים ללא חיסון בתוקף:

אנשים ללא חיסון בתוקף או שאינם מחלימים על פי הגדרות משרד הבריאות, יבצעו בדיקת PCR.

במקרה של תוצאה שלילית: ישהו בבידוד למשך 14 יום מהמגע האחרון עם החולה ואפשרות לקיצור בידוד עם תוצאת בדיקה PCR שלילית ביום ה-7 .

במקרה של תוצאה חיובית: ישהו בבידוד למשך 10 ימים, עד להחלמה באישור רופא, ובתנאי שבשלושת הימים האחרונים של תקופה זו, לא התגלו תסמינים המונעים מתן אישור החלמה.

טיפול בילד או חסר ישע מאומת: אדם ללא חיסון בתוקף, המטפל בקטין מתחת לגיל 12 או חסר ישע שאומת לקורונה, ייכנס לאחר סיום הטיפול לבידוד למשך 14 יום, עם אפשרות לקיצור בידוד עם תוצאת בדיקה PCR שלילית ביום ה-7 .

המדיניות תיכנס לתוקף החל מהיום (יום רביעי) בחצות, 30/12/2021 (בלילה שבין רביעי לחמישי), בכפוף לחתימת מנכ"ל משרד הבריאות על הצו הרלוונטי ובאישור ועדת הבריאות של הכנסת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!