דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
האסון במירון

"זה מרגש ומצמרר": אלמנתו של הרוג במירון ילדה את בנם החמישי, ובמשפחה החלו לגייס תרומות

כשאלעזר גולברג נהרג באסון הכבד לפני שמונה חודשים, הוא לא ידע שאשתו רחל בהריון | באין פיצויים מהמדינה, המשפחה החלה לגייס כספים לרווחת האלמנה והילדים | הגיס, זאב וובר: "המדינה לא התייחסה, זה עצוב וכואב שלא מדברים על זה"

אלעזר מרדכי גולדברג ז"ל מחזיק את בתו ריקי, לפני 4 שנים (צילום: אלבום פרטי)
אלעזר מרדכי גולדברג ז"ל מחזיק את בתו ריקי, לפני 4 שנים (צילום: אלבום פרטי)
יהל פרג'

אלעזר מרדכי גולדברג ז"ל נהרג באסון במירון לפני שמונה חודשים. הוא לא הספיק לגלות שאלמנתו, רחל, היתה בהריון. לפני שבוע היא ילדה את בנם החמישי, והיום (שני) תיערך לו ברית מילה. בהיעדר סיוע כלכלי מהמדינה, במשפחה החלו לגייס כספים עבור הבן הצעיר, ועבור האחים והאלמנה.

"מיד אחרי השבעה רחל הבינה שהיא בהריון", מספר זאב וובר, גיסו של גולדברג, "זה מרגש ומצמרר אבל לא עצוב, ברוך השם זו שמחה. הם חיכו לזה הרבה זמן, והיא קיבלה את זה בהפתעה גדולה, והיה לה קשה. אלעזר אפילו לא ידע שהיא בהריון, והוא מאוד רצה בן".

שמונה חודשים חלפו מאז האסון הכבד בו נהרגו 45 יהודים בהילולת רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון. בדרך התחלפה ממשלה, הוקמה ועדת חקירה לבדיקת נסיבות האסון, אך המשפחות נותרו ללא כל פיצוי או סיוע. אתמול (ראשון) דחתה ועדת השרים לחקיקה את הדיון בהצעת חוק לפיצוי המשפחות בשלושה חודשים.

התינוק של אלעזר גולדברג ז"ל ואלמנתו רחל בבית החולים שערי צדק בירושלים(צילום: אלבום פרטי)
התינוק של אלעזר גולדברג ז"ל ואלמנתו רחל בבית החולים שערי צדק בירושלים(צילום: אלבום פרטי)

"המדינה לא התייחסה, כלום", אומר וובר, "קיבלנו מכתב מראש הממשלה שהיה, נתניהו, ולא יותר. עצוב וכואב שלא מדברים על זה. היה דיון ודחו את זה שוב. אנחנו לא נגד המדינה, לא קיצונים, אנחנו מצביעים וקשורים. אנחנו לא כועסים, הם לא אשמים, אבל יש אכזבה מסוימת מחוסר ההתייחסות".

"רוצים שהאלמנה תחזור לשגרה כמה שיותר מהר"

גולדברג ומשפחתו משתייכים לחסידות קטנה בשם שידלובצא, שושלת של חסידות פשיסחא שבפולין. אחרי השואה ושורת פיצולים והסתעפויות, התמקמה החסידות בשכונת גבעת משה בירושלים, וכיום היא מונה כשישים משפחות.

"בגלל שהחסידות קטנה צריך עוד עזרה", מסביר וובר על ההחלטה לצאת לגיוס המונים, "אין הרבה עשירים בחסידות, והמצב של המשפחה היה קשה. האלמנה עובדת, זה אחד הדברים שהחזיקו אותה, וכך היא לא התעטפה באבל. אבל זה לא מספיק". היעד של איסוף הכספים הוא כ-2 מיליון שקלים, כדי להצליח להעמיד את עתיד הילדים והאלמנה.

התינוק של אלעזר גולדברג ז"ל ואלמנתו רחל (צילום: אלבום פרטי)
התינוק של אלעזר גולדברג ז"ל ואלמנתו רחל (צילום: אלבום פרטי)

"אנחנו רוצים שהאלמנה תחזור לשגרה כמה שיותר מהר. התלבטנו כי זו חשיפה, מדברים על המשפחה וזה קשה, אבל המטרה היא לבסס את המשפחה כלכלית לטווח רחוק. כולנו יודעים שעוד שנה שנתיים אנשים ישכחו את האסון, ולא יזכרו את המצב של האלמנה והיתומים. אנחנו לא יכולים להחליף את הבעל. יש בזה הרבה קושי. למשל, אנחנו דואגים לטיפול רגשי עבור הילדים והאמא, ובתוך כל זה דואגים לשוטף, ולטווח הארוך".

מבית החולים בצפת לאבו כביר

גם וובר היה במירון בערב ל"ג בעומר האחרון, עם שניים מילדיו ואשתו שרה, אחותה של רחל. "כשהגענו למעלה, אפילו לא הספקנו להגיע להדלקה, ראיתי שמפנים פצועים והתחילו שמועות", הוא נזכר, "התחלנו לדאוג, ותוך כדי התקשרה רחל לחפש אותו. בהתחלה הרגענו אותה, לא הייתה קליטה, אמרנו שאין לו דרך ליצור קשר. כשהגענו לחניה כבר התחלנו לדאוג, כי עברה שעה וחצי מאז שיצר קשר. אחרי שעה חנינו בתחנת דלק, והבנו שצריך לחפש.

"התקשרנו לבתי חולים ולמוקד של זק"א, וכל הזמן שוב ושוב לנייד. ואז מישהו ענה, ואמר 'מצאתי את הפלאפון באזור האסון'. החלטנו לנסוע לבית החולים זיו בצפת. הראו לנו תמונות של חללים לא מזוהים, וזיהנו אחד מהם כאלעזר, אבל עוד משפחה חשבה שזה קרוב משפחה שלהם, ובבית החולים החליטו שהזיהוי יהיה באבו כביר. נסענו לשם, הינו שם כמה שעות, ואחד האחים זיהה אותו. ההלוויה היתה כבר ביום שישי".

"זה לא קשור לשום סקטור, זה אסון של עם ישראל"

וובר מבקש שההתגייסות של עם ישראל לטובת הבן שלא יזכה לראות את אביו תהיה כמו בימי השבעה, אז הגיעו לנחם את המשפחה מכל קצוות הארץ והחברה הישראלית, "האסון נתן לנו מבט אחר על החיים. זה לא קשור לשום סקטור, זה אסון של עם ישראל, זה מה שהרגשנו בשבעה. הגיעו חיילים מהצפון, ובאו לנחם ספרדים וחילוניים ודתיים לאומיים. אנחנו מתפללים שהאחדות תהיה בדברים יותר טובים, אבל זה החוזק של העם הזה, ואנחנו פונים לכל עם ישראל לעזרה".

"אני צופה שיגיעו הרבה אנשים לברית, השתדלנו לעשות אירוע גדול שישמח את האלמנה", מספר וובר. "מתאר לעצמי שזה יהיה קשה בלי האבא, אבל הסבא, אבא שלו, יגיד את השם של התינוק, אני מאמין שזה יהיה כמנהגנו לקרוא לו בשמו, אלעזר בן אלעזר"

לתרומה לקמפיין גיוס ההמונים לחצו כאן

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!