דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

הבנק הדיגיטלי הראשון 'וואן זירו' יוצא לדרך

הבנק החדש שהקים היזם אמנון שעשוע יתחיל לפעול בשבועות הקרובים | זו הפעם הראשונה מזה 43 שנים שבנק חדש נפתח בישראל

אמנון שעשוע, מייסד מובילאיי (צילום: יונתן הפנר)
אמנון שעשוע, מייסד מובילאיי (צילום: יונתן הפנר)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

נגיד בנק ישראל והמפקח על הבנקים הודיעו היום (שני) ל"וואן זירו הבנק הדיגיטלי בע"מ" על הסרת המגבלות האחרונות מרישיון הבנק. בשבועות הקרובים צפוי הבנק להתחיל השקה שקטה, במסגרתה יחל לצרף בהדרגה לקוחות מתוך רשימת ההמתנה שלו, המונה כ-60 אלף איש.

הבנק החדש השלים את העמידה בכל אבני הדרך שנקבעו להקמתו, לרבות גיוס הון בהיקף הנדרש, ולאחר שניתן אישור המפקח על הבנקים על השלמת הליך ההקמה של הבנק, חתם היום הנגיד על אישור לבנק על הסרת ההגבלות מרישיון הבנק, והמשך פעילותו על פי תכניתו העסקית.

בכך השלים הבנק את היערכותו ומעמדו הוא כמו של כל יתר הבנקים בישראל והוא מפוקח על ידי הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל להבטחת יציבותו ולשם שמירה על כספי המפקידים בו.

סמל הבנק הדיגיטלי החדש one zero (צילום: יח"צ)
סמל הבנק הדיגיטלי החדש one zero (צילום: יח"צ)

וואן זירו הוא בנק בשליטת פרופ' אמנון שעשוע, ובניהולם של שוקי אורן, יו"ר הדירקטוריון וגל בר דעה, מנכ"ל הבנק. הבנק החדש מעוניין להציע בנקאות מבוססת בינה מלאכותית, ולהציע מגוון של שירותים ובכלל זה חשבונות עו"ש, כרטיסי אשראי, חסכונות, הלוואות, השקעות ועוד.

באמצעות בינה מלאכותית, מתכוון הבנק החדש להציע ללקוחות הצעות פיננסיות מותאמות אישית לניהול החשבון שלהם, על ידי פנייה אקטיבית. לבנק לא יהיו סניפים פיזיים.

שוקי אורן, יו"ר One Zero: "קבלת רישיון הקבע היא אבן דרך חשובה בדרך לתחרות אמיתית בתחום הבנקאות הישראלית. לא קם בארץ בנק חדש 43 שנים. בנק ישראל נותן אישוש למוכנות שלנו להציע אלטרנטיבה תחרותית, שלמה ובטוחה למשקי הבית בישראל. אנחנו מודים לנגיד בנק ישראל ולמפקח על הבנקים על האמון והביטחון שהם נותנים בנו, לצד הרוח הגבית שקיבלנו מהמשקיעים החדשים שלנו. מרגש לראות כיצד ערכים של שקיפות והוגנות מתחילים לחלחל בשוק, מהם הציבור רק ירוויח".

דברי נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון: "אני גאה לאשר היום לוואן זירו, הבנק הדיגיטלי החדש, את הסרת כל המגבלות מרישיונו הבנקאי. לאחר 43 שנה בנק חדש מוקם בישראל, וזו בשורה נוספת לתחרות וחדשנות במערכת הבנקאית והפיננסית. אני מברך את מנהלי ועובדי וואן זירו הבנק הדיגיטלי על העמידה באתגרים הכרוכים בהקמת הבנק. יש ביכולתו של מהלך זה, בשילוב צעדים נוספים שקידמנו להגביר את התחרות במערכת הבנקאית."

דברי המפקח על הבנקים, מר יאיר אבידן: "זהו יום שמח עבורי כמפקח. הפיקוח על הבנקים עמל רבות בשנים האחרונות על יצירת התנאים והסרת החסמים שיאפשרו הקמה של בנק חדש בישראל. במסגרת זו נערכו שינויים רגולטוריים בהוראות הפיקוח , הפיקוח ליווה את הקמת לשכת שירותי מחשוב, הוקמה יחידת רישוי ובנקים חדשים שמלווה את הקמת הבנקים החדשים משלב הפניה ועד להסרת המגבלות מרישיון הבנק ועוד."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!